Till Sprengja - nyfiken
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Till Sprengja - nyfiken

    Hej Sprengja

    Jag är nyfiken varför du frågade om städning?
    Är något sådant på gång för dig?
    Vad tycker du själv?
    Hoppas du inte blir arg eller nått för att jag frågar. Har ganska nyligen börjat skriva här.

    Jag tyckte det var intressant att läsa svaren, det var fler än jag anat som skötte storstädning själv.
  2. 1
    Till Sprengja - nyfiken Hej Sprengja

    Jag är nyfiken varför du frågade om städning?
    Är något sådant på gång för dig?
    Vad tycker du själv?
    Hoppas du inte blir arg eller nått för att jag frågar. Har ganska nyligen börjat skriva här.

    Jag tyckte det var intressant att läsa svaren, det var fler än jag anat som skötte storstädning själv.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Jag skulle precis svara nedan, men nu gör jag det här ist.

    Jo, vi gör så på mitt jobb (alltid gjort sen jag började) och det är väl helt okej. Kan inte säga att jag gör det med glädje för då ljuger jag. Det var liksom för att slippa sådana arbetsuppgifter som jag tog 375.000 kr i studielån... Men om nu ordningen är sådan så får ju jag också foga mig i ledet.
  4. 2
    Jag skulle precis svara nedan, men nu gör jag det här ist.

    Jo, vi gör så på mitt jobb (alltid gjort sen jag började) och det är väl helt okej. Kan inte säga att jag gör det med glädje för då ljuger jag. Det var liksom för att slippa sådana arbetsuppgifter som jag tog 375.000 kr i studielån... Men om nu ordningen är sådan så får ju jag också foga mig i ledet.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Om det bara är ren städning och inget annat inblandat så skulle jag tycka att det inte var så meningsfullt om än nödvändigt. Är det så i ditt fall?

    I mitt fall så städar vi även ur våra maskiner och rensar bort arbetsmaterial som sparats i ett halvår. Dels är detta inget som städpersonal kan göra. Och dels är det ett tillfälle att kolla vad alla hyllvärmare är till för. För alla nyanlända anställda (oavsett utbildning och arbetsuppgifter) är det ett bra sätt att lära sig hur maskinerna ser ut inuti, detta eftersom vi allihop använder samma maskiner, även om den akademiska höjden på efterföljande analys är olika.

    Så här gjorde man på avdelningen redan när jag anställdes för 5 år sedan.
  6. 3
    Om det bara är ren städning och inget annat inblandat så skulle jag tycka att det inte var så meningsfullt om än nödvändigt. Är det så i ditt fall?

    I mitt fall så städar vi även ur våra maskiner och rensar bort arbetsmaterial som sparats i ett halvår. Dels är detta inget som städpersonal kan göra. Och dels är det ett tillfälle att kolla vad alla hyllvärmare är till för. För alla nyanlända anställda (oavsett utbildning och arbetsuppgifter) är det ett bra sätt att lära sig hur maskinerna ser ut inuti, detta eftersom vi allihop använder samma maskiner, även om den akademiska höjden på efterföljande analys är olika.

    Så här gjorde man på avdelningen redan när jag anställdes för 5 år sedan.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Ja, det är vanlig hederlig städning. Inget annat. Inte kul, men nödvändigt givetvis. Jag jobar i ett litet företag och då känns det som man får ställa upp också...
  8. 4
    Ja, det är vanlig hederlig städning. Inget annat. Inte kul, men nödvändigt givetvis. Jag jobar i ett litet företag och då känns det som man får ställa upp också...
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Tack för svar! imt..
  10. 5
    Tack för svar! imt..

Liknande trådar

  1. Fråga till sprengja
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 16:21
  2. Svar till Sprengja
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 14:20
  3. Men nu blev jag nyfiken, Sprengja...
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 14:09
  4. Nu är jag nyfiken Sprengja, vad kostade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 18:17
  5. Till Sprengja
    By Norrlands-mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 15:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar