Ännu ett besök på förlossningen...
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Ännu ett besök på förlossningen...

    vaknade igår med världens huvudvärk....
    Ringde förlossningen som bad mig ringa MVC...
    Fick tid med en gång....
    1;a på äggvita i urinen men inte ett förfärligt tryck - 144/95.
    Men eftersom huvudvärken var där + att fingrarna blivit lite *korvoha* och att jag på 2 dar gått upp 2 kg.... så fick jag åka upp igen....
    Mitt i lunchen.... fast det var skönt att få ligga ner i ett mörlt rum :-)
    Där var det ungefär samma tryck.... indertrycket hade sjunkt till 90...
    Men oups.... blodproverna visar på äggvita där med.... Det var enligt läkaren på gränsen.....
    Men jag blev än en gång frosläppt.... ska dit på lördag igen o ta nya prover....
    Set blir nog med andra ord varken IKEA eller julskyltning för oss denna helgen...
    Men men .... vi får göra det sen :-)
    Finns ändå inte tillräckligt med kosing :-)

    Så jaaa.... mina helgplaner är att åka till sjukhuset o att vila...
    Ska ni hitta på nåt mer skoj???

    Kram från Kicki o en trots allt välmående liten Tuss
    Alexandra 20081211 o Josephine 20100613
    Våra små O-djur - http://smaodjur.blogspot.com/

    FB; Kristina Kicki Karlsen
  2. 1
    Ännu ett besök på förlossningen... vaknade igår med världens huvudvärk....
    Ringde förlossningen som bad mig ringa MVC...
    Fick tid med en gång....
    1;a på äggvita i urinen men inte ett förfärligt tryck - 144/95.
    Men eftersom huvudvärken var där + att fingrarna blivit lite *korvoha* och att jag på 2 dar gått upp 2 kg.... så fick jag åka upp igen....
    Mitt i lunchen.... fast det var skönt att få ligga ner i ett mörlt rum :-)
    Där var det ungefär samma tryck.... indertrycket hade sjunkt till 90...
    Men oups.... blodproverna visar på äggvita där med.... Det var enligt läkaren på gränsen.....
    Men jag blev än en gång frosläppt.... ska dit på lördag igen o ta nya prover....
    Set blir nog med andra ord varken IKEA eller julskyltning för oss denna helgen...
    Men men .... vi får göra det sen :-)
    Finns ändå inte tillräckligt med kosing :-)

    Så jaaa.... mina helgplaner är att åka till sjukhuset o att vila...
    Ska ni hitta på nåt mer skoj???

    Kram från Kicki o en trots allt välmående liten Tuss
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Oj då... Låter jobbigt! Hoppas huvudvärken har lagt sig lite och att du kan vila! Har ingen erfarenhet av sådant där, men flera andra här har ju det. Håller tummarna! Leta upp ett mörkt rum om det känns bra! IKEA och julpynt finns kvar!! Kram
  4. 2
    Oj då... Låter jobbigt! Hoppas huvudvärken har lagt sig lite och att du kan vila! Har ingen erfarenhet av sådant där, men flera andra här har ju det. Håller tummarna! Leta upp ett mörkt rum om det känns bra! IKEA och julpynt finns kvar!! Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Men urk! Ha skum mage...

    ---är tydligen min sysselsättning. Den har spökat i två dygn nu, tror jag. Jag brukar få "magsjuka" när det är förlossningsdags, så jag tvärvägrar just nu. Inte novemberbarn! Mellandagarna har jag ju beställt! Tänkte åka och hämta gratisboxen idag, och rengöra kameran hos proffs, men om magen svajar så vete sjutton om jag kommer iväg...

    Ska ta mitt tryck också, när du säger sådär... Har inte gjort det på ett tag... Har fått tillbaka tandvärken, så jag vet inte när det är den eller annan huvudvärk jag känner ibland.

    Hoppas att din vila gör susen nu! Är bra trött på att vila själv...
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  6. 3
    Men urk! Ha skum mage... ---är tydligen min sysselsättning. Den har spökat i två dygn nu, tror jag. Jag brukar få "magsjuka" när det är förlossningsdags, så jag tvärvägrar just nu. Inte novemberbarn! Mellandagarna har jag ju beställt! Tänkte åka och hämta gratisboxen idag, och rengöra kameran hos proffs, men om magen svajar så vete sjutton om jag kommer iväg...

    Ska ta mitt tryck också, när du säger sådär... Har inte gjort det på ett tag... Har fått tillbaka tandvärken, så jag vet inte när det är den eller annan huvudvärk jag känner ibland.

    Hoppas att din vila gör susen nu! Är bra trött på att vila själv...
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Men fy!! Då blir det bara till att vila, vila vila för dig och hoppas på att proverna är bättre i morgon. Bra, att de har koll på dig iaf. Lycka till!
    Kram!
  8. 4
    Men fy!! Då blir det bara till att vila, vila vila för dig och hoppas på att proverna är bättre i morgon. Bra, att de har koll på dig iaf. Lycka till!
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Oj, det där lät inte så bra! Hoppas att det är falskt alarm så Plask får stanna till mellandagarna.
    Kram!
  10. 5
    Oj, det där lät inte så bra! Hoppas att det är falskt alarm så Plask får stanna till mellandagarna.
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Njäe...

    Fick tandläkartid till på måndag, men trycket ligger på 170/105, enligt min hemmamätare, två gånger i rad, så jag ska ligga platt i sängen ett tag nu. Och kanske tröstäta något lämpligt. Kan vara tandvärk och förkylning som driver upp trycket, men bra är det ju inte.
    Tack för omtanken!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  12. 6
    Njäe... Fick tandläkartid till på måndag, men trycket ligger på 170/105, enligt min hemmamätare, två gånger i rad, så jag ska ligga platt i sängen ett tag nu. Och kanske tröstäta något lämpligt. Kan vara tandvärk och förkylning som driver upp trycket, men bra är det ju inte.
    Tack för omtanken!
  13. Katja_73
    #7
    Det lät ju inte bra med så högt tryck när du ligger hemma. Så vila verkligen ordentligt nu! Tröstätning låter inte helt fel heller. Hm jag kanske ska gå loss på dajmglassen i frysen istället för lunch... :-).
  14. 7
    Det lät ju inte bra med så högt tryck när du ligger hemma. Så vila verkligen ordentligt nu! Tröstätning låter inte helt fel heller. Hm jag kanske ska gå loss på dajmglassen i frysen istället för lunch... :-).
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Precis!

    Här är man duktig och det HJÄLPER inte! Låter helt klart som ett fall för glassfacket...
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Precis! Här är man duktig och det HJÄLPER inte! Låter helt klart som ett fall för glassfacket...
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Oj då!1
    Hoppas att det blir bättre.... =/....
    Kramar på dej o magen
  18. 9
    Oj då!1
    Hoppas att det blir bättre.... =/....
    Kramar på dej o magen

Liknande trådar

  1. Besök på förlossningen och neo
    By lille08 in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 12:53
  2. Ännu en dag på förlossningen.
    By Mymla in forum _0906 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 20:26
  3. Besök på förlossningen
    By Anna79s m.Noa in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 10:41
  4. Besök på förlossningen!
    By ClinMaja&Ellen in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 18:41
  5. Besök på Förlossningen
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 16:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar