Men det här med småsyskon
Ordet är fritt
  1. lördagsKAJO
    #1

    Men det här med småsyskon

    på föreställningar, hur kul är det på en skala. Vet inte hur många gånger jag fått be föräldrar lämna rummet en stund med vrålande bebisar eller pissarga småttingar som totalförstör uppträdanden. Då tycker jag nog att det är rätt hänsynsfullt om man
    a) ordnar barnvakt åt småsyskon
    eller
    b) stannar hemma med småsyskon och skickar en moster, farbror, mormor eller nåt annat till föreställningen.
  2. 1
    Men det här med småsyskon på föreställningar, hur kul är det på en skala. Vet inte hur många gånger jag fått be föräldrar lämna rummet en stund med vrålande bebisar eller pissarga småttingar som totalförstör uppträdanden. Då tycker jag nog att det är rätt hänsynsfullt om man
    a) ordnar barnvakt åt småsyskon
    eller
    b) stannar hemma med småsyskon och skickar en moster, farbror, mormor eller nåt annat till föreställningen.
  3. -MaryT-
    #2
    Ja, fast det där tycker jag gäller även på andra tillställningar. Dop, bröllop, 50-årskalas eller andra tillfällen då det ofta hålls tal och görs uppträdanden som folk faktiskt har övat på och ansträngt sig med, och som gästerna vill kunna både se och höra.

    Men så får man ju inte säga för alla, för "barn ska ju vara välkomna överallt"!
  4. 2
    Ja, fast det där tycker jag gäller även på andra tillställningar. Dop, bröllop, 50-årskalas eller andra tillfällen då det ofta hålls tal och görs uppträdanden som folk faktiskt har övat på och ansträngt sig med, och som gästerna vill kunna både se och höra.

    Men så får man ju inte säga för alla, för "barn ska ju vara välkomna överallt"!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Vet inte

    vad ni pratat om, men alla som stör en föreställning är irriterande och nonchalanta. Har varit på teater där en mamma tex sprang efter sin dryga ettåring i säkert 10 minuter. Mitt framför scenen....Barmen kan ju inte precis hjälpa att de är störiga, men föräldrarna bode förstå bättre än att förstöra uppträde.

    Stanna hemma, barnvakt eller ha förstånd att gå ifrån rummet.
  6. 3
    Vet inte vad ni pratat om, men alla som stör en föreställning är irriterande och nonchalanta. Har varit på teater där en mamma tex sprang efter sin dryga ettåring i säkert 10 minuter. Mitt framför scenen....Barmen kan ju inte precis hjälpa att de är störiga, men föräldrarna bode förstå bättre än att förstöra uppträde.

    Stanna hemma, barnvakt eller ha förstånd att gå ifrån rummet.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Eller hur?
    Hur svårt kan det vara?

    En bra tips är att skaffa många barn med god spridning, då kan dom passa varandra.
  8. 4
    Eller hur?
    Hur svårt kan det vara?

    En bra tips är att skaffa många barn med god spridning, då kan dom passa varandra.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Eller C:

    Sätter sig nära en utgång och avviker direkt om barnet börjar härja! (det finns en del tysta småsyskon också )

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  10. 5
    Eller C: Sätter sig nära en utgång och avviker direkt om barnet börjar härja! (det finns en del tysta småsyskon också )

    /mie
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Håller med dig. Mitt exex hade med sig sin nyföding (i nästa relation) överallt, inkl svåra samtal på BUP, sonens lucia i skolan och allt. Inte kul (och hon har ett nätverk och en man). Respektlöst.
  12. 6
    Håller med dig. Mitt exex hade med sig sin nyföding (i nästa relation) överallt, inkl svåra samtal på BUP, sonens lucia i skolan och allt. Inte kul (och hon har ett nätverk och en man). Respektlöst.
  13. Medlem sedan
    Feb 1999
    #7

    Mycket irriterande är det

    när småbarn tillåts förstöra för alla andra genom att springa, skrika, gråta och bråka. Det är långt ifrån självklart att man går undan med ett gallskrikande barn, även om det borde vara det.
  14. 7
    Mycket irriterande är det när småbarn tillåts förstöra för alla andra genom att springa, skrika, gråta och bråka. Det är långt ifrån självklart att man går undan med ett gallskrikande barn, även om det borde vara det.
  15. -MaryT-
    #8
    Eller så finns ju ett tredje alternativ: att den som har en småtting som skriker och väsnas under tal/sång/versläsning o s v, går ut med sitt lilla hjärtegryn.
  16. 8
    Eller så finns ju ett tredje alternativ: att den som har en småtting som skriker och väsnas under tal/sång/versläsning o s v, går ut med sitt lilla hjärtegryn.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    Fast jag tycker det är störigt om folk kommer och går med skrikande barn. Jag vill kunna ha dörren stängd om jag repat nåt med ungarna.
  18. 9
    Fast jag tycker det är störigt om folk kommer och går med skrikande barn. Jag vill kunna ha dörren stängd om jag repat nåt med ungarna.
  19. lördagsKAJO
    #10

    Det blir ju liksom inte

    så himla bra med en bebis närvarander under BUP-samtal *vet* eftersom föräldern då tenderar att fokusera på "fel" barn under samtalet.
  20. 10
    Det blir ju liksom inte så himla bra med en bebis närvarander under BUP-samtal *vet* eftersom föräldern då tenderar att fokusera på "fel" barn under samtalet.
  21. anchita
    #11
    Håller med dig. Det sorgligaste är när någon förälder tar med sig _sjuka_ småbarn...
  22. 11
    Håller med dig. Det sorgligaste är när någon förälder tar med sig _sjuka_ småbarn...
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12
    Men det är liksom tabu att påpeka det, har jag förstått. I min skalle är det inte det minsta barnvänligt, men så är jag ju rätt gammeldags när det gäller barnuppfostran
  24. 12
    Men det är liksom tabu att påpeka det, har jag förstått. I min skalle är det inte det minsta barnvänligt, men så är jag ju rätt gammeldags när det gäller barnuppfostran
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13
    Händer det på "min" förskola får dom gå hem. Där gick gränsen.
  26. 13
    Händer det på "min" förskola får dom gå hem. Där gick gränsen.
  27. -MaryT-
    #14
    Äsch, det tycker jag går att stå ut med. De behöver ju inte komma in igen förrän ungen är tyst?
  28. 14
    Äsch, det tycker jag går att stå ut med. De behöver ju inte komma in igen förrän ungen är tyst?
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    Fast jag tycker att småsyskon.

    ..hör hemma på storasyskonens uppvisningar. Klart de vill se de också. Däremot har jag noll förståelse för att föräldrarna inte se efter sina barn eller går ut när de stör. Upplever ofta att föräldrarna är så upptagna med fotograferingen att de inte märker att minstingen håller på att riva och förstöra hela föreställningen *morrar*
  30. 15
    Fast jag tycker att småsyskon. ..hör hemma på storasyskonens uppvisningar. Klart de vill se de också. Däremot har jag noll förståelse för att föräldrarna inte se efter sina barn eller går ut när de stör. Upplever ofta att föräldrarna är så upptagna med fotograferingen att de inte märker att minstingen håller på att riva och förstöra hela föreställningen *morrar*
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16
    Okej, det är kanske inte så farligt.
  32. 16
    Okej, det är kanske inte så farligt.
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17
    Beror väl på tillställningen. Är det i skolan, lägre klasser så är det i alla fall här för hela familjen-syskon, föräldrar. Fler än så brukar inte riktigt vara välkomna av platsbrist. Men tonvikten brukar vara att HELA familjen skall vara välkomna.
    Sen har man väl själv hov om att gå ut med ett barn som stör för mkt. Hur ofta är det egentligen som folk inte gör det?
    Men ibland är de bara för söta. I fjol hade sonen, ( 3an) Luciatåg för föräldra och syskon.
    En liten tjej på sisådär 3 år hade nog gärna velat vara med i tåget och stog hela tiden längst fram och dansade med i låtarna. Hur söt som helst och störde ju ingen.
  34. 17
    Beror väl på tillställningen. Är det i skolan, lägre klasser så är det i alla fall här för hela familjen-syskon, föräldrar. Fler än så brukar inte riktigt vara välkomna av platsbrist. Men tonvikten brukar vara att HELA familjen skall vara välkomna.
    Sen har man väl själv hov om att gå ut med ett barn som stör för mkt. Hur ofta är det egentligen som folk inte gör det?
    Men ibland är de bara för söta. I fjol hade sonen, ( 3an) Luciatåg för föräldra och syskon.
    En liten tjej på sisådär 3 år hade nog gärna velat vara med i tåget och stog hela tiden längst fram och dansade med i låtarna. Hur söt som helst och störde ju ingen.
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18
    Vissa grejjer kan man kanske räkna med kan vara jobbigt för barn, men jag tror baske mig jag blivit mer störd vid tillställningar av vuxna som inte kan knipa käft, utan pratar och stör. Ofta är föräldrar så mån om att barnen inte ska störa utan går iväg direkt eller avleder.
  36. 18
    Vissa grejjer kan man kanske räkna med kan vara jobbigt för barn, men jag tror baske mig jag blivit mer störd vid tillställningar av vuxna som inte kan knipa käft, utan pratar och stör. Ofta är föräldrar så mån om att barnen inte ska störa utan går iväg direkt eller avleder.
  37. Medlem sedan
    Nov 1998
    #19
    Jag håller med dig. Klart småsyskonen ska vara med. Men att de stör eller förstör är såklart inte okej. Småbarn stör inte med sin blotta existens. Inte mig i alla fall.
  38. 19
    Jag håller med dig. Klart småsyskonen ska vara med. Men att de stör eller förstör är såklart inte okej. Småbarn stör inte med sin blotta existens. Inte mig i alla fall.
  39. anchita
    #20
    Klok som en bok!
  40. 20
    Klok som en bok!

Liknande trådar

  1. småsyskon
    By Marie m Hanna o Lina in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 23:00
  2. Småsyskon nån?
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 21:49
  3. Småsyskon?
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:11
  4. Småsyskon
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 20:14
  5. Småsyskon
    By Oneneo in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar