Lycklig och lättad
Missfall
  1. Tre vill bli fyra
    #1

    Lycklig och lättad

    Hej på er,
    har just varit hos läkaren för ett litet snabbt kontroll-VUL och allt såg så fint ut! Pyret hade fördubblat sin storlek de senaste två veckorna och var nu stolta 39,9 mm stor! Hjärtat slog fint och den vi fick se små sparkar, boxar och nära på en liten kullerbytta! Läkaren sa att han ju inte får lova något, men att risken för att det ska hända något nu är minimal! Nu ska jag bara ta en tablett progesteron på kvällen och vid NUPP/KUB nästa vecka kommer han nog ta bort tabletterna helt! Jag är så lättad och lycklig idag!

    Nu gäller det att ta tjuren vid hornen direkt och berätta för min chef, så att jag äntligen kan lägga det jobbiga samtalet bakom mig! Håll en tumme eller två är ni snälla!

    Kram
  2. 1
    Lycklig och lättad Hej på er,
    har just varit hos läkaren för ett litet snabbt kontroll-VUL och allt såg så fint ut! Pyret hade fördubblat sin storlek de senaste två veckorna och var nu stolta 39,9 mm stor! Hjärtat slog fint och den vi fick se små sparkar, boxar och nära på en liten kullerbytta! Läkaren sa att han ju inte får lova något, men att risken för att det ska hända något nu är minimal! Nu ska jag bara ta en tablett progesteron på kvällen och vid NUPP/KUB nästa vecka kommer han nog ta bort tabletterna helt! Jag är så lättad och lycklig idag!

    Nu gäller det att ta tjuren vid hornen direkt och berätta för min chef, så att jag äntligen kan lägga det jobbiga samtalet bakom mig! Håll en tumme eller två är ni snälla!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Åhhhh vad bra! 10+5 v är ju faktikst en hel fjärdedel av graviditeten också!

    Hoppas det går bra att berätta för chefen, bättre att få det gjort än att dra ut på det hela, även om det är jobbigt att ta steget.

    Själv var jag fånig, berättade inte förrän efter Ultraljudet i v19 och då i ett mail.
  4. 2
    Åhhhh vad bra! 10+5 v är ju faktikst en hel fjärdedel av graviditeten också!

    Hoppas det går bra att berätta för chefen, bättre att få det gjort än att dra ut på det hela, även om det är jobbigt att ta steget.

    Själv var jag fånig, berättade inte förrän efter Ultraljudet i v19 och då i ett mail.
  5. T....
    #3
    Hääärligt!!! Lycka till hos chefen.
  6. 3
    Hääärligt!!! Lycka till hos chefen.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Tänk... din lilla bebis är redan 4 cm stor... visst är det otroligt!!! Jag är jätteglad för din skull att det såg så bra ut!!!

    Kram Kittla
  8. 4
    Tänk... din lilla bebis är redan 4 cm stor... visst är det otroligt!!! Jag är jätteglad för din skull att det såg så bra ut!!!

    Kram Kittla

Liknande trådar

  1. Lättad och lycklig!
    By Busan! in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 13:24
  2. Lättad och lycklig!
    By Tre vill bli fyra in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 08:38
  3. Lycklig & lättad efter ultraljud idag...
    By sept_barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 15:23
  4. Lycklig och lättad mamma
    By lilith in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 19:00
  5. Lättad..
    By Marica in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar