Shit vad magen växer!
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Shit vad magen växer!

    Min mage måste vara inne i en extrem tillväxtperiod just nu... min man kommenterade igår att oj, du är ju lika stor nu som när du var höggravid med 1:an och det stämmer... provade ett par av mina gamla mammabyxor i morse (har levt i byxorna jag shoppade när jag var i USA sedan jag kom hem - sååå sköna) och de stramar rejält över magen. Väger också nästan samma som när jag var höggravid med 1:an redan nu och då vägde jag ändå mindre vid början av den här graviditeten jämfört med förra så skillnaden är ännu större nu än vad den var då om ni fattar (gick upp 4 kg totalt förra gången och är nu på nästan + 5 kg... redan).

    Har rätt ont i magen nu också faktiskt. Tror att det är som det spänner och drar i livmodern men inte så skönt ändå... mycket sammandragningar den här veckan också till råga på allt - hänger kanske ihop med hur det växer.

    Behövde bara gnälla lite...
  2. 1
    Shit vad magen växer! Min mage måste vara inne i en extrem tillväxtperiod just nu... min man kommenterade igår att oj, du är ju lika stor nu som när du var höggravid med 1:an och det stämmer... provade ett par av mina gamla mammabyxor i morse (har levt i byxorna jag shoppade när jag var i USA sedan jag kom hem - sååå sköna) och de stramar rejält över magen. Väger också nästan samma som när jag var höggravid med 1:an redan nu och då vägde jag ändå mindre vid början av den här graviditeten jämfört med förra så skillnaden är ännu större nu än vad den var då om ni fattar (gick upp 4 kg totalt förra gången och är nu på nästan + 5 kg... redan).

    Har rätt ont i magen nu också faktiskt. Tror att det är som det spänner och drar i livmodern men inte så skönt ändå... mycket sammandragningar den här veckan också till råga på allt - hänger kanske ihop med hur det växer.

    Behövde bara gnälla lite...
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Här är en till som gått upp lika mycket som hela förra graviditeten... 5 kilo +. Fast sist fick jag gå på fler tillväxt ul och oj vad min bm och doktorn på spec mvc tjatade på att jag gått upp för lite!

    Ja det har helt plötsligt blivit svårare att klippa tå naglarna och knyta skorna Magen är i vägen trots att den inte är så stor ha ha!

    Det är bra, man ska gnälla lite ibland, det mår man bra av
  4. 2
    Här är en till som gått upp lika mycket som hela förra graviditeten... 5 kilo +. Fast sist fick jag gå på fler tillväxt ul och oj vad min bm och doktorn på spec mvc tjatade på att jag gått upp för lite!

    Ja det har helt plötsligt blivit svårare att klippa tå naglarna och knyta skorna Magen är i vägen trots att den inte är så stor ha ha!

    Det är bra, man ska gnälla lite ibland, det mår man bra av
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Ja, undrar var det ska sluta... blir kanske jättestora den här gången Jag hade ingen som klagade på mig förra gången att jag inte gått upp tillräckligt... men tror ändå att det är ett bra tecken att man ökar i vikt. Förra gången kunde jag knappt äta för det tryckte så på magen att det liksom inte gick att få ner några större mängder i den - och man kan ju inte äta hela tiden... Men den här gången är det faktiskt rätt ok på den fronten.

    Lite bättre idag med sammandragningarna - igår var det helt galet mycket Ska prata med min BM om det imorgon på min rutinkoll... även om jag säkert bara får svaret att det här helt normalt... som på alla andra frågor.
  6. 3
    Ja, undrar var det ska sluta... blir kanske jättestora den här gången Jag hade ingen som klagade på mig förra gången att jag inte gått upp tillräckligt... men tror ändå att det är ett bra tecken att man ökar i vikt. Förra gången kunde jag knappt äta för det tryckte så på magen att det liksom inte gick att få ner några större mängder i den - och man kan ju inte äta hela tiden... Men den här gången är det faktiskt rätt ok på den fronten.

    Lite bättre idag med sammandragningarna - igår var det helt galet mycket Ska prata med min BM om det imorgon på min rutinkoll... även om jag säkert bara får svaret att det här helt normalt... som på alla andra frågor.

Liknande trådar

  1. shit vad de växer!
    By -AT- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 18:39
  2. Magen växer!
    By Malla in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:05
  3. Shit vad magen växer nu
    By annzan in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 09:51
  4. Magen bara växer o växer
    By kristinast in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 10:41
  5. oo shit va han VÄXER!
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 10:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar