ALFONS föddes 3 dec!
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    ALFONS föddes 3 dec!

    Han kom i v 39+0 med planerat snitt. Det gick väldigt bra. Var nervös innan .Spinalbedövningen släppte i samband med att de satte de sista tejparna. Vikt 4290 g !!!!!! och 53 cm lång. Söt , såklart. Suger med lite fel teknik, aj. Hoppas det blir bättre. BB-tiden ( 2 dygn) var hemsk pga fick dela rum med en storsnarkande invandrarkvinna som inte tog upp sitt barn när det skrek. Har nästan inte sovit alls pga av det. SKÖNT att vara hemma . Ska läsa ikapp senare idag.
    Kram till er alla från Pernilla.
    pella
  2. 1
    ALFONS föddes 3 dec! Han kom i v 39+0 med planerat snitt. Det gick väldigt bra. Var nervös innan .Spinalbedövningen släppte i samband med att de satte de sista tejparna. Vikt 4290 g !!!!!! och 53 cm lång. Söt , såklart. Suger med lite fel teknik, aj. Hoppas det blir bättre. BB-tiden ( 2 dygn) var hemsk pga fick dela rum med en storsnarkande invandrarkvinna som inte tog upp sitt barn när det skrek. Har nästan inte sovit alls pga av det. SKÖNT att vara hemma . Ska läsa ikapp senare idag.
    Kram till er alla från Pernilla.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    GRATTIS till killen
  4. 2
    GRATTIS till killen
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Grattis till lilla Alfons Eller lilla och lilla... det var ju en stor krabat Tror jag det att det var skönt att komma hem.. man borde få ha egna rum på BB... Det var så bra med BB Stockholm Synd att det nu är fel sida om stan..

    Lycka till i fortsättningen och snusa massa bäbis.
  6. 3
    Grattis till lilla Alfons Eller lilla och lilla... det var ju en stor krabat Tror jag det att det var skönt att komma hem.. man borde få ha egna rum på BB... Det var så bra med BB Stockholm Synd att det nu är fel sida om stan..

    Lycka till i fortsättningen och snusa massa bäbis.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    grattis till lilla pojken.. skönt att allt gick bra. kram
  8. 4
    grattis till lilla pojken.. skönt att allt gick bra. kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    GRATTIS!
    Vilket hemskt rum att sova (eller inte ) på....
    Önskar er all lycka

    Kram från oss!
  10. 5
    GRATTIS!
    Vilket hemskt rum att sova (eller inte ) på....
    Önskar er all lycka

    Kram från oss!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Stort grattis vad roligt!
    Usch att få dela rum på bb, klarar nog inte det med ngn som snarkar o inte tar upp barnet om det skriker...
    Skkönt att vara hemma igen
    Kram
  12. 6
    Stort grattis vad roligt!
    Usch att få dela rum på bb, klarar nog inte det med ngn som snarkar o inte tar upp barnet om det skriker...
    Skkönt att vara hemma igen
    Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Grattis från oss
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  14. 7
    Grattis från oss
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8
    Grattisar från oss oxå!!!
    Vet precis vad du menar med att inte få sova på BB... Delade rum sist med en riktig gaphals Min bebis sov, det gjorde INTE hennes...
    Det är jättefrustrerande när man vill och behöver sova och inte kan! På så vis var det ju bra med bansalarna förr Men det hjälper ju inte när kärringen bredvid snarkar...
    Lycka till med din godbit nu! Kram
  16. 8
    Grattisar från oss oxå!!!
    Vet precis vad du menar med att inte få sova på BB... Delade rum sist med en riktig gaphals Min bebis sov, det gjorde INTE hennes...
    Det är jättefrustrerande när man vill och behöver sova och inte kan! På så vis var det ju bra med bansalarna förr Men det hjälper ju inte när kärringen bredvid snarkar...
    Lycka till med din godbit nu! Kram
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    grattis
  18. 9
    grattis
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10

    Du får välja ändå!

    Vi åker tvärsöver stan, e vi blev så nöjda när vi hamnade där förra gången.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  20. 10
    Du får välja ändå! Vi åker tvärsöver stan, e vi blev så nöjda när vi hamnade där förra gången.
  21. Medlem sedan
    Nov 2000
    #11

    Stort grattis!

    ...till gos-Alfons! Ungefär sammastorlek som vår son. Det låter som att de delade rum m en flerbarnsmamma... Nej, det är inte kul. Tackochlov bygger man om allt fler ställen t samvård.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  22. 11
    Stort grattis! ...till gos-Alfons! Ungefär sammastorlek som vår son. Det låter som att de delade rum m en flerbarnsmamma... Nej, det är inte kul. Tackochlov bygger man om allt fler ställen t samvård.
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    STORT grattis! Skönt att få sin bebis på utsidan av magen! Lät jobbigt att dela rum, det hoppas man ju slippa. Trodde man alltid gjorde det när man snittats åtminstone... Skönt att va hemma! Hoppas Alfons hittar en bättre sugteknik snart! Kram
  24. 12
    STORT grattis! Skönt att få sin bebis på utsidan av magen! Lät jobbigt att dela rum, det hoppas man ju slippa. Trodde man alltid gjorde det när man snittats åtminstone... Skönt att va hemma! Hoppas Alfons hittar en bättre sugteknik snart! Kram
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13
    GRATTIS!!!!!!!!!!
    Vad härligt=)=)=)
  26. 13
    GRATTIS!!!!!!!!!!
    Vad härligt=)=)=)
  27. Medlem sedan
    May 2006
    #14
    Tack för alla grattis. Nu väntar jag på era godingar
  28. 14
    Tack för alla grattis. Nu väntar jag på era godingar
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Hej! Grattis till ALfons! Vilket fint namn. Har så svårt att hitta på något fint killnamn men det var kanske ett bra förslag. (vet ej vad vi väntar) Skall fråga vad mannen tycker.
    Måste fråga om du födde på Östra sjukhuset? Vet du om man bara får dela rum där nu? Har hört att de bygger om. Bor i närheten av GBG oxå så det blir Mölndal eller Östra för mig. Kanske bättre att välja Mölndal. Har valt Östra innan pga att de har barnläkare där på natten.
  30. 15
    Hej! Grattis till ALfons! Vilket fint namn. Har så svårt att hitta på något fint killnamn men det var kanske ett bra förslag. (vet ej vad vi väntar) Skall fråga vad mannen tycker.
    Måste fråga om du födde på Östra sjukhuset? Vet du om man bara får dela rum där nu? Har hört att de bygger om. Bor i närheten av GBG oxå så det blir Mölndal eller Östra för mig. Kanske bättre att välja Mölndal. Har valt Östra innan pga att de har barnläkare där på natten.
  31. Medlem sedan
    Sep 2008
    #16
    GRATTIS!!!
    Tänk att inte ta upp sitt lilla nyfödda barn när det skriker.
    Helt ofattbart.
    Och snarkningar är inte skoj.
    Lycka till där hemma nu och hoppas du sover lite bättre.

    Kram!
  32. 16
    GRATTIS!!!
    Tänk att inte ta upp sitt lilla nyfödda barn när det skriker.
    Helt ofattbart.
    Och snarkningar är inte skoj.
    Lycka till där hemma nu och hoppas du sover lite bättre.

    Kram!
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    Stort GRATTIS till lille Alfons! Vilket sött namn förresten!
  34. 17
    Stort GRATTIS till lille Alfons! Vilket sött namn förresten!
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18
    Grattis!
  36. 18
    Grattis!
  37. Medlem sedan
    May 2006
    #19
    Japp. Födde på Östra och de bygger ju om nu därför är det trångt och få enkelrum. Födde mina andra på Mölndal och deras BB + förlossning är mycket mysigare men det stämmer att barnläkare ej finns nattetid men kommer inom 20 min vid problem.Jag hade ju egentligen tänkt Varberg denna gång men träffade en elak läkare så planerna ändrades snabbt.
  38. 19
    Japp. Födde på Östra och de bygger ju om nu därför är det trångt och få enkelrum. Födde mina andra på Mölndal och deras BB + förlossning är mycket mysigare men det stämmer att barnläkare ej finns nattetid men kommer inom 20 min vid problem.Jag hade ju egentligen tänkt Varberg denna gång men träffade en elak läkare så planerna ändrades snabbt.
  39. Medlem sedan
    Jun 2008
    #20
    Grattis!! Skönt att ni fått landa hemma nu!
  40. 20
    Grattis!! Skönt att ni fått landa hemma nu!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Alfons
    By jessisa4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 09:04
  2. Alfons går nu...
    By Lappis m A, A & F in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 21:59
  3. Alfons går nu...
    By Lappis m A, A & F in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 13:03
  4. Alfons
    By Sofia in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 13:04
  5. Alfons
    By Anna in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 12:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar