Julen är borta!
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Julen är borta!

    Äntligen skulle jag plocka fram alla julsaker och göra mysigt här hemma. Då visar det sig att lådorna med julsaker befinner sig långt inne i vår container. Förrådet var vi tvugna att riva tidigare i år då kommunen drog en ny väg och alla saker fick flytta in i en container. Usch, nu blev julpyntandet jättejobbigt. Har god lust att köpa nytt av allt i stället. Men det vore inte likt mig, jag gillar mina nostalgicka julsaker. Sonen målar julgrisar, kanske det får räcka i år Jag vill helst av allt bara dricka lite glögg och äta lussebullar.

    Har ni gjort fint ännu?

    Hoppas att julgardinerna ligger i gardinlådan och inte i containern. Håll tummarna!
  2. 1
    Julen är borta! Äntligen skulle jag plocka fram alla julsaker och göra mysigt här hemma. Då visar det sig att lådorna med julsaker befinner sig långt inne i vår container. Förrådet var vi tvugna att riva tidigare i år då kommunen drog en ny väg och alla saker fick flytta in i en container. Usch, nu blev julpyntandet jättejobbigt. Har god lust att köpa nytt av allt i stället. Men det vore inte likt mig, jag gillar mina nostalgicka julsaker. Sonen målar julgrisar, kanske det får räcka i år Jag vill helst av allt bara dricka lite glögg och äta lussebullar.

    Har ni gjort fint ännu?

    Hoppas att julgardinerna ligger i gardinlådan och inte i containern. Håll tummarna!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Har satt upp den obligatoriska julstjärnan i vardagsrummet och ljusstaken i köket. Min adventsljusstake med mossa o dyl har jag ej haft tid att göra än. Den står fortfarande ogjord i hyllan...

    Å ingen gran blir det i år :c( Balkongen håller på att byggas och vi brukar ha en liten där ute. Inne vill vi ej ha en i år med tanke på tjejerna (och att de är lite extra känsliga prematurer ju). Hade annars varit kul att få lägga speciellt Loves paket under en grann gran, men nästa år!

    Julgardiner har jag aldrig haft å faktum är då jag nu ser mig omkring så har vi inte en enda gardin uppe. Vi är således ej helt färdiginflyttade fast vi flyttade i juli... Tiden tas av annat, typ 3 små :c)

    I vilket fall som helst så älskar jag julstämningen som börjar infinna sig och att få öppna julkalendrar och småpaket, ett per dag. Hoppas dina julsaker kommer till rätta och du får lite mysigt hemma å ej behöver köpa nytt av allt!
    Ulrika med Love 06111 och Klara & Hedda 080804
  4. 2
    Har satt upp den obligatoriska julstjärnan i vardagsrummet och ljusstaken i köket. Min adventsljusstake med mossa o dyl har jag ej haft tid att göra än. Den står fortfarande ogjord i hyllan...

    Å ingen gran blir det i år :c( Balkongen håller på att byggas och vi brukar ha en liten där ute. Inne vill vi ej ha en i år med tanke på tjejerna (och att de är lite extra känsliga prematurer ju). Hade annars varit kul att få lägga speciellt Loves paket under en grann gran, men nästa år!

    Julgardiner har jag aldrig haft å faktum är då jag nu ser mig omkring så har vi inte en enda gardin uppe. Vi är således ej helt färdiginflyttade fast vi flyttade i juli... Tiden tas av annat, typ 3 små :c)

    I vilket fall som helst så älskar jag julstämningen som börjar infinna sig och att få öppna julkalendrar och småpaket, ett per dag. Hoppas dina julsaker kommer till rätta och du får lite mysigt hemma å ej behöver köpa nytt av allt!

Liknande trådar

  1. Inte borta, borta... Fotobevis:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 12:06
  2. Julen är nu borta :)
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 11:04
  3. Nu är julen borta, mm
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 15:46
  4. Julen är här.
    By miamaria73 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 16:57
  5. Hur ska man ha råd med julen?
    By Fattig julfirare in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar