Fortfarande skorv!?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Fortfarande skorv!?

    När jag häromdagen skulle sätta upp dotterns hår och därför kammade det i en annan bena än vanligt såg jag att det ser ut som hon fortfarande har skorv!! Uäk. Hon hade mycket skorv som bebis, som vi behandlade med olja och någon gång salicylsyrevaselin. Är det vad man ska använda nu också?
  2. 1
    Fortfarande skorv!? När jag häromdagen skulle sätta upp dotterns hår och därför kammade det i en annan bena än vanligt såg jag att det ser ut som hon fortfarande har skorv!! Uäk. Hon hade mycket skorv som bebis, som vi behandlade med olja och någon gång salicylsyrevaselin. Är det vad man ska använda nu också?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Jennie har också

    Och jag har ingen aning om hur man ska få bort det. Även Pontus har en del kvar.

    Jag vet inte om det kommit nytt eller om det helt enkelt är så att det sitter kvar en del sen de var barn. Mina har haft väldigt lite skorv så jag har mest pillat lite med naglarna och sen när håret blivit längre har man inte längre sett det och det har fallit i glömska. Trodde på nåt sätt att det skulle försvinna av sig själv det lilla som var kvar men jag har precis samma erfarenhet som du att när man kammar på nåt lite ovanligare ställe så finns det där.

    Får väl tacka för påminnelsen för jag bör ta itu med Kaspers huvud nu med en gång han som ännu har rimligt långt hår att avskorva.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Jennie har också Och jag har ingen aning om hur man ska få bort det. Även Pontus har en del kvar.

    Jag vet inte om det kommit nytt eller om det helt enkelt är så att det sitter kvar en del sen de var barn. Mina har haft väldigt lite skorv så jag har mest pillat lite med naglarna och sen när håret blivit längre har man inte längre sett det och det har fallit i glömska. Trodde på nåt sätt att det skulle försvinna av sig själv det lilla som var kvar men jag har precis samma erfarenhet som du att när man kammar på nåt lite ovanligare ställe så finns det där.

    Får väl tacka för påminnelsen för jag bör ta itu med Kaspers huvud nu med en gång han som ännu har rimligt långt hår att avskorva.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Hm. Ja, jag pillrade bort en del igår kväll medan maken läste godnattsagan. Hon tyckte att det var lite obehagligt, men hon hatar att tvätta håret så jag är inte sugen på att ha i något klägg som är svårt att tvätta bort. Hon har dessutom långt och tjockt hår. Jag tror jag ska testa lite till med att bara försöka ta bort det och funkar det inte får man väl ta till salicylsyrevaselinet igen... eller kanske prata med BVC (som jag inte haft kontakt med sen hon fyllde tre tror jag? Eller var det fyra...)
  6. 3
    Hm. Ja, jag pillrade bort en del igår kväll medan maken läste godnattsagan. Hon tyckte att det var lite obehagligt, men hon hatar att tvätta håret så jag är inte sugen på att ha i något klägg som är svårt att tvätta bort. Hon har dessutom långt och tjockt hår. Jag tror jag ska testa lite till med att bara försöka ta bort det och funkar det inte får man väl ta till salicylsyrevaselinet igen... eller kanske prata med BVC (som jag inte haft kontakt med sen hon fyllde tre tror jag? Eller var det fyra...)
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Ja pratar du med bvc

    Så kan du ju rapportera sen vad de sa, om de har nåt dunderknep till större barn med långt hår.

    Annars kan jag försöka komma ihåg att fråga nästa gång jag går dit, jag är ju trots allt där lite mer frekvent (eller jag får be sambon som är den som är hemma nu)
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Ja pratar du med bvc Så kan du ju rapportera sen vad de sa, om de har nåt dunderknep till större barn med långt hår.

    Annars kan jag försöka komma ihåg att fråga nästa gång jag går dit, jag är ju trots allt där lite mer frekvent (eller jag får be sambon som är den som är hemma nu)
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Tips: testa luskam.
  10. 5
    Tips: testa luskam.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Elsa har också en del skorv, det är lite skumt för hon hade faktiskt inget som bebis. Lillebror som är två år har ännu mer, där kom det tillbaka i somras efter att ha varit borta sedan han var bebis. Elsas brukar jag bara pilla bort, men Vincent får man absolut inte pilla i huvudet på så där vet jag inte hur jag ska göra... ta det när han sover kanske?
  12. 6
    Elsa har också en del skorv, det är lite skumt för hon hade faktiskt inget som bebis. Lillebror som är två år har ännu mer, där kom det tillbaka i somras efter att ha varit borta sedan han var bebis. Elsas brukar jag bara pilla bort, men Vincent får man absolut inte pilla i huvudet på så där vet jag inte hur jag ska göra... ta det när han sover kanske?
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7
    Alice har också fortfarande skorv!!
    Också lite förvånad över det, tror det måste vara någon obalans i kroppen...

    kram
    Eva
  14. 7
    Alice har också fortfarande skorv!!
    Också lite förvånad över det, tror det måste vara någon obalans i kroppen...

    kram
    Eva
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    ska göra det, tack för tipset!
  16. 8
    ska göra det, tack för tipset!
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Här vare skorv oxå! På båda ungarna, inte mycket, men lite grann. Jag kör i perioder med svavelshampo från Apoteket - sån som får sitta i ett pa´r minuter. Minns inte vad den heter, vit tub med trist design och tjock gegga i, men riktigt bra! På det igen, alltså...
  18. 9
    Här vare skorv oxå! På båda ungarna, inte mycket, men lite grann. Jag kör i perioder med svavelshampo från Apoteket - sån som får sitta i ett pa´r minuter. Minns inte vad den heter, vit tub med trist design och tjock gegga i, men riktigt bra! På det igen, alltså...
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Vi var inte ensamma! : )
    Tack för alla tips. Ringde också BVC eftersom vi ändå skulle anmäla oss där efter flytten. "Skorv? Ja, det är jättevanligt" sa sköterskan. Hon sa att man kunde ta bort lite i taget (t ex efter hårtvätt) om man inte ville köra någon offensiv behandling.
  20. 10
    Vi var inte ensamma! : )
    Tack för alla tips. Ringde också BVC eftersom vi ändå skulle anmäla oss där efter flytten. "Skorv? Ja, det är jättevanligt" sa sköterskan. Hon sa att man kunde ta bort lite i taget (t ex efter hårtvätt) om man inte ville köra någon offensiv behandling.

Liknande trådar

  1. fortfarande skorv, någon mer?
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 13:21
  2. Skorv
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 10:11
  3. Skorv :-(
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 14:41
  4. Skorv..
    By arwida in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 09:26
  5. Skorv?
    By Minks in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar