Hur lite sömn behöver man?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Hur lite sömn behöver man?

    Undrar hur länge man klarar sig med lite sömn? helt sjukt hur lite jag sover..visserligen så har jag alltid sovit lite, men som inatt, 3 timmar!? inte undra på att man är ful, när man aldrig får nån skönhetssömn!
    Lillebror o 2-åringen snörvlade o hostade inatt så först vid 02 somnade jag..sedan vaknade lillebror vid 05.10..
    Tyvärr jobbar maken både dag o kväll denna vecka, annars så brukar jag vila en stund på kvällen, men jag och de yngsta ska hålla igång med mera julstök idag!
    Idag landar min äldsta i ett annat land för första gången utan mig eller sin pappa!! superläbbigt, jag saknar henne redan,hon åker med en annan äldre släkting för att hälsa på sin farmor som är hjälparbetare lååååångt härifrån..vill att tiden ska gå fort så hon kommer hem snart igen!
    hoppas att ni andra sovit mera än mig inatt!
  2. 1
    Hur lite sömn behöver man? Undrar hur länge man klarar sig med lite sömn? helt sjukt hur lite jag sover..visserligen så har jag alltid sovit lite, men som inatt, 3 timmar!? inte undra på att man är ful, när man aldrig får nån skönhetssömn!
    Lillebror o 2-åringen snörvlade o hostade inatt så först vid 02 somnade jag..sedan vaknade lillebror vid 05.10..
    Tyvärr jobbar maken både dag o kväll denna vecka, annars så brukar jag vila en stund på kvällen, men jag och de yngsta ska hålla igång med mera julstök idag!
    Idag landar min äldsta i ett annat land för första gången utan mig eller sin pappa!! superläbbigt, jag saknar henne redan,hon åker med en annan äldre släkting för att hälsa på sin farmor som är hjälparbetare lååååångt härifrån..vill att tiden ska gå fort så hon kommer hem snart igen!
    hoppas att ni andra sovit mera än mig inatt!
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Man orkar inte sova så lite i långa loppet..

    Jag har sovit rätt bra i natt, var bara uppe en gång hos dottern och låg hos henne i hennes smala säng..*S*
  4. 2
    Man orkar inte sova så lite i långa loppet..

    Jag har sovit rätt bra i natt, var bara uppe en gång hos dottern och låg hos henne i hennes smala säng..*S*
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Lite mer

    Får jag ihop, 5 timmar kanske uppdelat på 2 pass. Lika för sambon.

    Igår natt sov jag 2 timmar och sambon 1.

    Sitter och ammar nu men ska snart iväg och tänka kreativa tankar på jobbet, krävs nog en del kaffe idag också misstänker jag
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Lite mer Får jag ihop, 5 timmar kanske uppdelat på 2 pass. Lika för sambon.

    Igår natt sov jag 2 timmar och sambon 1.

    Sitter och ammar nu men ska snart iväg och tänka kreativa tankar på jobbet, krävs nog en del kaffe idag också misstänker jag
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Fast jag har nog alltid varit sån men sedan räcker det med att jag får sova en natt ca 6 timmar så är jag utsövd igen sover jag mer än 7 timmar så blir jag övertrött
    Men 3 timmar var i minsta laget.. jo det där med att ligga i små smala barnsängar känner jag igen
  8. 4
    Fast jag har nog alltid varit sån men sedan räcker det med att jag får sova en natt ca 6 timmar så är jag utsövd igen sover jag mer än 7 timmar så blir jag övertrött
    Men 3 timmar var i minsta laget.. jo det där med att ligga i små smala barnsängar känner jag igen
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    I längden så behöver man sova mer än 3 timmar per natt för att orka med.
    Nu inatt så fick jag nog sova ca 5-6 timmar, helt ok.
  10. 5
    I längden så behöver man sova mer än 3 timmar per natt för att orka med.
    Nu inatt så fick jag nog sova ca 5-6 timmar, helt ok.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Jo man är väl som en reklampelare för kaffe nu är ju jag på smällen igen så jag håller nere lite på kaffet..men annars så går det väl ner nån liter
    Usch stackare..lät som min natt det där..
  12. 6
    Jo man är väl som en reklampelare för kaffe nu är ju jag på smällen igen så jag håller nere lite på kaffet..men annars så går det väl ner nån liter
    Usch stackare..lät som min natt det där..
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Ja 5-6 är helt ok! oftast blir det 5-6 här också...fast uppdelat på 2-3 pass
  14. 7
    Ja 5-6 är helt ok! oftast blir det 5-6 här också...fast uppdelat på 2-3 pass

Liknande trådar

  1. Behöver sömn!!!!!!
    By Miiia87 in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 09:05
  2. Behöver många råd om sömn!
    By Malin m.Elias&Malte in forum _0605 Majbarn
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 16:26
  3. Behöver lite input ang sömn
    By Minama in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:10
  4. Ta sej den sömn de behöver....
    By -LillaMy- in forum Bebissnack
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 00:21
  5. Behöver verkligen råd igen (sömn)
    By UKU-naut in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar