Tandläkarbesök
_0510 Oktoberbarn
  1. S-mamman
    #1

    Tandläkarbesök

    ... klarade Leah av förra veckan. Eller ja, egentligen var det en tandhygienist som gjorde undersökningen. Leah visste nog inte så mkt om vad man gör hos tandläkaren och vi hade heller inte förberett henne på nåt sätt, men hon såg fram emot besöket och verkade tycka det var kul. Gapade stort gjorde hon och fick beröm. Lite beläggning vid tandkanten på utsidan av tänderna, så där måste vi borsta bättre. Och så har Leah lite underbett, men det kommer eventuellt växa bort (hoppas). Men annars allt bara bra! Nästa koll blir vid 4,5 år (tror jag hon sa).

    Som duktighetspresent fick Leah en mjukiskanin med två stora vita tänder, och den uppskattades förstås. Naturligtvis har den hedersplatsen i hennes säng nu.



    Har ni varit hos tandläkaren med era 3-åringar?
  2. 1
    Tandläkarbesök ... klarade Leah av förra veckan. Eller ja, egentligen var det en tandhygienist som gjorde undersökningen. Leah visste nog inte så mkt om vad man gör hos tandläkaren och vi hade heller inte förberett henne på nåt sätt, men hon såg fram emot besöket och verkade tycka det var kul. Gapade stort gjorde hon och fick beröm. Lite beläggning vid tandkanten på utsidan av tänderna, så där måste vi borsta bättre. Och så har Leah lite underbett, men det kommer eventuellt växa bort (hoppas). Men annars allt bara bra! Nästa koll blir vid 4,5 år (tror jag hon sa).

    Som duktighetspresent fick Leah en mjukiskanin med två stora vita tänder, och den uppskattades förstås. Naturligtvis har den hedersplatsen i hennes säng nu.



    Har ni varit hos tandläkaren med era 3-åringar?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Pappa följde med Ture till tandläkaren (eller egentligen tandhygienisten, precis som hos er) i början av oktober. Det gick jättebra! Ture gapade glatt och länge, fick trycka på knappen som hissar upp tandläkarstolen hur mycket han ville och tyckte det var spännande när hon höll in en liten spegel i hans mun.

    Samma dag hade Ture varit på bio med dagis, men på em berättade han för mig att det var roligare hos tandläkaren än på bio. Det känns ju bra inför framtiden!
  4. 2
    Pappa följde med Ture till tandläkaren (eller egentligen tandhygienisten, precis som hos er) i början av oktober. Det gick jättebra! Ture gapade glatt och länge, fick trycka på knappen som hissar upp tandläkarstolen hur mycket han ville och tyckte det var spännande när hon höll in en liten spegel i hans mun.

    Samma dag hade Ture varit på bio med dagis, men på em berättade han för mig att det var roligare hos tandläkaren än på bio. Det känns ju bra inför framtiden!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Skönt när det ser bra ut

    Min man var med Sara och det verkade bara alltihop. De klagade inte ens på att att hon har napp (men vi MÅSTE ta tag i det - är så jobbigt när det är sjukt hela tiden bara)
  6. 3
    Skönt när det ser bra ut Min man var med Sara och det verkade bara alltihop. De klagade inte ens på att att hon har napp (men vi MÅSTE ta tag i det - är så jobbigt när det är sjukt hela tiden bara)

Liknande trådar

  1. Tandläkarbesök
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 15:20
  2. Tandläkarbesök
    By x-tjejen in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 08:45
  3. Tandläkarbesök!
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 19:12
  4. Tandläkarbesök!
    By Edvin & Ellas mamma in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 14:52
  5. Tandläkarbesök
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 17:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar