Förskoleklass
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Förskoleklass

    Idag fick vi hem papper om att välja skola inför nästa höst och plötsligt kändes hon så stor! Kan man bromsa tiden en liten stund? Samtidigt är det förstås jättespännande. Är det fler som fått hem papper och blivit lite nervösa?
  2. 1
    Förskoleklass Idag fick vi hem papper om att välja skola inför nästa höst och plötsligt kändes hon så stor! Kan man bromsa tiden en liten stund? Samtidigt är det förstås jättespännande. Är det fler som fått hem papper och blivit lite nervösa?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    skönt att de är ute i god tid.

    Vi kommer få lappar i början av nästa år tror jag (det fick kusinerna förra året)
    Nervös har jag varit i två år redan inför det här. Dotterns förskolestart påminner mig om min egen skolstart och det blir ju inte bättre av att hon är i en liknande situation som jag var och dessutom är så lik mig tillsättet = Ensam från sitt dagis och lite små blyg och avvaktande för nya saker. Men som maken min säger... " Det kommer gå bra!" Får väl tro honom

    Vad har ni för val?
  4. 2
    skönt att de är ute i god tid.

    Vi kommer få lappar i början av nästa år tror jag (det fick kusinerna förra året)
    Nervös har jag varit i två år redan inför det här. Dotterns förskolestart påminner mig om min egen skolstart och det blir ju inte bättre av att hon är i en liknande situation som jag var och dessutom är så lik mig tillsättet = Ensam från sitt dagis och lite små blyg och avvaktande för nya saker. Men som maken min säger... " Det kommer gå bra!" Får väl tro honom

    Vad har ni för val?
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Mmmm vi fick ju skriva på papper för ett par veckor sedan och godkänna att de diskuterar vart våra barn skall...19januari har de träff om detta...visst blev de stora lite fort? Fast hur förklarar man för den där lillskiten som inte är lika stor men som gärna vill tro det?
  6. 3
    Mmmm vi fick ju skriva på papper för ett par veckor sedan och godkänna att de diskuterar vart våra barn skall...19januari har de träff om detta...visst blev de stora lite fort? Fast hur förklarar man för den där lillskiten som inte är lika stor men som gärna vill tro det?
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Jag var blyg och lite ensam när jag var liten, men E är inte lik mig där så just den biten är jag inte så orolig för. Fast visst är det nervöst eftersom jag egentligen aldrig trivdes i skolan.
    De har informationsmöten i slutet av januari, början av februari. Det blir nog den som ligger närmast, dvs Herrgårdsskolan.
  8. 4
    Jag var blyg och lite ensam när jag var liten, men E är inte lik mig där så just den biten är jag inte så orolig för. Fast visst är det nervöst eftersom jag egentligen aldrig trivdes i skolan.
    De har informationsmöten i slutet av januari, början av februari. Det blir nog den som ligger närmast, dvs Herrgårdsskolan.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Bra fråga. Vi har ju också en stor liten tjej som gärna hänger på storasyster i det mesta. Vi har dessutom tre kalenderår emellan. Kan bli intressant.
  10. 5
    Bra fråga. Vi har ju också en stor liten tjej som gärna hänger på storasyster i det mesta. Vi har dessutom tre kalenderår emellan. Kan bli intressant.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Mmmm speciellt iom att Lovis börjar ett år innan henne...när hon kommer på det...DET kan bli...hmmm...intressant...
  12. 6
    Mmmm speciellt iom att Lovis börjar ett år innan henne...när hon kommer på det...DET kan bli...hmmm...intressant...
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7
    har också fått hem papper men känner mig inte nervös. Jag vet att skolan är bra eftersom dottern går där.
  14. 7
    har också fått hem papper men känner mig inte nervös. Jag vet att skolan är bra eftersom dottern går där.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Nä hon ska ju gå i samma skola som storasyster så nervös är jag inte på så sätt. Däremot är jag grymt besviken på skolan och vill egentligen inte att hon skall gå där men att flytta henne till en skola som ligger över en halvmil bort är ett stort beslut.....
  16. 8
    Nä hon ska ju gå i samma skola som storasyster så nervös är jag inte på så sätt. Däremot är jag grymt besviken på skolan och vill egentligen inte att hon skall gå där men att flytta henne till en skola som ligger över en halvmil bort är ett stort beslut.....
  17. Medlem sedan
    Jul 2001
    #9
    Tror inte det. Sara är ju skriven hos sin pappa, men han har inte sagt något om det än. Vi vet iofs att hon ska gå i samma skola som storasyrrorna gick i, det är en jättebra skola så det finns ingen anledning att välja annat.

    Tror det "sätter igång" i januari med info och besök och besök och hela alltet.

    Min lilla bebis? Hur blev hon så stor så fort???
  18. 9
    Tror inte det. Sara är ju skriven hos sin pappa, men han har inte sagt något om det än. Vi vet iofs att hon ska gå i samma skola som storasyrrorna gick i, det är en jättebra skola så det finns ingen anledning att välja annat.

    Tror det "sätter igång" i januari med info och besök och besök och hela alltet.

    Min lilla bebis? Hur blev hon så stor så fort???
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10

    Vi har fått info från...

    ... en närbelägen friskola men inte från de kommunala skolorna. Fast vi vet ju vilken skola Selma ska gå i, samma som Elias. De kommer gå i samma "klass" för skolan har åldersblandade klasser (F-2) men 6-åringarna är bara med de äldre barnen på vissa morgonsamlingar och på fritids. Annars har de egen verksamhet.

    Selma ser verkligen fram emot att få börja i skolan. Hon har ju varit där en hel del och känner ju många av barnen där. Det ska bli spännande! (Fast på ett sätt är det ju skönt att man har också en liten en, som börjar på dagis imorgon, så man slipper känna att barnen inte längre är så små ...)
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  20. 10
    Vi har fått info från... ... en närbelägen friskola men inte från de kommunala skolorna. Fast vi vet ju vilken skola Selma ska gå i, samma som Elias. De kommer gå i samma "klass" för skolan har åldersblandade klasser (F-2) men 6-åringarna är bara med de äldre barnen på vissa morgonsamlingar och på fritids. Annars har de egen verksamhet.

    Selma ser verkligen fram emot att få börja i skolan. Hon har ju varit där en hel del och känner ju många av barnen där. Det ska bli spännande! (Fast på ett sätt är det ju skönt att man har också en liten en, som börjar på dagis imorgon, så man slipper känna att barnen inte längre är så små ...)
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Nej inte än men jag har hört att det kommer i början på nästa år. Hedda tycker det ska bli superkul att börja skolan men jag är självklart lite nervös. Hon kommer att få gå i skolan som ligger precis bredvid oss även om det just nu är lite strul där men jag hoppas det löser sig tills det är dags. Lillasyster A (-04)är grymt avis men det blir superbra att de kommer ifrån varandra ett år iallafall. Just nu går de på samma avdelning på dagis och det blir nyttigt för dem med lite distans.
  22. 11
    Nej inte än men jag har hört att det kommer i början på nästa år. Hedda tycker det ska bli superkul att börja skolan men jag är självklart lite nervös. Hon kommer att få gå i skolan som ligger precis bredvid oss även om det just nu är lite strul där men jag hoppas det löser sig tills det är dags. Lillasyster A (-04)är grymt avis men det blir superbra att de kommer ifrån varandra ett år iallafall. Just nu går de på samma avdelning på dagis och det blir nyttigt för dem med lite distans.
  23. Medlem sedan
    Mar 2004
    #12
    Min lilla plutta börjar skolan nu i december. Vi flyttar utomlands på lördag och i det landet börjar man redan som femåring i förskoleklass. Det känns bra, även om det är tidigt. Hon är med i en studie sedan hon föddes (pga för tidigt födsel) och tidigt i höstas fick hon träffa en psykolog för en uppföljning. Utlåtandet var att hon behövde mer utmaningar och att hon är redo att börja skolan, det kändes bra att få det bekräftat så behöver mammahjärta inte brista när "bebisen" går iväg med sin alldeles för stora skolväska på ryggen...
    S 030505 och M 050502
  24. 12
    Min lilla plutta börjar skolan nu i december. Vi flyttar utomlands på lördag och i det landet börjar man redan som femåring i förskoleklass. Det känns bra, även om det är tidigt. Hon är med i en studie sedan hon föddes (pga för tidigt födsel) och tidigt i höstas fick hon träffa en psykolog för en uppföljning. Utlåtandet var att hon behövde mer utmaningar och att hon är redo att börja skolan, det kändes bra att få det bekräftat så behöver mammahjärta inte brista när "bebisen" går iväg med sin alldeles för stora skolväska på ryggen...
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13

    Har inte fått papper

    ännu men tror det kommer i början av nästa år. Känner mig inte nervös men har ju en tjej som redan går i skolan. Emma skall gå på samma skola som storasyster och jag är mycket nöjd med skolan. Emma längtar och vill gärna börja skolan, så det känns bra!

    Kram!
    Anna m. V-99, E-03 & L-05 ~stolt mamma till tre döttrar~
    SSK-studerande termin 6 *wow snart klar*
  26. 13
    Har inte fått papper ännu men tror det kommer i början av nästa år. Känner mig inte nervös men har ju en tjej som redan går i skolan. Emma skall gå på samma skola som storasyster och jag är mycket nöjd med skolan. Emma längtar och vill gärna börja skolan, så det känns bra!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Är förskoleklass
    By KAJOärbäst in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 21:45
  2. Förskoleklass....
    By tottis in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 05:43
  3. Förskoleklass.
    By Nalliwer in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 16:31
  4. Ang Förskoleklass
    By ulrika gi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:38
  5. Mer förskoleklass!
    By Jica in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar