Hon kom men vände om
_0811 Novemberbarn
  1. Kat-
    #1

    Hon kom men vände om

    Jag har hängt här sedan i våras, men bara hunnit skriva sporadiskt. Läst har jag dock gjort så gott som varje dag. Jag hade tänkt att bli mer skrivande aktiv när jag slutade jobba, men så hann det aldrig bli.

    På kvällen den 29 oktober föddes vår efterlängtade dotter och lillasyster. Hon var 49 centimeter lång och vägde 2630 gram. Hon var alldeles perfekt och fantastiskt vacker, mycket lik sina storasyskon, men hennes lilla hjärta slog inte längre.

    Två dagar tidigare, måndagen den 27 oktober, åkte vi in på en kontroll eftersom jag kände mycket mindre rörelser från bebisen än vanligt. När vi kom in gjordes ett ctg, men inga hjärtljud kunde hittas. Snabbt gjordes ett ultraljud och läkaren kunde bara konstatera att bebisens hjärta inte längre slog.

    Jag var i vecka 36 och det var bara tre veckor kvar till det planerade snittet den 20 november. Bf hade jag 29 november.

    Alla tester och prover som kan göras har tagits, läkarna gör vad de kan för att vi ska få veta vad som gick fel. Troligen var det en tragisk olycka. Hon hade navelsträngen ett varv riktigt, riktigt hårt runt halsen och ett varv runt benet. Dessutom var den "snodd runt sig själv" på ett ställe nära naveln.

    Jag har följt er hela november och glatt mig så över alla fina bebisar som fötts.

    En stor kram till er alla och en extra varm kram till Misty23.

    Ta hand om er!

    kram
    /Kat - nu stolt men oändligt sorgsen trebarnsmamma
  2. 1
    Hon kom men vände om Jag har hängt här sedan i våras, men bara hunnit skriva sporadiskt. Läst har jag dock gjort så gott som varje dag. Jag hade tänkt att bli mer skrivande aktiv när jag slutade jobba, men så hann det aldrig bli.

    På kvällen den 29 oktober föddes vår efterlängtade dotter och lillasyster. Hon var 49 centimeter lång och vägde 2630 gram. Hon var alldeles perfekt och fantastiskt vacker, mycket lik sina storasyskon, men hennes lilla hjärta slog inte längre.

    Två dagar tidigare, måndagen den 27 oktober, åkte vi in på en kontroll eftersom jag kände mycket mindre rörelser från bebisen än vanligt. När vi kom in gjordes ett ctg, men inga hjärtljud kunde hittas. Snabbt gjordes ett ultraljud och läkaren kunde bara konstatera att bebisens hjärta inte längre slog.

    Jag var i vecka 36 och det var bara tre veckor kvar till det planerade snittet den 20 november. Bf hade jag 29 november.

    Alla tester och prover som kan göras har tagits, läkarna gör vad de kan för att vi ska få veta vad som gick fel. Troligen var det en tragisk olycka. Hon hade navelsträngen ett varv riktigt, riktigt hårt runt halsen och ett varv runt benet. Dessutom var den "snodd runt sig själv" på ett ställe nära naveln.

    Jag har följt er hela november och glatt mig så över alla fina bebisar som fötts.

    En stor kram till er alla och en extra varm kram till Misty23.

    Ta hand om er!

    kram
    /Kat - nu stolt men oändligt sorgsen trebarnsmamma
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Stor Stor Kram till Dig och hela din familj.
    Otroligt orättvist att sånt här händer.
    Ta hand om er hela familjen
    Tänker på Er!
  4. 2
    Stor Stor Kram till Dig och hela din familj.
    Otroligt orättvist att sånt här händer.
    Ta hand om er hela familjen
    Tänker på Er!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Nej nej nej

    Fy så hemskt. Vad synd att ni inte fick ha henne kvar. Jag blir så ledsen för din skull. Jag varken kan eller vill föreställa mig hur det är.
    Ta hand om er. Många kramar!
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  6. 3
    Nej nej nej Fy så hemskt. Vad synd att ni inte fick ha henne kvar. Jag blir så ledsen för din skull. Jag varken kan eller vill föreställa mig hur det är.
    Ta hand om er. Många kramar!
  7. Lincoln
    #4
    MEN SÅ OTROLIGT SORLIGT!!!
    Jag är så ledsen för er skull!!!!

    Massa kramar
  8. 4
    MEN SÅ OTROLIGT SORLIGT!!!
    Jag är så ledsen för er skull!!!!

    Massa kramar
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Nej, men sånt får bara inte hända. Vad orättvist livet är!! Ta hand om er. Stora kramar!!
  10. 5
    Nej, men sånt får bara inte hända. Vad orättvist livet är!! Ta hand om er. Stora kramar!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Så rysligt tragiskt... alla föräldrars mardröm... Så himla fint du skriver om det och så starkt av dig att göra det! Jag ryser... Skickar dig en innerlig kram och tänder ett ljus för er... KRAM
  12. 6
    Så rysligt tragiskt... alla föräldrars mardröm... Så himla fint du skriver om det och så starkt av dig att göra det! Jag ryser... Skickar dig en innerlig kram och tänder ett ljus för er... KRAM
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    En stor kram till er också, tårarna vill inte sluta rinna...
  14. 7
    En stor kram till er också, tårarna vill inte sluta rinna...
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Stor kram!

    Stort grattis till er dotter, och jag är så ledsen att hon inte fick stanna hos er! Sköt om er. kram
  16. 8
    Stor kram! Stort grattis till er dotter, och jag är så ledsen att hon inte fick stanna hos er! Sköt om er. kram
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Beklagar sorgen. Det är så otroligt orättvist när små bebisar rycks från livet.
    Stor kram till dig!
  18. 9
    Beklagar sorgen. Det är så otroligt orättvist när små bebisar rycks från livet.
    Stor kram till dig!
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Men kära du! Jag beklagar verkligen att du inte fick lära känna ditt barn. Har hon något namn? Jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt det måste kännas för dig. Min makens kusin dog i plötslig spädbarnsdöd för några år sedan och jag tyckte det var fruktansvärt även om det inte var mitt barn. Hoppas att du får den hjälp och det stöd du behöver att orka med sorgen. Stor kram till dig och din lilla ängel. Du är välkommen att vara här med oss på novemberbarn -08 om du orkar.
  20. 10
    Men kära du! Jag beklagar verkligen att du inte fick lära känna ditt barn. Har hon något namn? Jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt det måste kännas för dig. Min makens kusin dog i plötslig spädbarnsdöd för några år sedan och jag tyckte det var fruktansvärt även om det inte var mitt barn. Hoppas att du får den hjälp och det stöd du behöver att orka med sorgen. Stor kram till dig och din lilla ängel. Du är välkommen att vara här med oss på novemberbarn -08 om du orkar.
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Åh, vad ledsamt och tragiskt att ni inte fick behålla er fina flicka hos er. Stor kram till er!!!
  22. 11
    Åh, vad ledsamt och tragiskt att ni inte fick behålla er fina flicka hos er. Stor kram till er!!!
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Jag är så ledsen för er skull. Finner inga ord.

    Ni får försöka ta hand om er så gott ni kan resten av familjenoch sörja på ert eget sätt.
  24. 12
    Jag är så ledsen för er skull. Finner inga ord.

    Ni får försöka ta hand om er så gott ni kan resten av familjenoch sörja på ert eget sätt.
  25. Medlem sedan
    Sep 2008
    #13
    Kan inte göra annat än att instämma... Tårarna bara rinner..

    Snälla tankar åt ert håll
  26. 13
    Kan inte göra annat än att instämma... Tårarna bara rinner..

    Snälla tankar åt ert håll
  27. Medlem sedan
    Jun 2008
    #14
    Är enormt lessen för er skull. Har inte ord, vad säger man?
    Så starkt av dig att skriva och berätta.
    Många kramar
  28. 14
    Är enormt lessen för er skull. Har inte ord, vad säger man?
    Så starkt av dig att skriva och berätta.
    Många kramar
  29. Julalven
    #15
    Så ledsen för er skull, svårt att hitta orden. Tänker på er, ta hand om dig och din familj! Kram
  30. 15
    Så ledsen för er skull, svårt att hitta orden. Tänker på er, ta hand om dig och din familj! Kram
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Grattis Kat - jag har faktiskt undrat var du har varit. Som sagt, grattis till er fina flicka och jag kan inte annat än säga att jag är oändligt sorgsen att ni inte fick ha henne kvar Tack för att du skriver så fint om hennes födsel, jag tycker det är strongt gjort.

    Fick hon något namn förresten? Vad heter hon?

    Kram,
  32. 16
    Grattis Kat - jag har faktiskt undrat var du har varit. Som sagt, grattis till er fina flicka och jag kan inte annat än säga att jag är oändligt sorgsen att ni inte fick ha henne kvar Tack för att du skriver så fint om hennes födsel, jag tycker det är strongt gjort.

    Fick hon något namn förresten? Vad heter hon?

    Kram,
  33. Medlem sedan
    Oct 2000
    #17
    Jag är så ledsen för er skull! Det har varit min värsta mardröm vid alla graviditeter... Jag kan inte föreställa mig hur det känns. En stor kram till till er! Ta hand om varandra.
  34. 17
    Jag är så ledsen för er skull! Det har varit min värsta mardröm vid alla graviditeter... Jag kan inte föreställa mig hur det känns. En stor kram till till er! Ta hand om varandra.
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Grattis till din flicka - och jag beklagar innerligt att ni miste henne. Ta hand om dig och din familj.

    Varma kramar!
  36. 18
    Grattis till din flicka - och jag beklagar innerligt att ni miste henne. Ta hand om dig och din familj.

    Varma kramar!
  37. Medlem sedan
    Mar 2008
    #19
    Så fruktansvärt sorgligt. Jag är verkligen ledsen för er skull. Att förlora ett barn, så hemskt tungt det måste vara.

    Tusen kramar
  38. 19
    Så fruktansvärt sorgligt. Jag är verkligen ledsen för er skull. Att förlora ett barn, så hemskt tungt det måste vara.

    Tusen kramar
  39. Medlem sedan
    Mar 2008
    #20
    Hallå!
    Finns inga ord för det som ni går igenom nu. Men beklagar så att ni inte fick behålla och lära känna er fina flicka.
    Starkt av dig att skriva om det, tack.
    Hoppas ni får den hjälp ni behöver nu, ta hand om er. Kram Camilla
  40. 20
    Hallå!
    Finns inga ord för det som ni går igenom nu. Men beklagar så att ni inte fick behålla och lära känna er fina flicka.
    Starkt av dig att skriva om det, tack.
    Hoppas ni får den hjälp ni behöver nu, ta hand om er. Kram Camilla
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hon kom men vände om
    By Kat m Viggo in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 18:20
  2. Han vände sig...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 17:30
  3. Han vände sig! :)
    By -Emla- in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 20:30
  4. 4 m 2 dgr vände sej
    By Lappis m A, A & F in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 23:21
  5. 4 m 2 dgr vände sej
    By Lappis m A, A & F in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 18:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar