Jag känner att jag är motoriskt orolig..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Jag känner att jag är motoriskt orolig..

    Snus är fanimej att jämföra med heroin. I nuläget har jag varit utan nikotin i cirka 14 timmar, vilket är ett personbästa med säkert 12 timmar sedan jättelänge sedan...

    Jodå, jag har slutat snusa förr, men alltid med starka tuggummin med nikotin. Vad är meningen liksom, same shit different name.

    Nu är jag låg, gråter till och från, motoriskt orolig, önskar ni kunde filma mig.

    Med min erfarenhet påminner detta om en avtändning på regelbunden hasch-användning..... Precis såhär der dom gubbarna ut. *svishar med hår och knixar nacke och vevar med armarna utan anledning*

    Om ni fattar hur beroende jag är. Röka? Barnlek. Snus? Seriösa saker. Talk me down....
  2. 1
    Jag känner att jag är motoriskt orolig.. Snus är fanimej att jämföra med heroin. I nuläget har jag varit utan nikotin i cirka 14 timmar, vilket är ett personbästa med säkert 12 timmar sedan jättelänge sedan...

    Jodå, jag har slutat snusa förr, men alltid med starka tuggummin med nikotin. Vad är meningen liksom, same shit different name.

    Nu är jag låg, gråter till och från, motoriskt orolig, önskar ni kunde filma mig.

    Med min erfarenhet påminner detta om en avtändning på regelbunden hasch-användning..... Precis såhär der dom gubbarna ut. *svishar med hår och knixar nacke och vevar med armarna utan anledning*

    Om ni fattar hur beroende jag är. Röka? Barnlek. Snus? Seriösa saker. Talk me down....
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Men ojjj vad mycket bättre du kommer att känna dig när du lyckats nolla nikotinet och varit utan det några månader...
    Fikonen sjunger och luvorna dansar...
    I varje fall till nästa jul.
    Hoppas du kan fortsätta trappa ned...
    Nikotin och kokain lär vara svårast att komma ifrån...
  4. 2
    Men ojjj vad mycket bättre du kommer att känna dig när du lyckats nolla nikotinet och varit utan det några månader...
    Fikonen sjunger och luvorna dansar...
    I varje fall till nästa jul.
    Hoppas du kan fortsätta trappa ned...
    Nikotin och kokain lär vara svårast att komma ifrån...
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Cykla på motionscykeln som en galning!
  6. 3
    Cykla på motionscykeln som en galning!
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4
    Då behöver vi sysselsätta dig med annat nu då - såg du länken ,med den manliga lucian nedan. Jag inser dock att det inte skulle uppröra dig särskilt mycket efter att ha läst dina inlägg nedan.
    http://cumulustidning.se/2007/12/lucia/

    Vad får dig att tänka på annat? Vad engagerar dig jättemycket förutom snusabstinens då?

    Lycka till med snusavvänjingen - kämpa på!!
  8. 4
    Då behöver vi sysselsätta dig med annat nu då - såg du länken ,med den manliga lucian nedan. Jag inser dock att det inte skulle uppröra dig särskilt mycket efter att ha läst dina inlägg nedan.
    http://cumulustidning.se/2007/12/lucia/

    Vad får dig att tänka på annat? Vad engagerar dig jättemycket förutom snusabstinens då?

    Lycka till med snusavvänjingen - kämpa på!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Kokain? Jisses! Det har jag i alla fall inte prövat, men nikotin är ju urk!
  10. 5
    Kokain? Jisses! Det har jag i alla fall inte prövat, men nikotin är ju urk!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Jag är fel snubbe att komma med råd. Enda beroendet jag har är kaffe (och kvinnor? där abstinensen just nu är enorm)
    Kan du hugga tag i gubben? Så dina händer och tankar får annat att syssla med?
  12. 6
    Jag är fel snubbe att komma med råd. Enda beroendet jag har är kaffe (och kvinnor? där abstinensen just nu är enorm)
    Kan du hugga tag i gubben? Så dina händer och tankar får annat att syssla med?
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Då vill du inte läsa att jag bara klipper rakt över, och min erfarenhet av nikotin sträcker sig typ 30 år bakåt.

    Nu har jag inte inhalerat eller tuggat på nikotin sedan typ 3 år. Och nikotintugg har jag testat och det är ju totalt värdelöst.

    Antingen en cigg, snus, tuggtobak eller en holk, annars får det va.
  14. 7
    Då vill du inte läsa att jag bara klipper rakt över, och min erfarenhet av nikotin sträcker sig typ 30 år bakåt.

    Nu har jag inte inhalerat eller tuggat på nikotin sedan typ 3 år. Och nikotintugg har jag testat och det är ju totalt värdelöst.

    Antingen en cigg, snus, tuggtobak eller en holk, annars får det va.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Det fanns ett snack

    förut som tydligen hjälpte fruktansvärt många att bli av med sitt sug
    *pillar in en snus*...Nej, skojar bara
    Försök fokusera på annat, promenera, använd din motionscykel (om du har någon) sätt på en träningsdvd (om du har) ta en frukt. Drick mycket vatten. Och lägg dig i tid
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  16. 8
    Det fanns ett snack förut som tydligen hjälpte fruktansvärt många att bli av med sitt sug
    *pillar in en snus*...Nej, skojar bara
    Försök fokusera på annat, promenera, använd din motionscykel (om du har någon) sätt på en träningsdvd (om du har) ta en frukt. Drick mycket vatten. Och lägg dig i tid
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Tack för era svar. Jag kan knappt fatta att jag gör detta öht, helt på ett infall. Men det brukar bli som bäst då, eller hur?

    Jag sitter här och gungar, gråter, svettas, skrattar....Gubben i Tyskalnd, så det är upp till er, faktiskt. Eller å andra sidan..upp till mig!

    Äh. Klarar jag ett dygn så klarar jag allt. Eller hur?

    Tack för alla söta tankar...
  18. 9
    Tack för era svar. Jag kan knappt fatta att jag gör detta öht, helt på ett infall. Men det brukar bli som bäst då, eller hur?

    Jag sitter här och gungar, gråter, svettas, skrattar....Gubben i Tyskalnd, så det är upp till er, faktiskt. Eller å andra sidan..upp till mig!

    Äh. Klarar jag ett dygn så klarar jag allt. Eller hur?

    Tack för alla söta tankar...
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    mannen...

    ...stoppade in en en totalt ursköljd påssnus i början för att ha ngt att dutta på... kan det vara ngt i din supertuffa avvänjning?!...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  20. 10
    mannen... ...stoppade in en en totalt ursköljd påssnus i början för att ha ngt att dutta på... kan det vara ngt i din supertuffa avvänjning?!...
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Säger bara en sak....

    ....tugga ingefära. Har inte en aning om varför det hjälper men det funkar. Har försök sluta snusa många gånger innan utan större framgång. Den här gången fick jag ett tips om att tugga på rå ingefära istället och det har gått hur lätt som helst (ok, inte hur lätt som helst men åndå). Snart klarat mig i tre veckor....
    Le mot världen och världen ler tillbaka!
  22. 11
    Säger bara en sak.... ....tugga ingefära. Har inte en aning om varför det hjälper men det funkar. Har försök sluta snusa många gånger innan utan större framgång. Den här gången fick jag ett tips om att tugga på rå ingefära istället och det har gått hur lätt som helst (ok, inte hur lätt som helst men åndå). Snart klarat mig i tre veckor....
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Fan vad du är BRA! Det är svinsvårt att sluta, men vet du vad som brukar hjälpa? Jo, att röra sig. Ut och gå, städa huset, spring runt huset, lägg dig på rygg och cykla med benen. Faktiskt, det hjälper.

    Och tänk på att du är skitbra och stark och modig för det är svårt och jobbigt och nästan helvetiskt att sluta. Men snart är du över liksom det värsta fysiska och då är det bara hjärnspökena du behöver mota bort.
  24. 12
    Fan vad du är BRA! Det är svinsvårt att sluta, men vet du vad som brukar hjälpa? Jo, att röra sig. Ut och gå, städa huset, spring runt huset, lägg dig på rygg och cykla med benen. Faktiskt, det hjälper.

    Och tänk på att du är skitbra och stark och modig för det är svårt och jobbigt och nästan helvetiskt att sluta. Men snart är du över liksom det värsta fysiska och då är det bara hjärnspökena du behöver mota bort.

Liknande trådar

  1. Motoriskt underbarn!!!
    By Fascinerad mamma in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 13:42
  2. Klarar era allt motoriskt?
    By _Maa_ in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 11:06
  3. motoriskt?
    By thessan76 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 09:46
  4. Jag känner mig orolig nu... :-/
    By sprengja in forum _0606 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 19:54
  5. Känner mig så orolig....
    By Jenny m A in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar