Nu vet vi vem som bor i magen:)
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Nu vet vi vem som bor i magen:)

    En liten tjej! Det var en riktigt häftig upplevelse, man såg hennes ansikte så tydligt och hon var en kopia av sin minsta storasyster. Överläppen var stor och lite "sned" precis som Malou har... Fantastiskt! Så nu är det tre flickor...puh! Han (australiensare) som utförde undersökningen sa till maken att "you need to get a gun now". Han gjorde en utförlig medicinsk undersökning av bebisen och mig. Visade vilken äggledare som släppt ägget som blev bebisen, hur mycket blod och syre hon fick och massa annat. Förutom att bebisen verkade frisk så vart jag mest nöjd över att han fick fram ett BF en vecka tidigare än rutin UL och alltså helt enligt vad jag själv tror också utifrån senaste mens. Visste att jag hade rätt Så BF borde vara mer 3/3 än 10/3. Men som sagt, det visar sig! Det lustiga var att när man fick ett "ansikte" på bebisen så känns det lite som samma lyckorus som när man äntligen har den i sina armar... Nu ska vi fundera närmare på namnet, men det är nog eg. klart men vill suga på karamellen själv ett tag...
  2. 1
    Nu vet vi vem som bor i magen:) En liten tjej! Det var en riktigt häftig upplevelse, man såg hennes ansikte så tydligt och hon var en kopia av sin minsta storasyster. Överläppen var stor och lite "sned" precis som Malou har... Fantastiskt! Så nu är det tre flickor...puh! Han (australiensare) som utförde undersökningen sa till maken att "you need to get a gun now". Han gjorde en utförlig medicinsk undersökning av bebisen och mig. Visade vilken äggledare som släppt ägget som blev bebisen, hur mycket blod och syre hon fick och massa annat. Förutom att bebisen verkade frisk så vart jag mest nöjd över att han fick fram ett BF en vecka tidigare än rutin UL och alltså helt enligt vad jag själv tror också utifrån senaste mens. Visste att jag hade rätt Så BF borde vara mer 3/3 än 10/3. Men som sagt, det visar sig! Det lustiga var att när man fick ett "ansikte" på bebisen så känns det lite som samma lyckorus som när man äntligen har den i sina armar... Nu ska vi fundera närmare på namnet, men det är nog eg. klart men vill suga på karamellen själv ett tag...
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Vilken upplevelse det där låt som, med så ingående beskrivning av allt! Jag blir lite avis men det är inte så länge kvar tills vi ska på vårt tredje ultraljud så jag får minsann ha tålamod till dess. Och vad häftigt att få se lilltjejens ansikte! Jag har bara sett våran lilla killes profil och av den att döma är det en liten kopia av min sambo som kommer titta ut i slutet på mars.
  4. 2
    Vilken upplevelse det där låt som, med så ingående beskrivning av allt! Jag blir lite avis men det är inte så länge kvar tills vi ska på vårt tredje ultraljud så jag får minsann ha tålamod till dess. Och vad häftigt att få se lilltjejens ansikte! Jag har bara sett våran lilla killes profil och av den att döma är det en liten kopia av min sambo som kommer titta ut i slutet på mars.
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Å va roligt. Jag skulle oxå vilja göra ett sånt UL. Men dom har inte de här i stan tyvärr... Grattis till tjejen.
  6. 3
    Å va roligt. Jag skulle oxå vilja göra ett sånt UL. Men dom har inte de här i stan tyvärr... Grattis till tjejen.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Mysigt att få en liten förhandstitt lite sugen jag oxå men drar mig lite för att åka 20 mil för att ordna den saken .
  8. 4
    Mysigt att få en liten förhandstitt lite sugen jag oxå men drar mig lite för att åka 20 mil för att ordna den saken .
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Vad häftigt att få se den lilla
    Jag var på 3D/4D i vecka 21 och vi fick se den lill*. Hur häftigt som helst. Man ser ju allt.

    Roligt att ni fick en bra upplevelse och allt såg bra ut
  10. 5
    Vad häftigt att få se den lilla
    Jag var på 3D/4D i vecka 21 och vi fick se den lill*. Hur häftigt som helst. Man ser ju allt.

    Roligt att ni fick en bra upplevelse och allt såg bra ut
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Vilken härlig UL-upplevelse ni verkar ha haft. Roligt! Och kul med en liten tjej.. Stort grattis.
  12. 6
    Vilken härlig UL-upplevelse ni verkar ha haft. Roligt! Och kul med en liten tjej.. Stort grattis.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Vilken häftig upplevelse!

    Ja det är bara att skaffa sig ett vapen nu för att försvara sin döttrar
  14. 7
    Vilken häftig upplevelse!

    Ja det är bara att skaffa sig ett vapen nu för att försvara sin döttrar
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Vad roligt! Vart va ni och gjorde ultraljudet? Har tänkt under mina graviditeter att jag velat göra ett 3-d ultraljud men det har aldrig blivit av och detta är troligtvis mitt sista barn så det e ju nu eller aldrig... men det e ju så himlans dyrt. Tror det kostar 1600kr på tittut.
  16. 8
    Vad roligt! Vart va ni och gjorde ultraljudet? Har tänkt under mina graviditeter att jag velat göra ett 3-d ultraljud men det har aldrig blivit av och detta är troligtvis mitt sista barn så det e ju nu eller aldrig... men det e ju så himlans dyrt. Tror det kostar 1600kr på tittut.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Vi var på tittut, kostade 1400kr. En ganska stor slant såhär till jul men det var det värt med denna, vår sista bebis... Stora storasyster tyckte det var häftigt och nu längtar hon efter lillsyrran!
  18. 9
    Vi var på tittut, kostade 1400kr. En ganska stor slant såhär till jul men det var det värt med denna, vår sista bebis... Stora storasyster tyckte det var häftigt och nu längtar hon efter lillsyrran!
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10
    Vi åkte 20 mil Men nog drog jag mig oxå lite för det. Passade på att hälsa på en av mina bästa vänner som även var med under UL. Och det roliga var att enligt denna undersökning vart bf 3/3, på kompisens födelsedag
  20. 10
    Vi åkte 20 mil Men nog drog jag mig oxå lite för det. Passade på att hälsa på en av mina bästa vänner som även var med under UL. Och det roliga var att enligt denna undersökning vart bf 3/3, på kompisens födelsedag

Liknande trådar

  1. Lös i magen..?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 18:12
  2. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 23:02
  3. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 22:03
  4. ONT i magen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 21:11
  5. hej ang magen
    By Linda in forum Kroppsideal
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar