Vinterskor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Vinterskor

    Inne på mode & stil pratades det om vinterskor. Jag har ju precis plockat ner mina absoluta favorit-vinterskor från vinden, Bally curlingkänga. Dyra i inköp - men jag räknade efter - mina skor har jag haft i 15 år!!! och dom ser nästan likadan ut som när dom var nya. Minns att skorna då kostade 1500:- vilket var MYCKET pengar för ett par skor, men så här efteråt så blev dom ju inte så dyra *s*
    Ibland lönar sig kvalitét
    "Så länge min chef låtsas som om jag har hög lön,
    låtsas jag som om att jag har mycket att göra"
  2. 1
    Vinterskor Inne på mode & stil pratades det om vinterskor. Jag har ju precis plockat ner mina absoluta favorit-vinterskor från vinden, Bally curlingkänga. Dyra i inköp - men jag räknade efter - mina skor har jag haft i 15 år!!! och dom ser nästan likadan ut som när dom var nya. Minns att skorna då kostade 1500:- vilket var MYCKET pengar för ett par skor, men så här efteråt så blev dom ju inte så dyra *s*
    Ibland lönar sig kvalitét
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Usch påminn mig inte om dessa skor som behöver köpas.. Vill inte vill inte.. pengarna bara rullar iväg just nu känns det som, och inte kommer det in några heller..
  4. 2
    Usch påminn mig inte om dessa skor som behöver köpas.. Vill inte vill inte.. pengarna bara rullar iväg just nu känns det som, och inte kommer det in några heller..
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Inte ibland, utan oftast, skulle jag säga.

    Jag har ett par Ecco GoreTex-kängor som är mina vinterskor. Sen har jag ett par svarta skinn-stövlar som jag också har under vinterhalvåret, men de är givetvis inte alls lika varma och sköna, utan eg mer till fint.
  6. 3
    Inte ibland, utan oftast, skulle jag säga.

    Jag har ett par Ecco GoreTex-kängor som är mina vinterskor. Sen har jag ett par svarta skinn-stövlar som jag också har under vinterhalvåret, men de är givetvis inte alls lika varma och sköna, utan eg mer till fint.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Dom är så snygga o klassiska helt enkelt. Bra smak hörredu!
  8. 4
    Dom är så snygga o klassiska helt enkelt. Bra smak hörredu!
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    och jag har samma som jag köpte 1993, och de var urbilliga från din sko.
    iofs har jag inte använt dom varenda vinter, men vad kan de ha kostat 1993 - 299 kr? det blir väldigt liten kostnad per år
    (och så gifte jag mig i pjucken också)
  10. 5
    och jag har samma som jag köpte 1993, och de var urbilliga från din sko.
    iofs har jag inte använt dom varenda vinter, men vad kan de ha kostat 1993 - 299 kr? det blir väldigt liten kostnad per år
    (och så gifte jag mig i pjucken också)
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Jag är inne på mitt andra par av columbikänga. Hade mitt förra par i 5 år och dom var hårt använda varjedag från sept till april.
  12. 6
    Jag är inne på mitt andra par av columbikänga. Hade mitt förra par i 5 år och dom var hårt använda varjedag från sept till april.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Ja, vinterskor brukar ju kosta lite mer än andra skor
  14. 7
    Ja, vinterskor brukar ju kosta lite mer än andra skor
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Jo - så är det nog - kvalitét lönar sig
  16. 8
    Jo - så är det nog - kvalitét lönar sig
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    ja och VARMA *gillar*
  18. 9
    ja och VARMA *gillar*
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    Haha.. det var ovanliga bröllopsskor
  20. 10
    Haha.. det var ovanliga bröllopsskor
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11
    Ja, jag har några meindelkängor som jag också använder (faktiskt året om vid behov). Dom är nu 8 år - ser i princip oanvända ut
  22. 11
    Ja, jag har några meindelkängor som jag också använder (faktiskt året om vid behov). Dom är nu 8 år - ser i princip oanvända ut
  23. Medlem sedan
    Mar 1998
    #12
    Håller med. Just vinterskor har jag dyra. Iofs har jag fått dem, men hade nog ändå lagt en 1500 om jag skulle köpa nu. Gore-tex gillar jag.
  24. 12
    Håller med. Just vinterskor har jag dyra. Iofs har jag fått dem, men hade nog ändå lagt en 1500 om jag skulle köpa nu. Gore-tex gillar jag.
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13
    Ja, gore-tex är bra - då är det bara att klampa på när det är blött ute. Men är det jättekallt då vill jag ha mina curlingkängor
  26. 13
    Ja, gore-tex är bra - då är det bara att klampa på när det är blött ute. Men är det jättekallt då vill jag ha mina curlingkängor
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    Precis. Mina senaste eccokängor hade jag i åtta år. ca 200 kr per år alltså. Och då hade jag dem nästan varje dag varje vinter + lite på vandringar på sommarhalvåret också
  28. 14
    Precis. Mina senaste eccokängor hade jag i åtta år. ca 200 kr per år alltså. Och då hade jag dem nästan varje dag varje vinter + lite på vandringar på sommarhalvåret också

Liknande trådar

  1. Vinterskor?
    By Grodan och Arvid in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 20:42
  2. Nya vinterskor!
    By Linda m. Danne&Zebbe in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 20:30
  3. Vinterskor?
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 06:32
  4. Pax vinterskor
    By Molle in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 07:57
  5. vinterskor.
    By sarah in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar