Sover oroligt?
Epilepsi
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Sover oroligt?

    Har ni som har barn med rolandisk epilepsi (barn epilepsi) med grand mal märkt att era barn sover oroligt?
    Jag märker det jätte väl sen vår dotter som är 11 fick diagnosen i höstas, hon har haft grand mal 2 ggr, nu är det snart 3 månaders sen hon hade sitt anfall...peppar peppar. (Min dotter tar ingen medicin)...Dom på ep mottagningen trodde inte att det hade ett samband men vi tror definitivt det! Innan detta hände sov hon som en stock o på samma ställe hela natten, nu ligger hon o har små sömnryckningar o vänder o vrider o stönar...Är det någon som känner igen sig? Det kan ju vara lite epileptiska anfall kanske men det trodde dom inte heller, utan dom visar sig i form av grand mal sa dom (i vårt fall)
  2. 1
    Sover oroligt? Har ni som har barn med rolandisk epilepsi (barn epilepsi) med grand mal märkt att era barn sover oroligt?
    Jag märker det jätte väl sen vår dotter som är 11 fick diagnosen i höstas, hon har haft grand mal 2 ggr, nu är det snart 3 månaders sen hon hade sitt anfall...peppar peppar. (Min dotter tar ingen medicin)...Dom på ep mottagningen trodde inte att det hade ett samband men vi tror definitivt det! Innan detta hände sov hon som en stock o på samma ställe hela natten, nu ligger hon o har små sömnryckningar o vänder o vrider o stönar...Är det någon som känner igen sig? Det kan ju vara lite epileptiska anfall kanske men det trodde dom inte heller, utan dom visar sig i form av grand mal sa dom (i vårt fall)
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Vår dotter har grand mal med låg anfallsfrekvens med anfall natt eller morgon, men jag vet inte om hon har rolandisk epilepsi (i alla fall har de aldrig sagt det). Men hon sover precis som vanligt och har inte oroligare sömn nu än innan hon blev sjuk i epilepsi.
  4. 2
    Vår dotter har grand mal med låg anfallsfrekvens med anfall natt eller morgon, men jag vet inte om hon har rolandisk epilepsi (i alla fall har de aldrig sagt det). Men hon sover precis som vanligt och har inte oroligare sömn nu än innan hon blev sjuk i epilepsi.

Liknande trådar

  1. 23 mån. sover oroligt
    By ullis4 in forum Sömn – barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 15:09
  2. Sover oroligt
    By LJ m AoV in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 18:59
  3. min son sover oroligt.
    By Djenny76 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 19:33
  4. Hon sover SÅ oroligt
    By sarah m m&j in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 15:47
  5. Han sover så oroligt!
    By Lena med 2 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 12:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar