Tredje gången gillt
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Tredje gången gillt

    Trots att det bara är 11 dagar sedan mitt senaste MF har jag redan bestämt mig för att försöka igen. Skrev in mig i ankomst 03/09 och 07/09 men fick lämna dem i v. 10 respektive v.9.

    Kroppen har läkt snabbt och nu när jag inte blöder längre känns allting mycket bättre. Enligt ÄL-tabellen ska jag ha ÄL på måndag men jag tror att det är tidigare än så. Har redan vita sega flytningar och gjorde ett ÄL-test idag som gav utslag. Var inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket men det måste vara nära.

    Så nu myser vi på igen och maken är jättelycklig

    En till MammaMu som hoppas
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Tredje gången gillt Trots att det bara är 11 dagar sedan mitt senaste MF har jag redan bestämt mig för att försöka igen. Skrev in mig i ankomst 03/09 och 07/09 men fick lämna dem i v. 10 respektive v.9.

    Kroppen har läkt snabbt och nu när jag inte blöder längre känns allting mycket bättre. Enligt ÄL-tabellen ska jag ha ÄL på måndag men jag tror att det är tidigare än så. Har redan vita sega flytningar och gjorde ett ÄL-test idag som gav utslag. Var inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket men det måste vara nära.

    Så nu myser vi på igen och maken är jättelycklig

    En till MammaMu som hoppas
  3. Dismonia på besök
    #2
    Såg att du hoppat in här och blev så glad. Lycka till nu och jag förstår varför maken är glad

    Massa kramar till dig!
  4. 2
    Såg att du hoppat in här och blev så glad. Lycka till nu och jag förstår varför maken är glad

    Massa kramar till dig!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Hej,

    Jag har också precis haft missfall tyvärr, och fun derar på det här om man ska vänta en mens innan man prövar igen eller inte. Kör ni på direkt??
    Man vill ju helst inte spilla någon tid
  6. 3
    Hej,

    Jag har också precis haft missfall tyvärr, och fun derar på det här om man ska vänta en mens innan man prövar igen eller inte. Kör ni på direkt??
    Man vill ju helst inte spilla någon tid
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Vad tråkigt
    Jag vet ju tyvärr vad du går igenom. Önskar jag slapp förstå!

    Jag har ju precis haft mitt andra MF på bara några månader så vi väntar inte. Vi har ju åldern emot oss så varför vänta! Känner mig mentalt starkare denna gång än förra gången så vi kör på direkt.

    Anledningen att många rekommenderar en mens innan man försöker igen är för att du psykiskt ska vara med på resan, kroppen läker ju snabbt men psyket tar längre tid, samt att det är lättare att veta när befruktningen skedde men det anser jag är ett mindre problem.

    kram
  8. 4
    Vad tråkigt
    Jag vet ju tyvärr vad du går igenom. Önskar jag slapp förstå!

    Jag har ju precis haft mitt andra MF på bara några månader så vi väntar inte. Vi har ju åldern emot oss så varför vänta! Känner mig mentalt starkare denna gång än förra gången så vi kör på direkt.

    Anledningen att många rekommenderar en mens innan man försöker igen är för att du psykiskt ska vara med på resan, kroppen läker ju snabbt men psyket tar längre tid, samt att det är lättare att veta när befruktningen skedde men det anser jag är ett mindre problem.

    kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Tack
    Jo det känns mycket bättre nu. Känns som att jag återhämtar mig snabbare denna gången. Kanske för att jag aldrig riktigt trodde på att det skulle gå bra, var liksom förberedd på det värsta.

    kram
  10. 5
    Tack
    Jo det känns mycket bättre nu. Känns som att jag återhämtar mig snabbare denna gången. Kanske för att jag aldrig riktigt trodde på att det skulle gå bra, var liksom förberedd på det värsta.

    kram
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    håller fingrar och tår för att allt går bra den här gången, och att du får stanna här hela långa nio månaderna!
  12. 6
    håller fingrar och tår för att allt går bra den här gången, och att du får stanna här hela långa nio månaderna!
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    Jag har ju inte konstaterat någon graviditet än eftersom jag är mitt uppe i ÄL men jag hoppas, hoppas, hoppas att det tar sig direkt

    Så fortsätt gärna hålla fingrar och tår ett tag till!
  14. 7
    Jag har ju inte konstaterat någon graviditet än eftersom jag är mitt uppe i ÄL men jag hoppas, hoppas, hoppas att det tar sig direkt

    Så fortsätt gärna hålla fingrar och tår ett tag till!
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8
    Vad skönt att du mår bättre! Och så snabbt!
    Jag blödde i 7 veckor efter mitt mf i januari.
    Har en hypotes om att jag var deppig, trött och seg så länge för att jag hade järnbrist, iallafall att det hade en inverkan.
    Är så lättad för din skull.
    Håller tummarna!

    Kram/ Annika
  16. 8
    Vad skönt att du mår bättre! Och så snabbt!
    Jag blödde i 7 veckor efter mitt mf i januari.
    Har en hypotes om att jag var deppig, trött och seg så länge för att jag hade järnbrist, iallafall att det hade en inverkan.
    Är så lättad för din skull.
    Håller tummarna!

    Kram/ Annika
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Hej
    Jag började äta järntabletter direkt vid missfallet och äter fortfarande så det gjorde att jag piggnade till snabbt efter blodförlusten.

    Tror dessutom att jag redan för en vecka sedan, alltså 10 dagar efter missfallet, hade ÄL igen vilket är supersnabbt.

    Hoppas du mår bra och hinner med allt julstök! Maken och jag har varit på stan på förmiddagen och handlat klart de sista julklapparna. Jippie! Nu är det bara julmaten kvar

    kram Marilen
  18. 9
    Hej
    Jag började äta järntabletter direkt vid missfallet och äter fortfarande så det gjorde att jag piggnade till snabbt efter blodförlusten.

    Tror dessutom att jag redan för en vecka sedan, alltså 10 dagar efter missfallet, hade ÄL igen vilket är supersnabbt.

    Hoppas du mår bra och hinner med allt julstök! Maken och jag har varit på stan på förmiddagen och handlat klart de sista julklapparna. Jippie! Nu är det bara julmaten kvar

    kram Marilen
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10
    Åh, vad ni är flitiga! Skönt att höra att du är i fas med tiden.

    Här ligger allt nere för tillfället.
    Vår älskade grannfru dog igår och vi är alldeles lamslagna, hon var ju så frisk.
    Finns inga ord. Orkar ingenting.
  20. 10
    Åh, vad ni är flitiga! Skönt att höra att du är i fas med tiden.

    Här ligger allt nere för tillfället.
    Vår älskade grannfru dog igår och vi är alldeles lamslagna, hon var ju så frisk.
    Finns inga ord. Orkar ingenting.
  21. Medlem sedan
    Aug 2007
    #11
    Fy vad jobbigt. Jag förstår att ni var nära vänner och beklagar verkligen sorgen
    Går ju aldrig att förbereda sig eller förstå när något sånt inträffar helt utan förvarning.
    Ta hand om er!

    kram Marilen
  22. 11
    Fy vad jobbigt. Jag förstår att ni var nära vänner och beklagar verkligen sorgen
    Går ju aldrig att förbereda sig eller förstå när något sånt inträffar helt utan förvarning.
    Ta hand om er!

    kram Marilen

Liknande trådar

  1. Tredje gången gillt??
    By maria73 in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 17:30
  2. Tredje gången gillt
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:40
  3. Tredje gången gillt??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 12:13
  4. Tredje gången gillt
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 23:18
  5. Tredje gången gillt...
    By AL *försök 3* in forum Försöker bli med barn
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar