Ont i huvudet
Missfall
  1. Tre vill bli fyra
    #1

    Ont i huvudet

    Hej på er tjejer,

    sedan i måndags ligger jag hemma och är sjukskriven med rejäl förkylning. Sedan igår eftermiddag har jag dessutom jätteont i huvudet. Jag vill helst inte ta Alvedon, men i natt tog jag ändå två och då försvann det någon timme.

    Har ni någon annan idé som man kan ta till för att bli av med huvudvärk?

    Kram på er!
  2. 1
    Ont i huvudet Hej på er tjejer,

    sedan i måndags ligger jag hemma och är sjukskriven med rejäl förkylning. Sedan igår eftermiddag har jag dessutom jätteont i huvudet. Jag vill helst inte ta Alvedon, men i natt tog jag ändå två och då försvann det någon timme.

    Har ni någon annan idé som man kan ta till för att bli av med huvudvärk?

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Har hört att det är panodil som gäller när man är gravid eller vill bli. Hade hemsk huvudvärk igår och feber, man drar ju sig för att stoppa i sig piller, men det är ju skönt när det släpper och feber är ju inte heller bra för fostret.
    Huvudmassage brukar annars funka för lättare huvudvärk.
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  4. 2
    Har hört att det är panodil som gäller när man är gravid eller vill bli. Hade hemsk huvudvärk igår och feber, man drar ju sig för att stoppa i sig piller, men det är ju skönt när det släpper och feber är ju inte heller bra för fostret.
    Huvudmassage brukar annars funka för lättare huvudvärk.
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Panodil,Alvedon och Citodon är A-klassade,dvs i stort sett harmlösa vid normal dosering under graviditet.Numera står det på alla mediciner i FASS att man ska tala med läkare först,men det har inget att göra med att paracetamol skulle vara farligt.
  6. 3
    Panodil,Alvedon och Citodon är A-klassade,dvs i stort sett harmlösa vid normal dosering under graviditet.Numera står det på alla mediciner i FASS att man ska tala med läkare först,men det har inget att göra med att paracetamol skulle vara farligt.
  7. Tre vill bli fyra
    #4
    Tack för era svar!

    På lappen i mina paracetamoltabletter står översatt: Att man vid varje användning ska göra en risk/nytto-avvägning.

    Och med flera missfall i bagaget blir man ju lite orolig och tänker: Behöver jag det verkligen?? Jag tog två tabletter som knappt hjälpte alls, men huvudvärken höll i sig i drygt 24 timmar. Som tur är var jag sjukskriven och försökte sova bort den mesta av tiden...
  8. 4
    Tack för era svar!

    På lappen i mina paracetamoltabletter står översatt: Att man vid varje användning ska göra en risk/nytto-avvägning.

    Och med flera missfall i bagaget blir man ju lite orolig och tänker: Behöver jag det verkligen?? Jag tog två tabletter som knappt hjälpte alls, men huvudvärken höll i sig i drygt 24 timmar. Som tur är var jag sjukskriven och försökte sova bort den mesta av tiden...
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Hej, alvedon är det som är bäst att ta när man är gravid, kontakta BM annars!!!
    Dem råden fick jag när jag hade 2missfall i bagaget.
    Kram
  10. 5
    Hej, alvedon är det som är bäst att ta när man är gravid, kontakta BM annars!!!
    Dem råden fick jag när jag hade 2missfall i bagaget.
    Kram

Liknande trådar

  1. Huvudet ner :)
    By amaria8 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 07:21
  2. Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:52
  3. Yr i huvudet
    By -Galadriel- in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 21:04
  4. Huvudet ned...
    By ~C med Thyra-03+ bf 24/7~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 06:58
  5. Ont i huvudet?
    By J in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 11:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar