madridemma!
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    madridemma!

    Vad kul att ni ska flytta till lund! Där bor vi (och trivs väldigt bra). Min 7-åring går på flygelskolan på östra torn i en åldersintegrerad klass, det fungerar jättebra, men jag kan tänka mig att det blir en stor omställning med svensk skola jämfört med spansk! Vilken skola kommer ni välja?Hoppas det går bra!

    /Maja
  2. 1
    madridemma! Vad kul att ni ska flytta till lund! Där bor vi (och trivs väldigt bra). Min 7-åring går på flygelskolan på östra torn i en åldersintegrerad klass, det fungerar jättebra, men jag kan tänka mig att det blir en stor omställning med svensk skola jämfört med spansk! Vilken skola kommer ni välja?Hoppas det går bra!

    /Maja
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Hej
    Vad kul med en Lundbo här, vet inte om vi "träffat på" varann här innan, är inte så aktiv. Är din pojke född 00 eller 01?Julián blir 8 nu i slutet av december och hoppar in i tvåan efter årskiftet alltså. Det blir Vårfruskolan. Jag har kompisar som har barn på din sons skola, kanske de går i samma klass till och med, de är födda 99 och 02.
  4. 2
    Hej
    Vad kul med en Lundbo här, vet inte om vi "träffat på" varann här innan, är inte så aktiv. Är din pojke född 00 eller 01?Julián blir 8 nu i slutet av december och hoppar in i tvåan efter årskiftet alltså. Det blir Vårfruskolan. Jag har kompisar som har barn på din sons skola, kanske de går i samma klass till och med, de är födda 99 och 02.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    hallå

    Min aktivitet här har varit ytterst sporadisk, så det är inte så konstigt att du inte minns mig. Nu sitter jag återigen och ammar i soffan (har en 2 månaders liten flicka nu också) så då har jag börjat kolla igen. Min dotter fyller 8 i december så hon går i 2:an nu. Jag har en 5 åring också som går sista året på dagis. Vårfruskolan ska ju vara en trevlig skola! Hoppas din lille kille tycker om den! Det kommer väl bli en chock för er alla att behöva utstå den skånska vintern igen. Jag antar att det är lite behagligare i spanien! Men nu i advent är det så mysigt så med julstök på kulturen osv.
  6. 3
    hallå Min aktivitet här har varit ytterst sporadisk, så det är inte så konstigt att du inte minns mig. Nu sitter jag återigen och ammar i soffan (har en 2 månaders liten flicka nu också) så då har jag börjat kolla igen. Min dotter fyller 8 i december så hon går i 2:an nu. Jag har en 5 åring också som går sista året på dagis. Vårfruskolan ska ju vara en trevlig skola! Hoppas din lille kille tycker om den! Det kommer väl bli en chock för er alla att behöva utstå den skånska vintern igen. Jag antar att det är lite behagligare i spanien! Men nu i advent är det så mysigt så med julstök på kulturen osv.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    men oj vad vi har jämngamla barn, kul. jag har också en femåring (flicka)som går sista året på dagis samt en tiomånaders (flicka) så våra barn är ju födda samma år. När är din femåring född(flicka?Pojke?) Min i juli.
  8. 4
    men oj vad vi har jämngamla barn, kul. jag har också en femåring (flicka)som går sista året på dagis samt en tiomånaders (flicka) så våra barn är ju födda samma år. När är din femåring född(flicka?Pojke?) Min i juli.
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5
    jag har en 5-årig pojke som är född i juli (precis som din tjej)! Ska hon börja på dagis innan skolstarten i Lund eller håller du henne hemma?
  10. 5
    jag har en 5-årig pojke som är född i juli (precis som din tjej)! Ska hon börja på dagis innan skolstarten i Lund eller håller du henne hemma?
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    hihi, vilket sammanträde, i juli med, fel kön bara. Hon börjar dagis lite smått , tror det blir bäst för henne, men är öppen för att ha henne hemma ifall det känns bättre. Jag är ju hemma med Amaya så jag träffas gärna om du har lust nångång. Det kommer att vara väldigt kaos i en början dock tror jag, men när allt lugnat sig. Jag kan messa dig mitt hemnummer.
  12. 6
    hihi, vilket sammanträde, i juli med, fel kön bara. Hon börjar dagis lite smått , tror det blir bäst för henne, men är öppen för att ha henne hemma ifall det känns bättre. Jag är ju hemma med Amaya så jag träffas gärna om du har lust nångång. Det kommer att vara väldigt kaos i en början dock tror jag, men när allt lugnat sig. Jag kan messa dig mitt hemnummer.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    hmm sammanträde, haha. Får nog va upp vsenskan tror jag
  14. 7
    hmm sammanträde, haha. Får nog va upp vsenskan tror jag

Liknande trådar

  1. MadridEmma
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 13:49
  2. madridemma!
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 08:04
  3. Madridemma
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 06:31
  4. madridemma!
    By Katta1 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 12:28
  5. Madridemma?
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 12:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar