FÖr litet foster:(
Missfall
  1. anonymt namn
    #1

    FÖr litet foster:(

    Var på Vul igår och då såg läkaren at fostret var för litet. Det var i 7 veckan och min graviditet är i 9 veckan. Men hjärtat slår i alla fall. Vi vet extakt när jag blev gravid eftersom vi fått hjälp och vi vet när jag hade äl. Ska tillbaka nästa fredag och se om det vuxit till sig. Men om det inte har det så är det missfall på g. Är det nån härinne som haft det som vi och hur gick det för er? Blev det missfall eller gick det bra?
    Livet känns riktigt ruttet just nu. Särskilt då mina kompisar är gravida men vi bara får missfall(fick ett för ett år sen) Läakren var inte positiv alls....
  2. 1
    FÖr litet foster:( Var på Vul igår och då såg läkaren at fostret var för litet. Det var i 7 veckan och min graviditet är i 9 veckan. Men hjärtat slår i alla fall. Vi vet extakt när jag blev gravid eftersom vi fått hjälp och vi vet när jag hade äl. Ska tillbaka nästa fredag och se om det vuxit till sig. Men om det inte har det så är det missfall på g. Är det nån härinne som haft det som vi och hur gick det för er? Blev det missfall eller gick det bra?
    Livet känns riktigt ruttet just nu. Särskilt då mina kompisar är gravida men vi bara får missfall(fick ett för ett år sen) Läakren var inte positiv alls....
  3. Anonym
    #2
    Tyvärr v ar det så för mig också i sommras, var på vul för att jag var orolig och då var jag i v9 elelr 10 enligt mina beräkningar. Fostret stl som i v6, men hjärtat slog. 1 vecka senare fick jag tyvärr mitt andra missfall.
  4. 2
    Tyvärr v ar det så för mig också i sommras, var på vul för att jag var orolig och då var jag i v9 elelr 10 enligt mina beräkningar. Fostret stl som i v6, men hjärtat slog. 1 vecka senare fick jag tyvärr mitt andra missfall.
  5. Tre vill bli fyra
    #3
    Fy vilket tråkigt besked! Jag hoppas att ditt lilla pyre växer i kapp! Jag har hört att det kan vara ganska stor skillnad under dessa första veckor, inte minst pga utrustningen läkarna använder. Att hjärtat slår är ju åtminstone positivt så långt...

    Mina missfall har börjat med blödningar, så jag kan tyvärr inte jämföra med din upplevelse.

    Jag håller tummarna stenhårt för att du ska slippa lämna oss!

    Många styrkekramar till dig
  6. 3
    Fy vilket tråkigt besked! Jag hoppas att ditt lilla pyre växer i kapp! Jag har hört att det kan vara ganska stor skillnad under dessa första veckor, inte minst pga utrustningen läkarna använder. Att hjärtat slår är ju åtminstone positivt så långt...

    Mina missfall har börjat med blödningar, så jag kan tyvärr inte jämföra med din upplevelse.

    Jag håller tummarna stenhårt för att du ska slippa lämna oss!

    Många styrkekramar till dig
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Tänk på att en felmätning på bara någon millimeter är avgörande för vilket resultat man får fram,att mäta ett foster så tidigt är aldrig lätt.
    Mitt missfall började med blödning så jag vet inte hur det är i sådana här fall,men jag håller tummarna för att det vuxit till sig till nästa gång.
  8. 4
    Tänk på att en felmätning på bara någon millimeter är avgörande för vilket resultat man får fram,att mäta ett foster så tidigt är aldrig lätt.
    Mitt missfall började med blödning så jag vet inte hur det är i sådana här fall,men jag håller tummarna för att det vuxit till sig till nästa gång.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Hej!
    Vad tråkigt, förstår att ni måste må jätte dåligt nu. Var med om samma sak i feb, Var då grav i vecka 8-10, men det var svårt att säga eftersom fostret inte växte som det skulle. Ngt var fel så till slut så stötte kroppen bort det och jag fick missfall. Men har ni bara varit på en kontroll så ska du inte måla f-n på väggen än, ibland är det ju så att det kan fixa sig oxå! Är gravid igen, blev gravid g fort efteråt så nu väntar vi i slutet av dec. Men jag hoppas verkligen att det inte är ngt fel på erat foster utan att dem bara behöver kolla igen, kan vara bra att vara förberedd dock på vad som kan hända. Jag trodde hela tiden att det skulle ordna sig så det var en chock då.
    Önskar dig lycka till, Kramar
  10. 5
    Hej!
    Vad tråkigt, förstår att ni måste må jätte dåligt nu. Var med om samma sak i feb, Var då grav i vecka 8-10, men det var svårt att säga eftersom fostret inte växte som det skulle. Ngt var fel så till slut så stötte kroppen bort det och jag fick missfall. Men har ni bara varit på en kontroll så ska du inte måla f-n på väggen än, ibland är det ju så att det kan fixa sig oxå! Är gravid igen, blev gravid g fort efteråt så nu väntar vi i slutet av dec. Men jag hoppas verkligen att det inte är ngt fel på erat foster utan att dem bara behöver kolla igen, kan vara bra att vara förberedd dock på vad som kan hända. Jag trodde hela tiden att det skulle ordna sig så det var en chock då.
    Önskar dig lycka till, Kramar

Liknande trådar

  1. död foster...
    By katherin81 in forum Missfall
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 18:31
  2. Fråga ang. missfall - för litet foster
    By Linda.C in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 10:09
  3. wow, vi såg ett foster!
    By maja med s och i in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 12:46
  4. så resonerar jag med om foster
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 14:33
  5. Litet foster och gulsäck..
    By Mitt första mf? in forum Missfall
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 16:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar