Blöjfri
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Blöjfri

    älskar lillan att vara. Just nu har hon gått utan i 1½ h utan olycka. Hon vill gärna gå på toa men då för att sitta på "ankan" (en toasits att lägga på taoletten), torka sig och kasta ner pappret i toastolen och sedan vill hon "tvätta". Tvätta änderna. Ibland vill hon bara tvätta händerna när vi går till toan och blir skitsur när inte mamma säger nej. Ja, hon gör alt utom det väsentliga, kissar eller bajsar där. När hon var hård i magen har v två ggr satt henne på toan när vi märkt det varit på g och då har hon bajsat där och en av gångerna kom det kiss med.

    Innan den här 1½ h så var hon utan ung en timme och ville sen ha blöja vari hon bajsade och sedan har hon varit utan igen.

    Bara för att jag skrev nu kom det en liten skvätt på vardagsrumsgolvet.

    //kram Lima
  2. 1
    Blöjfri älskar lillan att vara. Just nu har hon gått utan i 1½ h utan olycka. Hon vill gärna gå på toa men då för att sitta på "ankan" (en toasits att lägga på taoletten), torka sig och kasta ner pappret i toastolen och sedan vill hon "tvätta". Tvätta änderna. Ibland vill hon bara tvätta händerna när vi går till toan och blir skitsur när inte mamma säger nej. Ja, hon gör alt utom det väsentliga, kissar eller bajsar där. När hon var hård i magen har v två ggr satt henne på toan när vi märkt det varit på g och då har hon bajsat där och en av gångerna kom det kiss med.

    Innan den här 1½ h så var hon utan ung en timme och ville sen ha blöja vari hon bajsade och sedan har hon varit utan igen.

    Bara för att jag skrev nu kom det en liten skvätt på vardagsrumsgolvet.

    //kram Lima
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Vilken himla duktig tjej ni har där hemma. Bravo!!

    Blev lite full i skratt för Nellie är precis likadan när det gäller toabesöken. Ska bara tvätta händerna och inget annat när man är där inne. Vi har inte börjat med toaletten ännu utan kör med pottan fortfarande. Fast det är knappt att hon gör nått i den utan sätter sig, reser sig upp, tittar och torkar sig o.s.v

    Trevlig kväll
    Kram
  4. 2
    Vilken himla duktig tjej ni har där hemma. Bravo!!

    Blev lite full i skratt för Nellie är precis likadan när det gäller toabesöken. Ska bara tvätta händerna och inget annat när man är där inne. Vi har inte börjat med toaletten ännu utan kör med pottan fortfarande. Fast det är knappt att hon gör nått i den utan sätter sig, reser sig upp, tittar och torkar sig o.s.v

    Trevlig kväll
    Kram
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Duktig tjeje. Känner igne det där med att vilja göra allt annat runt omkring toalettbesöket utom själva huvudsaken! Om man verkligen satsade på det skulle det säkert gå att få dem blöjfri på ett litet kick...
  6. 3
    Duktig tjeje. Känner igne det där med att vilja göra allt annat runt omkring toalettbesöket utom själva huvudsaken! Om man verkligen satsade på det skulle det säkert gå att få dem blöjfri på ett litet kick...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Astrid vill helst bajsa i toaletten (LÄTTEN) och sedan torka sig (PAPPEJ) och spola (POLA) sedan ska hon tvätta sig om händerna (TÄTTA HANN)... Kissar gör hon fortfarande ibland i blöjan.
  8. 4
    Astrid vill helst bajsa i toaletten (LÄTTEN) och sedan torka sig (PAPPEJ) och spola (POLA) sedan ska hon tvätta sig om händerna (TÄTTA HANN)... Kissar gör hon fortfarande ibland i blöjan.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Att tvätta händerna

    är VÄLDIGT roligt. Så om inte annat så har hon ju väldigt rena och fina händer nuförtiden.

    Min äldsta satt på pottan en lång stund, reste sig upp och kissade bredvid. Vi har en potta också, men den är inte all så intressant som "ankan". Inte mig emot för då slipper man ju rengöra utan det är bara att spola sedan när vi kommer till ett resultat dvs.

    /Lima
  10. 5
    Att tvätta händerna är VÄLDIGT roligt. Så om inte annat så har hon ju väldigt rena och fina händer nuförtiden.

    Min äldsta satt på pottan en lång stund, reste sig upp och kissade bredvid. Vi har en potta också, men den är inte all så intressant som "ankan". Inte mig emot för då slipper man ju rengöra utan det är bara att spola sedan när vi kommer till ett resultat dvs.

    /Lima
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Jo, det tror jag du har rätt

    i. Barn var ju torra mkt tidigare förr i tiden.

    Vi har ju egentligen inte alls gått inför att hon ska bli torr nu. Tyckte vår/sommar lät bra. Men nu så gillar hon ju att springa med rumpan bar. Tjuter "NAKE" och springer glatt iväg utan blöja. Om inte annat så får hon ju väldigt god handhygien och en väl luftad rumpa. Inte så dumt det heller.
  12. 6
    Jo, det tror jag du har rätt i. Barn var ju torra mkt tidigare förr i tiden.

    Vi har ju egentligen inte alls gått inför att hon ska bli torr nu. Tyckte vår/sommar lät bra. Men nu så gillar hon ju att springa med rumpan bar. Tjuter "NAKE" och springer glatt iväg utan blöja. Om inte annat så får hon ju väldigt god handhygien och en väl luftad rumpa. Inte så dumt det heller.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Går hon utan blöja hemma?

    Eller säger hon till när hon vill bajsa och ni drar ner den? Hon verka kunna hela proceduren klockrent, lilla Astrid ju.

    Tycker att det är trevligare med toalett än med potta så hon får gärna fortsätta att sitta där.

    /Lima
  14. 7
    Går hon utan blöja hemma? Eller säger hon till när hon vill bajsa och ni drar ner den? Hon verka kunna hela proceduren klockrent, lilla Astrid ju.

    Tycker att det är trevligare med toalett än med potta så hon får gärna fortsätta att sitta där.

    /Lima
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Hon har blöja, men säger till att hon vill bajsa... Potta är ju smidigt, för att de brukar kunna fixa det lättare själva, men det är ju aldrig kul att göra rent den efteråt...
  16. 8
    Hon har blöja, men säger till att hon vill bajsa... Potta är ju smidigt, för att de brukar kunna fixa det lättare själva, men det är ju aldrig kul att göra rent den efteråt...
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Vad bra!

    Miranda säger alltid när hon HAR bajsat. Men det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall. Vi har en liten toasits och en pall under så att det går att klättra upp och sätta sig själv. Funkade bra med de andra. Pottrengöring är ju ingen höjdare direkt nej.
  18. 9
    Vad bra! Miranda säger alltid när hon HAR bajsat. Men det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall. Vi har en liten toasits och en pall under så att det går att klättra upp och sätta sig själv. Funkade bra med de andra. Pottrengöring är ju ingen höjdare direkt nej.
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Hihih Emma har inte pinkat på pottan mer än två ggr. Jag erbjuder henne den före varje bad o den står framme men hon är INTE intresserad... fast hon blir vansinnig när hon går utan blöja o hon pinkar eller bajsar... så vi tar ett steg åt gången.

    Lycka till!
  20. 10
    Hihih Emma har inte pinkat på pottan mer än två ggr. Jag erbjuder henne den före varje bad o den står framme men hon är INTE intresserad... fast hon blir vansinnig när hon går utan blöja o hon pinkar eller bajsar... så vi tar ett steg åt gången.

    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Jo, det kommer ju när det

    kommer. Min första flicka var inte alls intresserade heller förrän hon var över 2½år. Vi försökte med att sätta hennes lillasyster (då bebis) på pottan för att hon skulle tycka att hon också ville, men icke. Så bebisen på 9 mån kissade på pottan men inte tvååringen.
  22. 11
    Jo, det kommer ju när det kommer. Min första flicka var inte alls intresserade heller förrän hon var över 2½år. Vi försökte med att sätta hennes lillasyster (då bebis) på pottan för att hon skulle tycka att hon också ville, men icke. Så bebisen på 9 mån kissade på pottan men inte tvååringen.

Liknande trådar

  1. Bli blöjfri?
    By Ida m Albert&Vilfred in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 09:21
  2. blöjfri
    By eva- in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 12:52
  3. Blöjfri.
    By Gizmoo in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 10:54
  4. Blöjfri!
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 18:33
  5. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar