undrar om jag vågar flytta hit...
Missfall
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    undrar om jag vågar flytta hit...

    Nu har jag gjort två äl-test, digitalt och sticka, och ett gravtest, sticka. Äl-testen visar äl. Gravtetset visar ett svagt, men synbart streck... Det är två dagar innan bim...
    Vad tror ni, vågar jag ta mitt pick och pack och dra från "Vill bli gravid" och "Mellan missfall och gravid"?
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  2. 1
    undrar om jag vågar flytta hit... Nu har jag gjort två äl-test, digitalt och sticka, och ett gravtest, sticka. Äl-testen visar äl. Gravtetset visar ett svagt, men synbart streck... Det är två dagar innan bim...
    Vad tror ni, vågar jag ta mitt pick och pack och dra från "Vill bli gravid" och "Mellan missfall och gravid"?
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Ett streck ska ju vara ett streck även om det är svagt.Varför ÄL visar positivt vet jag inte.Kanske du har spår av ÄL-hormon kvar trots att du kanske är gravid.Testa igen på BIM tycker jag,men nog tror jag du vågar flytta hit
    Grattis
  4. 2
    Ett streck ska ju vara ett streck även om det är svagt.Varför ÄL visar positivt vet jag inte.Kanske du har spår av ÄL-hormon kvar trots att du kanske är gravid.Testa igen på BIM tycker jag,men nog tror jag du vågar flytta hit
    Grattis
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Jomen äl-testen ger utslag vid graviditet också... Jag ska iaf testa med gravtestet igen på måndag... Men fy, jag har redan börjat oroa mig för att få missfall igen.
    Nu vill jag ju vara glad och njuta!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  6. 3
    Jomen äl-testen ger utslag vid graviditet också... Jag ska iaf testa med gravtestet igen på måndag... Men fy, jag har redan börjat oroa mig för att få missfall igen.
    Nu vill jag ju vara glad och njuta!
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Det är naturligt att man nojar sig lite i början om man har haft missfall.Första veckorna var ett litet helvete tyckte jag.Men risken att något inte ska gå bra igen är inte stor.
    Tycker nog att du kan börja tänka att du faktiskt är gravid och våga njuta av det också
  8. 4
    Det är naturligt att man nojar sig lite i början om man har haft missfall.Första veckorna var ett litet helvete tyckte jag.Men risken att något inte ska gå bra igen är inte stor.
    Tycker nog att du kan börja tänka att du faktiskt är gravid och våga njuta av det också
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Ja, man får försöka slappna av.
    Jag antar att du vet hur det känns, du hade väl mf strax innan mig om jag minns rätt. Hur går det för dig nu?
    Kram
  10. 5
    Ja, man får försöka slappna av.
    Jag antar att du vet hur det känns, du hade väl mf strax innan mig om jag minns rätt. Hur går det för dig nu?
    Kram
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Jag tycker att du ska våga flytta hit... för ett streck är ett streck oberoende av hur svagt det är!!!

    När jag blev gravid var jag tvungen att gå in och fråga på apoteket en gång till om det verkligen var så att om det visade positivt att det var sant... och apotekstjejen sa att eftersom testet mäter graviditetshormon så visar det bara positivt om det är så att man är gravid. Annars finns inga hormoner. Det där att det inte är 100% säkert gäller bara om man får ett negativt resultat. Man kan vara gravid ändå, bara att man testar för tidigt. Visar det positivt dock så stämmer det!

    Därför säger jag bara grattis och välkommen hit!

    Kram Kittla
  12. 6
    Jag tycker att du ska våga flytta hit... för ett streck är ett streck oberoende av hur svagt det är!!!

    När jag blev gravid var jag tvungen att gå in och fråga på apoteket en gång till om det verkligen var så att om det visade positivt att det var sant... och apotekstjejen sa att eftersom testet mäter graviditetshormon så visar det bara positivt om det är så att man är gravid. Annars finns inga hormoner. Det där att det inte är 100% säkert gäller bara om man får ett negativt resultat. Man kan vara gravid ändå, bara att man testar för tidigt. Visar det positivt dock så stämmer det!

    Därför säger jag bara grattis och välkommen hit!

    Kram Kittla
  13. Tre vill bli fyra
    #7
    Jag tror absolut att vi får lov att hälsa dig välkommen hit!

    Kramar och lycka till!
  14. 7
    Jag tror absolut att vi får lov att hälsa dig välkommen hit!

    Kramar och lycka till!
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8

    Det är klart du vågar

    Ett streck är ett streck. GRATTIS!!! Då håller vi tummarna för att det blir ett augustibarn.
    Tråkigt nog följer jag inte med dig. Fick mensen i torsdags.
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  16. 8
    Det är klart du vågar Ett streck är ett streck. GRATTIS!!! Då håller vi tummarna för att det blir ett augustibarn.
    Tråkigt nog följer jag inte med dig. Fick mensen i torsdags.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Tack!!! Jag blir alldeles rörd... Ska testa igen på måndag, då är bim, så det är inte så konstigt om det är lite svagt ännu...

    Tråkigt att höra att det inte tog sig denna gången Nettan. Hoppas att det blir en september bebbe då!!

    Kram och tack igen för alla "grattis och lycka till", ni är bäst!!!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  18. 9
    Tack!!! Jag blir alldeles rörd... Ska testa igen på måndag, då är bim, så det är inte så konstigt om det är lite svagt ännu...

    Tråkigt att höra att det inte tog sig denna gången Nettan. Hoppas att det blir en september bebbe då!!

    Kram och tack igen för alla "grattis och lycka till", ni är bäst!!!
  19. T...
    #10
    Självklart ska du flytta hit. Grattis och välkommen. Jag gjorde precis som du och tog ett test ngr dagar innan BIM (12 dpo tror jag) och strecket var svagt men helt synligt. Tog ett test 2 dagar senare och kunde då se en tydlig trend med ett test som var starkare.
  20. 10
    Självklart ska du flytta hit. Grattis och välkommen. Jag gjorde precis som du och tog ett test ngr dagar innan BIM (12 dpo tror jag) och strecket var svagt men helt synligt. Tog ett test 2 dagar senare och kunde då se en tydlig trend med ett test som var starkare.
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Flytta hit!!!! Det gjorde jag just.
    Hoppas vi kan följas åt. Strecken ljuger inte
    Stor kram
  22. 11
    Flytta hit!!!! Det gjorde jag just.
    Hoppas vi kan följas åt. Strecken ljuger inte
    Stor kram
  23. Medlem sedan
    Nov 2008
    #12
    Ja coco81!! Grattis till dig också! Vi får hålla i våra små bebisar hårt denna gången! Aldrig mera missfall!!
    Kram
  24. 12
    Ja coco81!! Grattis till dig också! Vi får hålla i våra små bebisar hårt denna gången! Aldrig mera missfall!!
    Kram
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13
    hehe,jag mailade ACO och frågade om det var positivt fast strecken försvunnit efter fyra timmar en gång,tänk att man ska ha så svårt att ta in saker ibland
  26. 13
    hehe,jag mailade ACO och frågade om det var positivt fast strecken försvunnit efter fyra timmar en gång,tänk att man ska ha så svårt att ta in saker ibland
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Jo... jag kan fortfarande inte fatta att jag gick in på apoteket igen! Jag hade just varit där och fått hjälp att hitta ett sådant där som visar "gravid/inte gravid" eftersom jag vill ha svart på vitt om jag är gravid eller inte och slippa stå och titta efter streck som kanske finns där!?!??! Sedan var jag ändå tvungen att höra om de där 99 procentens säkerhet... *ler*... samtidigt var jag fortfarande i chocktillstånd så det var säkert därför jag inte tänkte så noga! Apotekstjejen hade dessutom också haft ett missfall ungefär samtidigt som jag och hon förstod att jag hade svårt att stå stilla utan bara ville hoppa och dansa och le... *ler*...

    Hur som helst, nu är vi gravida allihop och denna gång ska det gå vägen... inga fler missfall nu... det räcker!!!!

    Kram Kittla
  28. 14
    Jo... jag kan fortfarande inte fatta att jag gick in på apoteket igen! Jag hade just varit där och fått hjälp att hitta ett sådant där som visar "gravid/inte gravid" eftersom jag vill ha svart på vitt om jag är gravid eller inte och slippa stå och titta efter streck som kanske finns där!?!??! Sedan var jag ändå tvungen att höra om de där 99 procentens säkerhet... *ler*... samtidigt var jag fortfarande i chocktillstånd så det var säkert därför jag inte tänkte så noga! Apotekstjejen hade dessutom också haft ett missfall ungefär samtidigt som jag och hon förstod att jag hade svårt att stå stilla utan bara ville hoppa och dansa och le... *ler*...

    Hur som helst, nu är vi gravida allihop och denna gång ska det gå vägen... inga fler missfall nu... det räcker!!!!

    Kram Kittla
  29. Medlem sedan
    Nov 2008
    #15
    Jag ska spara mitt morgonkisseri och skynda till apoteket i morgon på morgonen. Tänkte köpa ett sånt där gravid/ikke gravid-test... Så man får svart på vitt. Inte så så där mesrosa på vitt som det är på dom tester jag har hemma...
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  30. 15
    Jag ska spara mitt morgonkisseri och skynda till apoteket i morgon på morgonen. Tänkte köpa ett sånt där gravid/ikke gravid-test... Så man får svart på vitt. Inte så så där mesrosa på vitt som det är på dom tester jag har hemma...
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16
    Så där ja!!!!

    Mitt apotek hade inte den sorten som jag villa ha, men sambon köpte cb. Och ta mig tusan!! Jag har aldrig sett ett tydligare plus. Så starkt och klart!!! Så det verkar vara en hel del hormoner i det också. Det känns skönt!

    Men nu börjar oron... Bort alla dumma tankar, nu vill jag vara lycklig och glad!!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  32. 16
    Så där ja!!!!

    Mitt apotek hade inte den sorten som jag villa ha, men sambon köpte cb. Och ta mig tusan!! Jag har aldrig sett ett tydligare plus. Så starkt och klart!!! Så det verkar vara en hel del hormoner i det också. Det känns skönt!

    Men nu börjar oron... Bort alla dumma tankar, nu vill jag vara lycklig och glad!!
  33. Tre vill bli fyra
    #17
    Underbart!

    Ja, den där oron bär vi ju alla med oss och det är väl bara att härda ut...

    Lycka till och grattis igen!
    Kram
  34. 17
    Underbart!

    Ja, den där oron bär vi ju alla med oss och det är väl bara att härda ut...

    Lycka till och grattis igen!
    Kram

Liknande trådar

  1. Undrar om jag vågar..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 13:47
  2. Vågar man flytta in här?
    By Allrafinaste in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 06:18
  3. Vågar vi flytta?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 19:35
  4. Undrar om jag vågar...
    By jenjen in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 13:45
  5. Kanske vågar jag flytta hit?
    By Q.... in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 15:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar