Skitunge ;)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Skitunge ;)

    Tyr (7år) kom och sa åt mig att storebror A var dum mot honom, och jag tänker efter någon sekund och kommer ju på att A inte är hemma. Då utbrister T att han inte menade A utan Luci...

    Jag: Jaha, vad gjorde han då?
    T: Öhum...er...hmm.. inget. jag skoajde bara. Enya sa att jag skulle hämta dig
    Jag: Jaha...varför ville hon det då?
    T: Jag slog henne, typ.
    Jag: Du typ slog henne? Du vet att man inte får slåss
    T: Ja. Men m du inte kommer nu så slår jag henne igen.


    Hm..vad är det för barn jag har fått? *skakar på huvudet* Lillkillen har iallafall alltid svar på tal, och är för det mesta brutalt ärlig.
    Mamma till många barn födda mellan 9601 och 1002.

    S 040316-070426
    A 080114-080321

    En blogg om saknaden (och lite annat): www.StarlaAlastor.blogg.se
  2. 1
    Skitunge ;) Tyr (7år) kom och sa åt mig att storebror A var dum mot honom, och jag tänker efter någon sekund och kommer ju på att A inte är hemma. Då utbrister T att han inte menade A utan Luci...

    Jag: Jaha, vad gjorde han då?
    T: Öhum...er...hmm.. inget. jag skoajde bara. Enya sa att jag skulle hämta dig
    Jag: Jaha...varför ville hon det då?
    T: Jag slog henne, typ.
    Jag: Du typ slog henne? Du vet att man inte får slåss
    T: Ja. Men m du inte kommer nu så slår jag henne igen.


    Hm..vad är det för barn jag har fått? *skakar på huvudet* Lillkillen har iallafall alltid svar på tal, och är för det mesta brutalt ärlig.
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Haha, vad härligt ärlig han verkar

    Min 3-åring är likadan faktiskt
    Imorse så började hans lillasyster skrika (vilket hon gör så ofta, med sitt hiskeliga tonårshumör, att jag knappt reagerar) och Devin ropade direkt:

    "Mamma, kan du komma?"
    -Vad är det som har hänt då?
    "Vinga skriker så högt!"
    -Ja, jag hör det, men varför?
    "Jag har inte knuffat henne,men min hand slog hennes huvud. Hårt."
    - Men du vet att man inte får slåss! (Händer aldrig heller nästan)
    "Ja, jag vet, men min hand vet inte det! Ska handen krama henne och säga att den inte ska slå mer?"
    - Ja, det vore snällt, då kasnke Vinga blir glad igen...
  4. 2
    Haha, vad härligt ärlig han verkar

    Min 3-åring är likadan faktiskt
    Imorse så började hans lillasyster skrika (vilket hon gör så ofta, med sitt hiskeliga tonårshumör, att jag knappt reagerar) och Devin ropade direkt:

    "Mamma, kan du komma?"
    -Vad är det som har hänt då?
    "Vinga skriker så högt!"
    -Ja, jag hör det, men varför?
    "Jag har inte knuffat henne,men min hand slog hennes huvud. Hårt."
    - Men du vet att man inte får slåss! (Händer aldrig heller nästan)
    "Ja, jag vet, men min hand vet inte det! Ska handen krama henne och säga att den inte ska slå mer?"
    - Ja, det vore snällt, då kasnke Vinga blir glad igen...
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Har Tyr och Devin pratat ihop sig kanske?
    Den positiva sidan är väl att de iallafall är ärliga och inte ljuger, då kanske det kan bli folk av dom också så småningom?
  6. 3
    Har Tyr och Devin pratat ihop sig kanske?
    Den positiva sidan är väl att de iallafall är ärliga och inte ljuger, då kanske det kan bli folk av dom också så småningom?
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Haha, ja det verkar inte bättre

    Men visst är det ju perfekt när de alltid är ärliga iaf Lillasyster kan inte prata än, men om han säger att hon slagit honom så litar jag på det eftersom han lika ofta säger att han själv gjort nåt...

    Värre var det när jag häromdagen stått länge och gjort en köttgryta och han sa: "Men det smakar ju lika som maskar mamma, knasigt va?"
    -Maskar???
    "Ja, såna som finns i jorden som man äter på sommarn om det inte finns morötter kvar. Men jag tycker inte om såna, bara Vinga..."

    Eh...Tack..?
  8. 4
    Haha, ja det verkar inte bättre

    Men visst är det ju perfekt när de alltid är ärliga iaf Lillasyster kan inte prata än, men om han säger att hon slagit honom så litar jag på det eftersom han lika ofta säger att han själv gjort nåt...

    Värre var det när jag häromdagen stått länge och gjort en köttgryta och han sa: "Men det smakar ju lika som maskar mamma, knasigt va?"
    -Maskar???
    "Ja, såna som finns i jorden som man äter på sommarn om det inte finns morötter kvar. Men jag tycker inte om såna, bara Vinga..."

    Eh...Tack..?
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Se det positivt, då vet du ju att Vinga gillar köttgryta i framtiden
    Men hur Devin visste att Vinga gillade maskar är väl också en fråga då.. Vi mammor (och pappor?) verkar få stå ut med mycket, t.ex. när det gäller barn och mat så sa äldsta grabben förut att "sånhär skit mat kan jag inte äta i sånna här kläder" och drog av sig tröjan. Och givetvis måste Luci göra som storebror, så han drog också av sig tröjan.
    Dom har ju roliga saker för sig iallafall.. men jag har en känsla av att jag också kommer få min beskörda del av att maten smakar mask. Fast då vet ju du och jag sanningen, vi är mästerkockar!
  10. 5
    Se det positivt, då vet du ju att Vinga gillar köttgryta i framtiden
    Men hur Devin visste att Vinga gillade maskar är väl också en fråga då.. Vi mammor (och pappor?) verkar få stå ut med mycket, t.ex. när det gäller barn och mat så sa äldsta grabben förut att "sånhär skit mat kan jag inte äta i sånna här kläder" och drog av sig tröjan. Och givetvis måste Luci göra som storebror, så han drog också av sig tröjan.
    Dom har ju roliga saker för sig iallafall.. men jag har en känsla av att jag också kommer få min beskörda del av att maten smakar mask. Fast då vet ju du och jag sanningen, vi är mästerkockar!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Underbara berättelser - båda två! *ler brett*
  12. 6
    Underbara berättelser - båda två! *ler brett*

Liknande trådar

  1. Skitunge.
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 20:31
  2. Skitunge!
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 08:33
  3. Skitunge!!!!
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 10:50
  4. SKITUNGE!!!!
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 21:55
  5. Jag är en skitunge
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar