Örontermometer?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Örontermometer?

    Kan man lita på dem eller visar de för hög temp? Vi har en och jag tycker det är svårt att veta om den visar riktigt. I morse visade den att jag hade 38,4 grader, vilket jag är mkt tveksam itll. Visst är jag förkyld och trött, men jag känner mig inte direkt febrig. Funderar på att slänga den, känns meningslöst med termometer om man inte kan lita på den. (Och att jag alls tog tempen imorse var pga att jag skulle ta tempen på ett av barnen och var tvungen att visa att det inte var farligt)
  2. 1
    Örontermometer? Kan man lita på dem eller visar de för hög temp? Vi har en och jag tycker det är svårt att veta om den visar riktigt. I morse visade den att jag hade 38,4 grader, vilket jag är mkt tveksam itll. Visst är jag förkyld och trött, men jag känner mig inte direkt febrig. Funderar på att slänga den, känns meningslöst med termometer om man inte kan lita på den. (Och att jag alls tog tempen imorse var pga att jag skulle ta tempen på ett av barnen och var tvungen att visa att det inte var farligt)
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Jag tycker de är värdelösa, det gäller verkligen inte att man har för trånga hörselgångar eller inte kommer in ordentligt med tempen.
  4. 2
    Jag tycker de är värdelösa, det gäller verkligen inte att man har för trånga hörselgångar eller inte kommer in ordentligt med tempen.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Jag tycker inte att de är särskilt pålitliga, jag tycker att det oftast visar för låg temp och inte för hög. Problemet är väl att det är svårt att få termometern tillräckligt långt in i örat så att säga, trots att jag brukar dra lite lätt i öronsnibben.

    Vi slängde faktiskt våran tillslut.
  6. 3
    Jag tycker inte att de är särskilt pålitliga, jag tycker att det oftast visar för låg temp och inte för hög. Problemet är väl att det är svårt att få termometern tillräckligt långt in i örat så att säga, trots att jag brukar dra lite lätt i öronsnibben.

    Vi slängde faktiskt våran tillslut.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    visar olika temp..

    ...om man tar tempen i samma öra två-tre gånger samt att det kan skilja en grad mellan ens två olika öron vid samma tillfälle. Nä vi har gått tillbaka till mun eller rump temp.
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  8. 4
    visar olika temp.. ...om man tar tempen i samma öra två-tre gånger samt att det kan skilja en grad mellan ens två olika öron vid samma tillfälle. Nä vi har gått tillbaka till mun eller rump temp.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Har aldrig gillat örontermometer.. utan kör med en muntermometer..
  10. 5
    Har aldrig gillat örontermometer.. utan kör med en muntermometer..
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Tack för era svar! Även om det är irriterande så är det skönt att höra att fler än jag misslyckats med örontermometrar. Ska slänga vår och skaffa en muntemp! Tror ni att en fyraåring klarar muntemp? En sexåring?
  12. 6
    Tack för era svar! Även om det är irriterande så är det skönt att höra att fler än jag misslyckats med örontermometrar. Ska slänga vår och skaffa en muntemp! Tror ni att en fyraåring klarar muntemp? En sexåring?
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Jag kör i armhålan och det funkar bra.
  14. 7
    Jag kör i armhålan och det funkar bra.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Ok, kanske ska testa det. Man behöver inte hålla den där så länge va? (Tänker på spralliga barn)
  16. 8
    Ok, kanske ska testa det. Man behöver inte hålla den där så länge va? (Tänker på spralliga barn)
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Jag håller med övriga - vår visade så olika temp varje gång så jag gav upp och köpte en muntermometer på Apoteket... den fungerar utmärkt och är snabb så även Minior (3 år) fixar att sitta still tills den piper.
  18. 9
    Jag håller med övriga - vår visade så olika temp varje gång så jag gav upp och köpte en muntermometer på Apoteket... den fungerar utmärkt och är snabb så även Minior (3 år) fixar att sitta still tills den piper.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    För hög temp har jag svårt att tro att de skulle visa. Däremot så är de svåra att ta temp med.
    Dock -du har väl inte lagt till ngt för det ska man inte.
  20. 10
    För hög temp har jag svårt att tro att de skulle visa. Däremot så är de svåra att ta temp med.
    Dock -du har väl inte lagt till ngt för det ska man inte.

Liknande trådar

  1. Örontermometer???
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-03-02, 07:51
  2. Örontermometer
    By doriz in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2018-03-02, 07:31
  3. Örontermometer?
    By fridilina in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 15:17
  4. Örontermometer -
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 19:26
  5. Bra örontermometer?
    By myrra in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 08:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar