Vad önskar ni er i julklapp?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Vad önskar ni er i julklapp?

    Jag tycker att det är svårt att önska sig något. Jag har ju det mesta jag behöver. Det jag skulle vilja ha kostar ju inte julklappspengar (semesterresa, snygg bil ...)

    Men jag kan önska mig...
    * böcker
    * brödrost
    * ett wiispel där man får sjunga typ sing star. (hoppas att det finns)
    Jag duger! Nä f*n jag är bättre än så! Jag är jag och jag är bra!
  2. 1
    Vad önskar ni er i julklapp? Jag tycker att det är svårt att önska sig något. Jag har ju det mesta jag behöver. Det jag skulle vilja ha kostar ju inte julklappspengar (semesterresa, snygg bil ...)

    Men jag kan önska mig...
    * böcker
    * brödrost
    * ett wiispel där man får sjunga typ sing star. (hoppas att det finns)
  3. mandelblomma
    #2
    *en duschtvål från Hasseludden
    *lite nya fina underkläder
    *mer yankee candle ljus
  4. 2
    *en duschtvål från Hasseludden
    *lite nya fina underkläder
    *mer yankee candle ljus
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3
    Jag kommer inte att få något så det är ingen idé att önska något.
  6. 3
    Jag kommer inte att få något så det är ingen idé att önska något.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Med risk för att låta präktig, men allt jag önskar mig är att min son och alla andra i min närhet ska få vara friska, slippa oron, få en lugn ledighet
  8. 4
    Med risk för att låta präktig, men allt jag önskar mig är att min son och alla andra i min närhet ska få vara friska, slippa oron, få en lugn ledighet
  9. mandelblomma
    #5
    visst är det lite trist...jag får numera i alla fall av mannen...i flera år fick jag "bara" något från mina barn som då var rätt små...småsaker som de gjort eller valt och jag var såklart jätteglad för det, men måste erkänna att jag saknade i alla fall en lite mer större paket.
  10. 5
    visst är det lite trist...jag får numera i alla fall av mannen...i flera år fick jag "bara" något från mina barn som då var rätt små...småsaker som de gjort eller valt och jag var såklart jätteglad för det, men måste erkänna att jag saknade i alla fall en lite mer större paket.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Jag önskar mig faktiskt inget... Jag vet inte om vi vuxna kommer att ge julklappar i år, det känns som om man har allt man vill ha och behöver.

    Jag tänkte lägga mer energi på annat, bl a så hjälper jag en kollega som spenderar sin julafton på olika härbärgen i Stockholm och delar ut julklappar till de hemlösa. Jag håller på att samla in klappar som jag ska slå in och lämna till honom. Kanske är det det jag önskar mig i julklapp (hur pretto det än låter); att så många som möjligt får en fin och fröjdefull jul med mycket kärlek.
  12. 6
    Jag önskar mig faktiskt inget... Jag vet inte om vi vuxna kommer att ge julklappar i år, det känns som om man har allt man vill ha och behöver.

    Jag tänkte lägga mer energi på annat, bl a så hjälper jag en kollega som spenderar sin julafton på olika härbärgen i Stockholm och delar ut julklappar till de hemlösa. Jag håller på att samla in klappar som jag ska slå in och lämna till honom. Kanske är det det jag önskar mig i julklapp (hur pretto det än låter); att så många som möjligt får en fin och fröjdefull jul med mycket kärlek.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Inte alls präktigt utan väldigt sunt och i äkta julanda. Skönt att höra, tycker jag!
  14. 7
    Inte alls präktigt utan väldigt sunt och i äkta julanda. Skönt att höra, tycker jag!
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8

    Jag skulle kunna önska mig

    hur mycket som helst, men gör det inte. Om jag får julklappar så är det från mannen och eftersom vi har gemensam ekonomi så vill jag inte ha något.
    Hade vi haft skild ekonomi eller om andra i min närhet köpte julklppar till mig så hade jag önskat mig följande:

    En massa hudvårdsprodukter från Dermalogica.
    Snygga träningskläder
    Träningsväska
    Underställ ( ett dyrt från peak tex )
    Vardagsservis- glas och tallrikar
    Presentkort på kläder och stövlar
  16. 8
    Jag skulle kunna önska mig hur mycket som helst, men gör det inte. Om jag får julklappar så är det från mannen och eftersom vi har gemensam ekonomi så vill jag inte ha något.
    Hade vi haft skild ekonomi eller om andra i min närhet köpte julklppar till mig så hade jag önskat mig följande:

    En massa hudvårdsprodukter från Dermalogica.
    Snygga träningskläder
    Träningsväska
    Underställ ( ett dyrt från peak tex )
    Vardagsservis- glas och tallrikar
    Presentkort på kläder och stövlar
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Gjutjärnsgryta önskar jag mig

    för jag äger ingen brfa gryta och när andan faller på så är det lika bra att göra storkok. Annars vet jag inte, kanske en ansiktsbehandlign eller dyligt.
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  18. 9
    Gjutjärnsgryta önskar jag mig för jag äger ingen brfa gryta och när andan faller på så är det lika bra att göra storkok. Annars vet jag inte, kanske en ansiktsbehandlign eller dyligt.
  19. Medlem sedan
    May 2006
    #10
    Hihi låter som jag... Det kommer ändå från vårt sparkonto...
    Men då önskar jag nåt jag ändå hade köpt. :-P
  20. 10
    Hihi låter som jag... Det kommer ändå från vårt sparkonto...
    Men då önskar jag nåt jag ändå hade köpt. :-P
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    vill ha en fin klänning, från mig själv så jag får välja.
    och några Margrethe-bunkar. de är så vackra och min degbunke är så sliten nu.
  22. 11
    vill ha en fin klänning, från mig själv så jag får välja.
    och några Margrethe-bunkar. de är så vackra och min degbunke är så sliten nu.
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12
    då är jag ännu mer pretto (betyder väl prentiös?) för det vill jag altid, att alla skall ha det bra. :-)
  24. 12
    då är jag ännu mer pretto (betyder väl prentiös?) för det vill jag altid, att alla skall ha det bra. :-)
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13

    åhh, där sa du något!

    Gjutjärnsgryta....

    När jag fick vår nya induktionsspis så gav jag bort ett plättjärn, stekjärn och två grytor i gjutjärn.
    Trodde inte att det gick på induktionshäll, men det gör det tydligen och det fick jag veta för ett par veckor sedan.....känns inte helt ok att fråga om jag kan få tillbaka mina prylar
  26. 13
    åhh, där sa du något! Gjutjärnsgryta....

    När jag fick vår nya induktionsspis så gav jag bort ett plättjärn, stekjärn och två grytor i gjutjärn.
    Trodde inte att det gick på induktionshäll, men det gör det tydligen och det fick jag veta för ett par veckor sedan.....känns inte helt ok att fråga om jag kan få tillbaka mina prylar
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14

    En mysig filt

    fina vantar, böcker...finns hur mkt som helst till mig.
  28. 14
    En mysig filt fina vantar, böcker...finns hur mkt som helst till mig.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Ja, det är klart man alltid vill det, tycker jag. Men just runt jul är det extra känsligt att vara ensam och utstött. Många behöver extra stöd och kärlek just runt jul.
  30. 15
    Ja, det är klart man alltid vill det, tycker jag. Men just runt jul är det extra känsligt att vara ensam och utstött. Många behöver extra stöd och kärlek just runt jul.
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    Jag vill ha en symaskin men det vägrar maken köpa i present,ska tydligen få den ändå men inte som julklapp. Så då vill jag ha en lång stickad kofta istället.
  32. 16
    Jag vill ha en symaskin men det vägrar maken köpa i present,ska tydligen få den ändå men inte som julklapp. Så då vill jag ha en lång stickad kofta istället.
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17

    Jag blev jätteglad för

    halsbandet min man köpte för 5 år sedan til lmig i julklapp. Ändå tills jag såg i affären vad det hade kostat....4500 kr.
    Jag brukar säga till honom att jag absolut inte önskar mig något alls och att han inte ska köpa något. Får väl se hur det blir med den saken i år
  34. 17
    Jag blev jätteglad för halsbandet min man köpte för 5 år sedan til lmig i julklapp. Ändå tills jag såg i affären vad det hade kostat....4500 kr.
    Jag brukar säga till honom att jag absolut inte önskar mig något alls och att han inte ska köpa något. Får väl se hur det blir med den saken i år
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18

    Då är han inte som

    min man Jag har fått cykelpump, hårfön och hushållsassistent i present och det har glatt mig men jag förstår att många andra tycker det är vansinne att ge sådana prylar i present
  36. 18
    Då är han inte som min man Jag har fått cykelpump, hårfön och hushållsassistent i present och det har glatt mig men jag förstår att många andra tycker det är vansinne att ge sådana prylar i present
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19
    På min önskelista står följande:

    *En sodastream, vet att alla andra haft sina i minst ett år men först nu har jag kommit på att jag nog har användning för en sån

    * Ny vinterjacka

    * Böcker

    * Nya lakan, de jag har är inge kul längre
  38. 19
    På min önskelista står följande:

    *En sodastream, vet att alla andra haft sina i minst ett år men först nu har jag kommit på att jag nog har användning för en sån

    * Ny vinterjacka

    * Böcker

    * Nya lakan, de jag har är inge kul längre
  39. Medlem sedan
    Apr 2007
    #20
    haha,jag skulle bli själaglad för en borrmaskin i present men se det går inte, jag får ju de praktiska grejorna ändå men icke i present. Liite bortskämd blir jag nog allt även om han drog gränsen vid handväskan jag ville ha för 300USD...... http://witchypooscorner.blogspot.com...r-vill-ha.html
  40. 20
    haha,jag skulle bli själaglad för en borrmaskin i present men se det går inte, jag får ju de praktiska grejorna ändå men icke i present. Liite bortskämd blir jag nog allt även om han drog gränsen vid handväskan jag ville ha för 300USD...... http://witchypooscorner.blogspot.com...r-vill-ha.html
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad önskar jag mig i julklapp?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 18:50
  2. Ni då, vad önskar ni er i julklapp?
    By Nasuns in forum Ordet är fritt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 23:06
  3. Vad önskar DU dig i julklapp?
    By Rudolf in forum Hem & fritid
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 08:13
  4. Vad önskar sig era 00-or i julklapp??
    By HeidiN72 in forum _00 Alla barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 00:41
  5. vad önskar du dig i julklapp?
    By femella in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar