gallopererad 28 åring
Mage & tarm
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    gallopererad 28 åring

    hej undrar om någon mera opererat bort sin galla och sedan som jag blivit gravid igen ( opererad när första barnet var 3 månader) nu denna graviditer har jag som vanligt mått illa men det är så annorlunda att spy utan galla..... smakar konstigt sitrus och inte på ett gott sett och är alltid gult. Har ni kanske varit magsjuka efter eller så om ni nu inte blivit gravida igen.
    Undrar oxå om ärren när nu magen skall töjas de är ju ärr även i magen då de skall in en bit till gallan stretjar de med som de skall eller hur tror ni det funkar?? och ärren utan på hur snygga blir det eller är de oförändrat?

    Har mycket undringar skriver mera om jag får lite svar.
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  2. 1
    gallopererad 28 åring hej undrar om någon mera opererat bort sin galla och sedan som jag blivit gravid igen ( opererad när första barnet var 3 månader) nu denna graviditer har jag som vanligt mått illa men det är så annorlunda att spy utan galla..... smakar konstigt sitrus och inte på ett gott sett och är alltid gult. Har ni kanske varit magsjuka efter eller så om ni nu inte blivit gravida igen.
    Undrar oxå om ärren när nu magen skall töjas de är ju ärr även i magen då de skall in en bit till gallan stretjar de med som de skall eller hur tror ni det funkar?? och ärren utan på hur snygga blir det eller är de oförändrat?

    Har mycket undringar skriver mera om jag får lite svar.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    har faktiskt ingen erfarenhet alls av galloperationer och graviditet. Har inte ens tänkt på att man kräks annorlunda om man inte har någon galla...
    Ärren borde ju någon ha erfarenhet av eftersom många opererats för blindtarmen innan de blevgravida. Kanske du kan få svar på den frågan i något graviditetssnack?
    Välkommen hit förresten, kul att du hittade vår relativt nya grupp.
  4. 2
    har faktiskt ingen erfarenhet alls av galloperationer och graviditet. Har inte ens tänkt på att man kräks annorlunda om man inte har någon galla...
    Ärren borde ju någon ha erfarenhet av eftersom många opererats för blindtarmen innan de blevgravida. Kanske du kan få svar på den frågan i något graviditetssnack?
    Välkommen hit förresten, kul att du hittade vår relativt nya grupp.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Tack ,
    Ja kul med lite nya ämnen
  6. 3
    Tack ,
    Ja kul med lite nya ämnen
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Blev gravid dryga året efter och jag upplevde en del haösbränna i början. Ärren ändrade sig inte
  8. 4
    Blev gravid dryga året efter och jag upplevde en del haösbränna i början. Ärren ändrade sig inte
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Hejsan, Jag har opererat bort gallan. Och sen blivit gravid ;-) Jaa det är vidrigt att spy utan gallblåsa!! uääk Och gällande ärret så ska det inte vara någon fara men jag hade lite problem med att det drog i ärret och gorde lite ont. Men bara när magen blev riktigt stor och inte så farligt alls. Kunde bara vara obehagligt!
    Kram
  10. 5
    Hejsan, Jag har opererat bort gallan. Och sen blivit gravid ;-) Jaa det är vidrigt att spy utan gallblåsa!! uääk Och gällande ärret så ska det inte vara någon fara men jag hade lite problem med att det drog i ärret och gorde lite ont. Men bara när magen blev riktigt stor och inte så farligt alls. Kunde bara vara obehagligt!
    Kram

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  3. 5-åring som en 2 åring igen??
    By Delph in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 12:45
  4. 12.5 åring + 14.5 åring själva...
    By Så trött! in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 21:03
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar