koli kolik kolik
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    koli kolik kolik

    Hmm risk för gnäll.. men ärligt talat. Detta tar knäcken på mig! Idag har Love sovit ca 2 tim sen tio i förmiddags. Och de två timmarna har varit uppdelad på flera korta perioder. resten av tiden har han hängt vid tutten eller skrikit. Skrik skrik skrik.
    Jag kör mjölkfritt o tror jag håller på att krevera av det. Trött o glåmig o sur o vresig. Nu skriker han igen.. Har ni några tips?? Jag vill inte sluta amma men alla nadra tips tas tacksamt emot...

    ps. de som sa att trean var enkel... "de ljuger så tuttarna suger!!"

    kram
    Johanna med Andreas, Aline & Love

    http://flodan.blogg.se
  2. 1
    koli kolik kolik Hmm risk för gnäll.. men ärligt talat. Detta tar knäcken på mig! Idag har Love sovit ca 2 tim sen tio i förmiddags. Och de två timmarna har varit uppdelad på flera korta perioder. resten av tiden har han hängt vid tutten eller skrikit. Skrik skrik skrik.
    Jag kör mjölkfritt o tror jag håller på att krevera av det. Trött o glåmig o sur o vresig. Nu skriker han igen.. Har ni några tips?? Jag vill inte sluta amma men alla nadra tips tas tacksamt emot...

    ps. de som sa att trean var enkel... "de ljuger så tuttarna suger!!"

    kram
  3. Malla
    #2

    Det finns nog

    inga regler för hur tredje barnet ska vara Min trea var lugn och nöjd och allt bara flöt på. Sjuan hade däremot mycket ont i magen och är det enda av mina barn som fått Minifomdroppar. Han visade sig sedan ha väldigt trög mage och blev förstoppad trots att jag helammade. Enligt den barnläkare han har så kan väldigt fet/näringsrik bröstmjölk ge förstoppning. Nu var han omkring sex månader när vi sökte hjälp eftersom han inte längre ville bajsa och dessutom spruckit kring ändtarmsöppningen eftersom han krystat så hårt. Nog om oss men vad jag ville ha sagt är att ond mage kan ha så många förklaringar. Det kan vara allergi, "omogen mage" men också en massa annat. I vårt fall fortsatte besvären tills lillkillen började äta mer vanlig mat. Har du pratat med bvc? Min kille gick hela tiden upp bra i vikt och blev inte bättre av mjölkfri kost så vi avskrev allergi som anledning till det magonda. För oss hjälpte bärsele och bärsjal men det var en pärs när det onda satte in. De gör ju så ont i en och tar så på krafterna när man inte kan trösta de små. Jag hoppas att ni får någon rätsida på problematiken och att du därmed kan få piggna till. Jag har kanske ine kommit med några direkta tips men kom på att bad var bra och likaså massage. Sedan gillade han att bli buren så att magen sträcktes ut och även att sitta på min mage med stöd av mina ben. Det senare kan vara bra på natten när man halvsover....Prata nu med bvc och spela inte stark utan be om hjälp! Man blir inte stålkvinnan bara för att man har några barn
  4. 2
    Det finns nog inga regler för hur tredje barnet ska vara Min trea var lugn och nöjd och allt bara flöt på. Sjuan hade däremot mycket ont i magen och är det enda av mina barn som fått Minifomdroppar. Han visade sig sedan ha väldigt trög mage och blev förstoppad trots att jag helammade. Enligt den barnläkare han har så kan väldigt fet/näringsrik bröstmjölk ge förstoppning. Nu var han omkring sex månader när vi sökte hjälp eftersom han inte längre ville bajsa och dessutom spruckit kring ändtarmsöppningen eftersom han krystat så hårt. Nog om oss men vad jag ville ha sagt är att ond mage kan ha så många förklaringar. Det kan vara allergi, "omogen mage" men också en massa annat. I vårt fall fortsatte besvären tills lillkillen började äta mer vanlig mat. Har du pratat med bvc? Min kille gick hela tiden upp bra i vikt och blev inte bättre av mjölkfri kost så vi avskrev allergi som anledning till det magonda. För oss hjälpte bärsele och bärsjal men det var en pärs när det onda satte in. De gör ju så ont i en och tar så på krafterna när man inte kan trösta de små. Jag hoppas att ni får någon rätsida på problematiken och att du därmed kan få piggna till. Jag har kanske ine kommit med några direkta tips men kom på att bad var bra och likaså massage. Sedan gillade han att bli buren så att magen sträcktes ut och även att sitta på min mage med stöd av mina ben. Det senare kan vara bra på natten när man halvsover....Prata nu med bvc och spela inte stark utan be om hjälp! Man blir inte stålkvinnan bara för att man har några barn
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Phuu det låter oändligt jobbigt.... jag trodde mer att det var förbjudet, typ, för trean att bete sig på det sättet .

    Har man inte börjat ge barn med kolik akupunktur nuförtiden? Jag vet i varje fall att det är någon tant i Stenugnssund som pysslar med detta och det var något inslag på TV att det numera var en "godkänd" behandling.

    Det där med mjölkfri kost är ett elände, det finns ju mjölk i allt och som om man inte hade nog ändå... Men om det inte verkar hjälpa är det någon ide att hålla på? Hur länge ska man ge det?
  6. 3
    Phuu det låter oändligt jobbigt.... jag trodde mer att det var förbjudet, typ, för trean att bete sig på det sättet .

    Har man inte börjat ge barn med kolik akupunktur nuförtiden? Jag vet i varje fall att det är någon tant i Stenugnssund som pysslar med detta och det var något inslag på TV att det numera var en "godkänd" behandling.

    Det där med mjölkfri kost är ett elände, det finns ju mjölk i allt och som om man inte hade nog ändå... Men om det inte verkar hjälpa är det någon ide att hålla på? Hur länge ska man ge det?
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Näää, stackars dig vad jobbigt. Har aldrig hört att trean skulle vara enklare än någon annan
    min 2:a och min 4:a har varit "drygast" dvs mina pojkar...

    Har inget tips...bara styrkekramar. Bit ihop och tänk att detta är en kort period i ditt liv trots att det känns fär jäkligt just nu.

    varm kram jeanette
  8. 4
    Näää, stackars dig vad jobbigt. Har aldrig hört att trean skulle vara enklare än någon annan
    min 2:a och min 4:a har varit "drygast" dvs mina pojkar...

    Har inget tips...bara styrkekramar. Bit ihop och tänk att detta är en kort period i ditt liv trots att det känns fär jäkligt just nu.

    varm kram jeanette
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    usch..det låter jobbigt...
    jag har tyvärr inga tïps, men hoppas att det snart går över o att du får några bra tips av andra här inne! kram
  10. 5
    usch..det låter jobbigt...
    jag har tyvärr inga tïps, men hoppas att det snart går över o att du får några bra tips av andra här inne! kram

Liknande trådar

  1. Kolik=(
    By MariaKingsley in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 21:51
  2. Kolik!
    By cillan2 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 16:56
  3. KOLIK!!!!
    By ängelzion in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 21:43
  4. Är det kolik?
    By MrsHyde in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 11:54
  5. Kolik?
    By katita in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 22:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar