vaccinerat killarna i dag :(
_0809 Septemberbarn
  1. mandelblomma
    #1

    vaccinerat killarna i dag :(

    korokodiltårar efter att först att försökt charma sköterskan med glada skratt och prat, så sticks tanten!
    Och dessutom så fick de sticka om storebror då allt i sputan hamnade i pappas knä *morr*
    Men de var lika glada då de vaknade då vi kom hem och nu sover de lugnt efter sin välling, förhoppningsvis till sex i morgon bitti som vanligt.

    Har ni vaccinerat era barn än?
  2. 1
    vaccinerat killarna i dag :( korokodiltårar efter att först att försökt charma sköterskan med glada skratt och prat, så sticks tanten!
    Och dessutom så fick de sticka om storebror då allt i sputan hamnade i pappas knä *morr*
    Men de var lika glada då de vaknade då vi kom hem och nu sover de lugnt efter sin välling, förhoppningsvis till sex i morgon bitti som vanligt.

    Har ni vaccinerat era barn än?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Nej, det blev inget av det i förra veckan eftersom vi misstänkte en begynnande förkylning. Vi har ny tid på fredag istället.

    Skönt att de snabbt blev glada igen
  4. 2
    Nej, det blev inget av det i förra veckan eftersom vi misstänkte en begynnande förkylning. Vi har ny tid på fredag istället.

    Skönt att de snabbt blev glada igen
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Usch, det ar inget kul med sprutor! Skall forsoka ge nummer 2 innan jag aker hem till Sverige om en vecka.

    Nar man laser om barn som far valling, och sover hela natten blir man grymt sugen pa att sluta amma. Oscar kakar nu 10, 12,3 och 5. Suck ....
  6. 3
    Usch, det ar inget kul med sprutor! Skall forsoka ge nummer 2 innan jag aker hem till Sverige om en vecka.

    Nar man laser om barn som far valling, och sover hela natten blir man grymt sugen pa att sluta amma. Oscar kakar nu 10, 12,3 och 5. Suck ....
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Vår lilla fick sin första vaccinering för en vecka sen. Hon blev jätteledsen så klart. Himla dum tant som ska stickas...
  8. 4
    Vår lilla fick sin första vaccinering för en vecka sen. Hon blev jätteledsen så klart. Himla dum tant som ska stickas...
  9. mandelblomma
    #5
    men det beror nog inte på vällingen!
    Eller bröstmjölkssersättningen som det ju egentligen är...mina andra barn har jag ammat och även de har sovit hela nätter tidigt, till och med tidigare än de här små trollen.
  10. 5
    men det beror nog inte på vällingen!
    Eller bröstmjölkssersättningen som det ju egentligen är...mina andra barn har jag ammat och även de har sovit hela nätter tidigt, till och med tidigare än de här små trollen.
  11. mandelblomma
    #6
    gråtit i natt och har feber...så det var inget kul alls. har varit uppe 15 ggr minst i natt....och i dag tempar de båda två.
  12. 6
    gråtit i natt och har feber...så det var inget kul alls. har varit uppe 15 ggr minst i natt....och i dag tempar de båda två.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7
    Usch, vad jobbigt! Inte kul att de båda två ska reagera så heller. Lovis reagerade inte alls i efterhand med feber eller skrikighet. Det har inte mina andra barn gjort heller.
  14. 7
    Usch, vad jobbigt! Inte kul att de båda två ska reagera så heller. Lovis reagerade inte alls i efterhand med feber eller skrikighet. Det har inte mina andra barn gjort heller.
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Stackars småkillarna!
    Tjejerna fick ju sina sprutor för en månad sen och även där blev det lite tårar då ena tanten råka träffa ett blodkärl på ena tjejen till råga påallt, som att det inte nog ändå gjorde ont... :c( Men sen var de bara "lite" kinkiga den kvällen o nästkommande. Lät som att de klagade å hade lite ont, men inget värre.
    Ulrika med Love 06111 och Klara & Hedda 080804
  16. 8
    Stackars småkillarna!
    Tjejerna fick ju sina sprutor för en månad sen och även där blev det lite tårar då ena tanten råka träffa ett blodkärl på ena tjejen till råga påallt, som att det inte nog ändå gjorde ont... :c( Men sen var de bara "lite" kinkiga den kvällen o nästkommande. Lät som att de klagade å hade lite ont, men inget värre.
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    Nej inte än, den 19/12 är det dags. Jag tycker att det är lite läskigt, hoppas att det går bra.
  18. 9
    Nej inte än, den 19/12 är det dags. Jag tycker att det är lite läskigt, hoppas att det går bra.

Liknande trådar

  1. Vaccinerat!
    By Mistle in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 21:31
  2. Ni som vaccinerat
    By ULRICAK in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 22:48
  3. Vaccinerat mig
    By Hedens in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 04:18
  4. Ni som vaccinerat er!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 11:49
  5. Ni som 1-års vaccinerat
    By -Solrosen- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 14:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar