Förändring:)
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Förändring:)

    Går tillbaka lite i min historia för att samla inspiration och behöver inte gå längre än till förra julen Förra julen vägde jag över 100 kilo Nu väger jag 7:a först Förra julfesten hade jag en klänning i strl 50,snygg visserligen men visst var det roligare i år att glida in i en i storlek 38
    Det funkar ju verkligen,ibland så tittar man otåligt framåt och blir arg och besviken att man inte når dit man vill på den tid man tänkt men det är nog så nyttigt att ibland blicka bakåt och se vad man faktiskt åstadkommit
    Lite tankar från mig bara
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  2. 1
    Förändring:) Går tillbaka lite i min historia för att samla inspiration och behöver inte gå längre än till förra julen Förra julen vägde jag över 100 kilo Nu väger jag 7:a först Förra julfesten hade jag en klänning i strl 50,snygg visserligen men visst var det roligare i år att glida in i en i storlek 38
    Det funkar ju verkligen,ibland så tittar man otåligt framåt och blir arg och besviken att man inte når dit man vill på den tid man tänkt men det är nog så nyttigt att ibland blicka bakåt och se vad man faktiskt åstadkommit
    Lite tankar från mig bara
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ja jösses, där kan man snacka om förändring! Precis som jag skrev häromdagen - du har ju gått ned över 50 kilo och det är en oerhörd prestation!

    Var det någon som inte hade sett dig sedan du hade storlek 50? Kommentarer? Kände de ens igen dig?
  4. 2
    Ja jösses, där kan man snacka om förändring! Precis som jag skrev häromdagen - du har ju gått ned över 50 kilo och det är en oerhörd prestation!

    Var det någon som inte hade sett dig sedan du hade storlek 50? Kommentarer? Kände de ens igen dig?
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Endel av mammas kompisar känner inte igen mig längre,jag får liksom hojta hej.
    Jag får just nu jättemycket komplimanger och det är otroligt roligt faktiskt,och nu har jag börjat kunna ta åt mig av dem också för nu förstår jag att det är skillnad från förr och nu
    Man glömmer så lätt vart man kom ifrån så det är riktigt nyttigt med en "walk on memorie lane"
  6. 3
    Endel av mammas kompisar känner inte igen mig längre,jag får liksom hojta hej.
    Jag får just nu jättemycket komplimanger och det är otroligt roligt faktiskt,och nu har jag börjat kunna ta åt mig av dem också för nu förstår jag att det är skillnad från förr och nu
    Man glömmer så lätt vart man kom ifrån så det är riktigt nyttigt med en "walk on memorie lane"
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    oj herregud,

    ja snacka om skillnad!!! njuuut tjejen!!!!!
  8. 4
    oj herregud, ja snacka om skillnad!!! njuuut tjejen!!!!!
  9. ZlatAnn
    #5
    Visst är det härligt! Du har ju varit så duktig. Själv står jag jättenästan på minus 20 sen nyår. Det är många smörpaket och släpa på
    Nu ska jag rusa iväg till min träning, mitt favvopass är idag! Ha det så bra!
  10. 5
    Visst är det härligt! Du har ju varit så duktig. Själv står jag jättenästan på minus 20 sen nyår. Det är många smörpaket och släpa på
    Nu ska jag rusa iväg till min träning, mitt favvopass är idag! Ha det så bra!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Wow Bra jobbat
  12. 6
    Wow Bra jobbat
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Vad härligt att höra! En helt annan sak kom jag att tänka på med anledning av det du skriver. Det här med att baa titta på vikten i stället för på kroppskonstitution.

    Du väger alltså åtminstone fem kilo mer än jag om din vikt börjar på 7. Ändå kan du ha en klänning i storlek 38. Jag drar åtminstone 40 på överkroppen. Oftare 42 om det är en "figurnära" modell.
  14. 7
    Vad härligt att höra! En helt annan sak kom jag att tänka på med anledning av det du skriver. Det här med att baa titta på vikten i stället för på kroppskonstitution.

    Du väger alltså åtminstone fem kilo mer än jag om din vikt börjar på 7. Ändå kan du ha en klänning i storlek 38. Jag drar åtminstone 40 på överkroppen. Oftare 42 om det är en "figurnära" modell.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Men shit, har du gått ned så mkt bara sen förra julen? Ja man ser det på ett annat sätt när man kolla rtillbaka
  16. 8
    Men shit, har du gått ned så mkt bara sen förra julen? Ja man ser det på ett annat sätt när man kolla rtillbaka
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Visst är det nyttigt att titta tillbaka ibland
  18. 9
    Visst är det nyttigt att titta tillbaka ibland
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Ja,det känns och blir så tydligt när man jämför storlekar
  20. 10
    Ja,det känns och blir så tydligt när man jämför storlekar
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Låter kul med träning Grattis till nästan 20-minus
  22. 11
    Låter kul med träning Grattis till nästan 20-minus
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12
    Tack
  24. 12
    Tack
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13
    Ja visst är det viktigt hur man är konstruerad också Jag har inte 38 på alla mina käder men på just denna klänning så funkar det,jag har tagit fram den från garderoben använde den mycket under mina glansdagar _innan_ jag fick barn
    Är rätt timglasformad,människor jag känner som vet vad jag väger tror inte att jag väger det jag gör och det är nog tack vare hur jag är formad tror jag
  26. 13
    Ja visst är det viktigt hur man är konstruerad också Jag har inte 38 på alla mina käder men på just denna klänning så funkar det,jag har tagit fram den från garderoben använde den mycket under mina glansdagar _innan_ jag fick barn
    Är rätt timglasformad,människor jag känner som vet vad jag väger tror inte att jag väger det jag gör och det är nog tack vare hur jag är formad tror jag
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Så olika kan det vara. Jag väger under 60 och drar också 38 (eller 36)
  28. 14
    Så olika kan det vara. Jag väger under 60 och drar också 38 (eller 36)
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15
    Roligt att läsa! Man glömmer så fort hur det var förr när förändringen går mot det bättre/önskade. Fattar inte hur jag tänker när jag betraktar mig själv som tjock i dag. Jag väger ju för fasiken ca 10 kilo mindre denna höst än förra Tack för påminnelsen! Och framförallt: SUPERGRATTIS till dina framgångar!
  30. 15
    Roligt att läsa! Man glömmer så fort hur det var förr när förändringen går mot det bättre/önskade. Fattar inte hur jag tänker när jag betraktar mig själv som tjock i dag. Jag väger ju för fasiken ca 10 kilo mindre denna höst än förra Tack för påminnelsen! Och framförallt: SUPERGRATTIS till dina framgångar!
  31. Medlem sedan
    Jan 2006
    #16
    Vad bra att även du fick en påminnelse om vad du åstadkommit,vi är sååå duktiga
  32. 16
    Vad bra att även du fick en påminnelse om vad du åstadkommit,vi är sååå duktiga
  33. Medlem sedan
    Jun 2001
    #17
    Wow vilken förändring!! Grattis till jättefint viktminus!
  34. 17
    Wow vilken förändring!! Grattis till jättefint viktminus!
  35. Medlem sedan
    Jan 2006
    #18
    Tack
  36. 18
    Tack

Liknande trådar

  1. Förändring
    By ulricac in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 12:12
  2. Min förändring
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 20:55
  3. Förändring..
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 15:54
  4. Förändring i rum
    By 3-barnsmorsan in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 06:43
  5. förändring...
    By leapox in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 18:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar