Barnbidrag :)
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Barnbidrag :)

    Wow, idag fick jag ett brev från försäkringskassan, med beslutet att jag ska få barnbidrag! Det tog bara sex månader för dem att besluta det!...och de har fortfarande inte kommit på att jag har fyra barn...så jag kommer bara få barnbidrag för tre, tills de får ändan ur vagnen och betalar ut hennes också...
  2. 1
    Barnbidrag :) Wow, idag fick jag ett brev från försäkringskassan, med beslutet att jag ska få barnbidrag! Det tog bara sex månader för dem att besluta det!...och de har fortfarande inte kommit på att jag har fyra barn...så jag kommer bara få barnbidrag för tre, tills de får ändan ur vagnen och betalar ut hennes också...
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    jag har inte heller fått! Flyttade in den 26/6.... Snacka om lång handläggningstid. Det som blir kul är ju att det är retroaktivt, så det blir väl en härlig summa, och för dig ännu härligare!
  4. 2
    jag har inte heller fått! Flyttade in den 26/6.... Snacka om lång handläggningstid. Det som blir kul är ju att det är retroaktivt, så det blir väl en härlig summa, och för dig ännu härligare!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Precis samma för mig, flyttade in 24/6. De är ju hur tröga som helst...jag ringde och tjatade och tillslut fick jag prata med min handläggare, som kunde skynda på ärendet. Det är ju helt hemskt att det ska ta sån tid. Men sen har du helt rätt, det blir ju en härligt stor summa att få retroaktivt
  6. 3
    Precis samma för mig, flyttade in 24/6. De är ju hur tröga som helst...jag ringde och tjatade och tillslut fick jag prata med min handläggare, som kunde skynda på ärendet. Det är ju helt hemskt att det ska ta sån tid. Men sen har du helt rätt, det blir ju en härligt stor summa att få retroaktivt
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Men det går snabbt när man flytttar ut ur kandet, då ryker barnbidraget med en gång.....
  8. 4
    Men det går snabbt när man flytttar ut ur kandet, då ryker barnbidraget med en gång.....
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Ja, eller hur! Vi meddelade skatteverket att vi skulle flytta och vips visste även fk det...men när vi kom hem så fick vi först gå och visa upp oss på skattemyndigheten, och sen på fk - de meddelade inte åt det hållet- och sen skulle det utredas på det...
  10. 5
    Ja, eller hur! Vi meddelade skatteverket att vi skulle flytta och vips visste även fk det...men när vi kom hem så fick vi först gå och visa upp oss på skattemyndigheten, och sen på fk - de meddelade inte åt det hållet- och sen skulle det utredas på det...
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Ja sk envägskomunikation ;-) Tänk den dagen vi flyttar hem med L som är född här då kommer man få stånga sig blodig så ungen kommer hos FK.
  12. 6
    Ja sk envägskomunikation ;-) Tänk den dagen vi flyttar hem med L som är född här då kommer man få stånga sig blodig så ungen kommer hos FK.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Den som väntar på något gott...

    Nä, det är verkligen urdåligt att det tar så lång tid!
  14. 7
    Den som väntar på något gott...

    Nä, det är verkligen urdåligt att det tar så lång tid!
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8
    Haha Jaja, jag har fått mitt (eller barnens då...) men de skickade en check på mer än 8000 till min gamla adress som jag inte bott på sedan 05..... trots att jag skickat in minst 100 blanketter med min nya adress....
  16. 8
    Haha Jaja, jag har fått mitt (eller barnens då...) men de skickade en check på mer än 8000 till min gamla adress som jag inte bott på sedan 05..... trots att jag skickat in minst 100 blanketter med min nya adress....
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Grattis! Tre av fyra inte illa
    Trist att det ska vara så svårt för dom att få till det...
  18. 9
    Grattis! Tre av fyra inte illa
    Trist att det ska vara så svårt för dom att få till det...

Liknande trådar

  1. barnbidrag??
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 11:14
  2. Barnbidrag
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 15:32
  3. Barnbidrag
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 16:54
  4. Barnbidrag
    By yinyang in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:34
  5. barnbidrag
    By verne in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 10:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar