Avslaget?
_0811 Novemberbarn
  1. Bebis i nov..
    #1

    Avslaget?

    Inte en så jättetrevlig fråga kanske men hur har det sett ut för er? När försvinner det egentligen och på vilket sätt ska det ändras eftersom? När vet man dessutom att de bristningar man har är läkta? Jag vet inte hur det ska kännas, vad som är normalt. En annan fundering jag har är hur det funkar med avslag för de som snittas? Slipper ni det?
  2. 1
    Avslaget? Inte en så jättetrevlig fråga kanske men hur har det sett ut för er? När försvinner det egentligen och på vilket sätt ska det ändras eftersom? När vet man dessutom att de bristningar man har är läkta? Jag vet inte hur det ska kännas, vad som är normalt. En annan fundering jag har är hur det funkar med avslag för de som snittas? Slipper ni det?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Lite olika, men ca fyra veckor totalt har jag haft avslag efter mina förlossningar. Blött rikligt i ung en vecka, sen avtagande och nu t.ex efter 3,5 vecka har jag mer som bruna flytningar. Det brukar vara som en utdragen mens ungefär, tycker jag. Det är ok om man böjar blöda mer igen efter ca två veckor, för det är då man börjar bli lite mer rörlig och ut och gå osv, då kan det blöda lite mer igen.

    Det ska iaf inte lukta illa eller göra ont, händer det ska man omedelbart uppsöka gyn!

    Alla får avslag, även snittade, man böder ju från stället där moderkakan har suttit, så det är ju samma för alla.
  4. 2
    Lite olika, men ca fyra veckor totalt har jag haft avslag efter mina förlossningar. Blött rikligt i ung en vecka, sen avtagande och nu t.ex efter 3,5 vecka har jag mer som bruna flytningar. Det brukar vara som en utdragen mens ungefär, tycker jag. Det är ok om man böjar blöda mer igen efter ca två veckor, för det är då man börjar bli lite mer rörlig och ut och gå osv, då kan det blöda lite mer igen.

    Det ska iaf inte lukta illa eller göra ont, händer det ska man omedelbart uppsöka gyn!

    Alla får avslag, även snittade, man böder ju från stället där moderkakan har suttit, så det är ju samma för alla.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Det som är sytt ska läka på typ 5 dagar sa läkaren som sydde mig. Erfter det kan det fortsätta att strama lite eftersom stygnen är kvar men själva bristningen läker egentligen ganska snabbt.
  6. 3
    Det som är sytt ska läka på typ 5 dagar sa läkaren som sydde mig. Erfter det kan det fortsätta att strama lite eftersom stygnen är kvar men själva bristningen läker egentligen ganska snabbt.

Liknande trådar

  1. Avslaget
    By snusmumrika in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 08:49
  2. Avslaget!?
    By hedvig in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 15:56
  3. Avslaget
    By hellokiller+N in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 13:31
  4. Avslaget??
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 18:17
  5. Avslaget
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 09:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar