Virus, baciller, suck suck...
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Virus, baciller, suck suck...

    Denna säsongen SUGER!
    Oscar var förkyld för 5 veckor sedan, blev av med förkylningen men hostan hängde fast. Så äntligen blev hostan bättre och han började sova så fint - hela nätter nu. Och så nu i helgen var det klippt igen, han har blivit vrålförkyld IGEN - och hostan blev värre meddetsamma igen. Han låg och hostade i natt. Ringde precis till läkaren, som vi har haft i 10 år och som jag alltid har varit glad för men idag blev jag irriterad för första gången. 'Ja, men bebisar blir ju förkylda ibland, utan att det är någor farligt, det förstår du väl?' Men tack, var lite snorkigare liksom!! Ursäkta, jag har tre barn och är allt annat än hypokondriker, klart att jag inte kontaktar läkare för en sketen förkylning :O
    Men nu var det liksom hostan jag ville att hon skulle lyssna på. Nåja, jag tänker att läkare väl också kan ha en dålig dag. Eller det kanske är jag som har en dålig dag?

    Kram Nugga
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  2. 1
    Virus, baciller, suck suck... Denna säsongen SUGER!
    Oscar var förkyld för 5 veckor sedan, blev av med förkylningen men hostan hängde fast. Så äntligen blev hostan bättre och han började sova så fint - hela nätter nu. Och så nu i helgen var det klippt igen, han har blivit vrålförkyld IGEN - och hostan blev värre meddetsamma igen. Han låg och hostade i natt. Ringde precis till läkaren, som vi har haft i 10 år och som jag alltid har varit glad för men idag blev jag irriterad för första gången. 'Ja, men bebisar blir ju förkylda ibland, utan att det är någor farligt, det förstår du väl?' Men tack, var lite snorkigare liksom!! Ursäkta, jag har tre barn och är allt annat än hypokondriker, klart att jag inte kontaktar läkare för en sketen förkylning :O
    Men nu var det liksom hostan jag ville att hon skulle lyssna på. Nåja, jag tänker att läkare väl också kan ha en dålig dag. Eller det kanske är jag som har en dålig dag?

    Kram Nugga
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Fast...

    ...jag fick iallafall en tid idag skall jag kanske tillägga. Kl. 12.15 har doktorn lovat att lyssna på lilleman och så får vi se om det är något som eventuellt kan behandlas.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  4. 2
    Fast... ...jag fick iallafall en tid idag skall jag kanske tillägga. Kl. 12.15 har doktorn lovat att lyssna på lilleman och så får vi se om det är något som eventuellt kan behandlas.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Usch, hosta är aldrig roligt. Har du provat att palla upp honom lite högre i huvudänden? Det gör jag själv när jag är förkyld; har astma som blir hemsk när jag är förkyld och det är verkligen kass att försöka ligga ner och sova när man bara hostar. Hoppas han blir bättre snart.
  6. 3
    Usch, hosta är aldrig roligt. Har du provat att palla upp honom lite högre i huvudänden? Det gör jag själv när jag är förkyld; har astma som blir hemsk när jag är förkyld och det är verkligen kass att försöka ligga ner och sova när man bara hostar. Hoppas han blir bättre snart.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Japp

    De tjockaste ordböcker och lexikon vi äger har vi pallat upp sängen med. Och hade precis tagit bort och petat in dem i bokhyllan igen, så var det klippt igen. Ja, vi får väl se vad läkaren säger. Tack för omtanken!

    Kram
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  8. 4
    Japp De tjockaste ordböcker och lexikon vi äger har vi pallat upp sängen med. Och hade precis tagit bort och petat in dem i bokhyllan igen, så var det klippt igen. Ja, vi får väl se vad läkaren säger. Tack för omtanken!

    Kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Samma här
    Ludde var också förskyl i flera veckor och efter det kom tänderna och nu hade vi fått sova i nån vecka.. Nu är det klippt med förkylning igen och liten som inte vill sova..
    Jag är sååå trött men tänker ändå skicka en styrkekram för du har ju fler barn att orka med!

    kramar
  10. 5
    Samma här
    Ludde var också förskyl i flera veckor och efter det kom tänderna och nu hade vi fått sova i nån vecka.. Nu är det klippt med förkylning igen och liten som inte vill sova..
    Jag är sååå trött men tänker ändå skicka en styrkekram för du har ju fler barn att orka med!

    kramar
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Håller helt med om att december suger, när det gäller sjukdomar. Förra året kändes som vi vabbade hela månaden. Och nu har det börjat här också. Barnen har haft feber sen fredag natt, ena dagen hyfsat låg runt 37,5 för att sen nästa dag rusa upp till 39 och däröver.

    Hoppas, hoppas dotterns feber försvinner under dagen så hon får en feberfri dag på tisdag så det blir dagis på onsdag.
    // Pippimamma
    med lill-Pippi (11 feb-05) och lillebror (11 april -08)
  12. 6
    Håller helt med om att december suger, när det gäller sjukdomar. Förra året kändes som vi vabbade hela månaden. Och nu har det börjat här också. Barnen har haft feber sen fredag natt, ena dagen hyfsat låg runt 37,5 för att sen nästa dag rusa upp till 39 och däröver.

    Hoppas, hoppas dotterns feber försvinner under dagen så hon får en feberfri dag på tisdag så det blir dagis på onsdag.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Jag tycker Leah varit förkyld sådär en gång i månaden sen hon föddes, så har alla våra barn varit faktiskt, mycket förkylda som bebisar. Men visst är det irriterande när de precis håller på att bli bra och så slår det till igen!
    Tur att du fick en tid iaf, Oscar har nog hostat så pass länge att en doktor behöver lyssna på honom. Och det är klart att det är hon och inte du som har en dålig dag
  14. 7
    Jag tycker Leah varit förkyld sådär en gång i månaden sen hon föddes, så har alla våra barn varit faktiskt, mycket förkylda som bebisar. Men visst är det irriterande när de precis håller på att bli bra och så slår det till igen!
    Tur att du fick en tid iaf, Oscar har nog hostat så pass länge att en doktor behöver lyssna på honom. Och det är klart att det är hon och inte du som har en dålig dag

Liknande trådar

  1. suck,suck och dubbelsuck
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 21:16
  2. Suck suck och lite mer suck...
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 13:16
  3. ~suck suck o dubbelsuck~
    By Sase in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 09:04
  4. Kläder..suck suck
    By HellenG in forum _0805 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 21:16
  5. suck och åter suck..
    By sandra_78 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 17:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar