Era magar?
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Era magar?

    Hej hopp! Jag tycker att min mage börjar puta jätte mycket nu, är i vecka 16 och det känns lite tidigt? Hur ser era magar ut? Syns det mycket? Kram
  2. 1
    Era magar? Hej hopp! Jag tycker att min mage börjar puta jätte mycket nu, är i vecka 16 och det känns lite tidigt? Hur ser era magar ut? Syns det mycket? Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Det putar VÄLDIGT på mig, men sen så är det ju tre, och inte en därinne.
  4. 2
    Det putar VÄLDIGT på mig, men sen så är det ju tre, och inte en därinne.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Min mage växte o växte från v12 och framåt och försvann nästan i v.16, men nu har den börjat puta ordentligt tycker jag. Men jag kan tänka mig att det är denna períod som folk inte vågar fråga, är hon gravid eller har hon bara gått upp i vikt?
  6. 3
    Min mage växte o växte från v12 och framåt och försvann nästan i v.16, men nu har den börjat puta ordentligt tycker jag. Men jag kan tänka mig att det är denna períod som folk inte vågar fråga, är hon gravid eller har hon bara gått upp i vikt?
  7. ett frö gror
    #4
    hihi min mage ser ut lite som i 7:e månaden så min går inte att dölja,
    arbetskompisarna tror att det är 2 st !??!!!!!
    så den 10 får vi se om hur det ligger till då vi ska på UL
  8. 4
    hihi min mage ser ut lite som i 7:e månaden så min går inte att dölja,
    arbetskompisarna tror att det är 2 st !??!!!!!
    så den 10 får vi se om hur det ligger till då vi ska på UL
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Magen putar här. Ska se om jag kan lägga in någon magbild nån dag. Är i v 19.
  10. 5
    Magen putar här. Ska se om jag kan lägga in någon magbild nån dag. Är i v 19.
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Tja, jag tycker redan att den börjar bli lite tung och den känns så stor så jag vet inte riktigt hur det här ska sluta :-D.
  12. 6
    Tja, jag tycker redan att den börjar bli lite tung och den känns så stor så jag vet inte riktigt hur det här ska sluta :-D.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Nope.
    Inte mkt till mage alls här.
    Betydligt mycket mindre än vad det varit med de andra två, och då är det ändå mitt tredje täta barn. (3 barn på 3 år)...
  14. 7
    Nope.
    Inte mkt till mage alls här.
    Betydligt mycket mindre än vad det varit med de andra två, och då är det ändå mitt tredje täta barn. (3 barn på 3 år)...
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Ja, det syns. Fast det är ju inte "bebismagen" som syns utan det är själva magen som trycks upp och ut nerifrån. Den är rund och fin, men mjuk.

    Ikväll tycker jag att jag har känt mycket rörelser (men små!), åh vad jag längtar tills det känns varje dag, och tydligt!
  16. 8
    Ja, det syns. Fast det är ju inte "bebismagen" som syns utan det är själva magen som trycks upp och ut nerifrån. Den är rund och fin, men mjuk.

    Ikväll tycker jag att jag har känt mycket rörelser (men små!), åh vad jag längtar tills det känns varje dag, och tydligt!
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Ja det putar på rätt bra, finns magbilder i bloggen: bebis2009.blogspot.com

    När jag väntade sonen för 2 år sedan var jag väl såhär stor i vecka 18-19 nånting, nu har jag precis gått in i vecka 14.
  18. 9
    Ja det putar på rätt bra, finns magbilder i bloggen: bebis2009.blogspot.com

    När jag väntade sonen för 2 år sedan var jag väl såhär stor i vecka 18-19 nånting, nu har jag precis gått in i vecka 14.
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10

    Typ, ja!!!

    Förra gången mätte jag magen varje vecka med start nu nån gång och mitt magmått är lika stort som i vecka 22 med dottern! (Är i 17+3 idag) Men, men, alla säger ju att det går fortare att bli stor med 2:an så det är väl bara att le
    Dessi med Nathalie 11/9-05 + Markus 5/5-09
  20. 10
    Typ, ja!!! Förra gången mätte jag magen varje vecka med start nu nån gång och mitt magmått är lika stort som i vecka 22 med dottern! (Är i 17+3 idag) Men, men, alla säger ju att det går fortare att bli stor med 2:an så det är väl bara att le
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11
    Jodå! Den syns!
    Fast det är väl inte så konstigt, det är min sjätte graviditet.
    Fast jag tycker den är mindre än den varit förut, fast det är den egentligen inte. Är i vecka 18+1 och livmodern når upp till naveln.
    Bebisen sparkar som bara den :-).
  22. 11
    Jodå! Den syns!
    Fast det är väl inte så konstigt, det är min sjätte graviditet.
    Fast jag tycker den är mindre än den varit förut, fast det är den egentligen inte. Är i vecka 18+1 och livmodern når upp till naveln.
    Bebisen sparkar som bara den :-).
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12
    Det känns inte alls som om min mage har växt, ändå är jag i v.15. Jag börjar bli orolig för att något är fel. Tycker att det borde synnas något. Kan bara känna vid vissa tillfällen att det finns en liten hård kula om jag ligger på rygg, men jag blir ju osäker på om det är min tjock mage som bara finns där.
  24. 12
    Det känns inte alls som om min mage har växt, ändå är jag i v.15. Jag börjar bli orolig för att något är fel. Tycker att det borde synnas något. Kan bara känna vid vissa tillfällen att det finns en liten hård kula om jag ligger på rygg, men jag blir ju osäker på om det är min tjock mage som bara finns där.
  25. Medlem sedan
    Nov 2008
    #13
    Hej! Läste lite innan och såg dina bekymmer.. Ville bara tala om att jag läste om en tjej i vi föräldrar eller nåt, som väntade trillingar (det var nog tio år sedan) och hon blev ensam med dem. Artikeln handlade om hur hon fixade det, trots att det var mycket, såklart med hjälp, men det gick! Nu visade det sig att en kille i min gymnasieklass träffade just henne för några år sedan, de har gift sig och fått barn tillsammans nyligen. Tyckte det var kul, för jag vet säkert att han tar väl hand om henne!
    Det är ju superhäftigt att få äran att bära tre barn samtidigt, jag känner mig helt förundrad och jag har två i magen. Jag har förresten tre barn sedan innan och har nu träffat världens underbaraste man som jag ska få barn med, så plötsligt när det har varit jobbigt så vänder det.
    Du kommer bli stark eftersom det kommer vara mycket, men ju mer man går igenom, desto mer fullkomlig blir man som människa.. Lycka till, jag är glad för din skull att du kan få hjälp och har ändrat dig. Njut av denna häftiga graviditet! Stora kramar/ Anna
  26. 13
    Hej! Läste lite innan och såg dina bekymmer.. Ville bara tala om att jag läste om en tjej i vi föräldrar eller nåt, som väntade trillingar (det var nog tio år sedan) och hon blev ensam med dem. Artikeln handlade om hur hon fixade det, trots att det var mycket, såklart med hjälp, men det gick! Nu visade det sig att en kille i min gymnasieklass träffade just henne för några år sedan, de har gift sig och fått barn tillsammans nyligen. Tyckte det var kul, för jag vet säkert att han tar väl hand om henne!
    Det är ju superhäftigt att få äran att bära tre barn samtidigt, jag känner mig helt förundrad och jag har två i magen. Jag har förresten tre barn sedan innan och har nu träffat världens underbaraste man som jag ska få barn med, så plötsligt när det har varit jobbigt så vänder det.
    Du kommer bli stark eftersom det kommer vara mycket, men ju mer man går igenom, desto mer fullkomlig blir man som människa.. Lycka till, jag är glad för din skull att du kan få hjälp och har ändrat dig. Njut av denna häftiga graviditet! Stora kramar/ Anna
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14
    Oh ja, det syns en hel del! Magen putar. Känner livmodern strax ovan naveln. Alla mina gravidmagar har legat liksom framtippade och därför ser jag jättegravid ut! Så där så att alla frågar om det är två eller fler.. och runt vecka 25-30 frågar de om det är dags snart... Och ut har det kommit små plutt-bebisar!
  28. 14
    Oh ja, det syns en hel del! Magen putar. Känner livmodern strax ovan naveln. Alla mina gravidmagar har legat liksom framtippade och därför ser jag jättegravid ut! Så där så att alla frågar om det är två eller fler.. och runt vecka 25-30 frågar de om det är dags snart... Och ut har det kommit små plutt-bebisar!
  29. Medlem sedan
    Nov 2008
    #15
    Glömde säga att det händer ju också att vissa män blir tokskraja, men sedan fattar vad det hela handlar om. En vän till mig gjorde flera aborter för att hennes man vägrade ha barn, men senaste gången struntade hon i honom och födde världens pluttigaste lilla dotter som han såklart blev helt tokig i och nu är de tillsammans, trots allt.. Hoppas allt blir bra, hur det än blir!
  30. 15
    Glömde säga att det händer ju också att vissa män blir tokskraja, men sedan fattar vad det hela handlar om. En vän till mig gjorde flera aborter för att hennes man vägrade ha barn, men senaste gången struntade hon i honom och födde världens pluttigaste lilla dotter som han såklart blev helt tokig i och nu är de tillsammans, trots allt.. Hoppas allt blir bra, hur det än blir!
  31. Medlem sedan
    Aug 2008
    #16
    Det börjar bli uppenbart att jag är gravid om man säger så. Det känns dock som om det riktigt ploppade ut senaste veckan. Alla byxor klämmer på fel ställen... *suck*

    Jag är i v. 18 (17+4) enligt barnmorskan men ungefär en vecka till enligt AFFs Grav.kalender (18+5). Jag tror jag går mer på BM men det verkar ju inte riktigt stämma med er andras veckor med tanke på att jag ska ha 1/5 så jag borde ju vara längst gången (kan man tycka)

    Kram på er!
  32. 16
    Det börjar bli uppenbart att jag är gravid om man säger så. Det känns dock som om det riktigt ploppade ut senaste veckan. Alla byxor klämmer på fel ställen... *suck*

    Jag är i v. 18 (17+4) enligt barnmorskan men ungefär en vecka till enligt AFFs Grav.kalender (18+5). Jag tror jag går mer på BM men det verkar ju inte riktigt stämma med er andras veckor med tanke på att jag ska ha 1/5 så jag borde ju vara längst gången (kan man tycka)

    Kram på er!
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Inte direkt

    Jag är rätt smal och har ändå ingen mage än. Lite put längst ner, men det har jag nästan jämt då jag har en väldigt markerad midja. Nu börjar jag verkligen längta efter lite mage, så att det kan få synas att jag väntar barn igen. Men jag fick mage sent med sonen också och hade en liten mage hela tiden, så jag räknar iskallt med att det inte syns förrän efter julledigheten på jobbet.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  34. 17
    Inte direkt Jag är rätt smal och har ändå ingen mage än. Lite put längst ner, men det har jag nästan jämt då jag har en väldigt markerad midja. Nu börjar jag verkligen längta efter lite mage, så att det kan få synas att jag väntar barn igen. Men jag fick mage sent med sonen också och hade en liten mage hela tiden, så jag räknar iskallt med att det inte syns förrän efter julledigheten på jobbet.
  35. Medlem sedan
    Nov 2008
    #18
    Syns ingenting än knappt, känner mycket rörelse dock. Är i v16-18 därnånstans, Glömmer räkna.
  36. 18
    Syns ingenting än knappt, känner mycket rörelse dock. Är i v16-18 därnånstans, Glömmer räkna.
  37. Medlem sedan
    Oct 2008
    #19
    själv kan jag se att magen putar lite grann, men med kläder på syns inget, tro jag. man ser ju sig själv i spegeln varje dag så man kanske inte märker själv
    föresten är jag i vecka 16 nu
  38. 19
    själv kan jag se att magen putar lite grann, men med kläder på syns inget, tro jag. man ser ju sig själv i spegeln varje dag så man kanske inte märker själv
    föresten är jag i vecka 16 nu
  39. Medlem sedan
    Jan 2005
    #20
    Magen putar ganska mkt här.
  40. 20
    Magen putar ganska mkt här.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur mår era magar?
    By FisigaJag in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 19:03
  2. Om magar
    By Smurfan v.11 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 17:51
  3. Hur ser era magar ut???
    By hanni in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 20:41
  4. På tal om magar..
    By Lotta in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 11:02
  5. har era magar
    By sandra v35 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 16:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar