Snart Lucia och sjuk som vanligt!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Snart Lucia och sjuk som vanligt!

    Min stora son lyckas alltid pricka in och vara sjuk runt Lucia! Har inte varit riktigt pigg nån gång på dagis!
    Första året hade han öroninflammation och BVC kollade inte upp det så det sprack till slut. Andra året var det feber och i fjol så var vi småkrassliga båda två.
    Och nu har han feber.
    Han är så besviken eftersom han verkligen sett fram emot att för första gången gå med i Lussetåget på dagis!
    Han säger att han är piggare i dag, men han har 38,2 så han har ju fortfarande feber och då kan vi ju knappast gå i morgon, även om han känner sig pigg!
    Tycker så synd om honom, han som tränat så på sångerna!
    Men även om han är feberfri i kväll, kan man väl knappast gå i väg i morgon ändå? Med tanke på att de andra barnen?
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  2. 1
    Snart Lucia och sjuk som vanligt! Min stora son lyckas alltid pricka in och vara sjuk runt Lucia! Har inte varit riktigt pigg nån gång på dagis!
    Första året hade han öroninflammation och BVC kollade inte upp det så det sprack till slut. Andra året var det feber och i fjol så var vi småkrassliga båda två.
    Och nu har han feber.
    Han är så besviken eftersom han verkligen sett fram emot att för första gången gå med i Lussetåget på dagis!
    Han säger att han är piggare i dag, men han har 38,2 så han har ju fortfarande feber och då kan vi ju knappast gå i morgon, även om han känner sig pigg!
    Tycker så synd om honom, han som tränat så på sångerna!
    Men även om han är feberfri i kväll, kan man väl knappast gå i väg i morgon ändå? Med tanke på att de andra barnen?
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Lilla gubben då. Jag skickar en puss på kinden o en kram till mamma!
  4. 2
    Lilla gubben då. Jag skickar en puss på kinden o en kram till mamma!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Till råga på allt så snöar det ute!!!!
    Men nu hade han bara 37,5, så kanske han får gå ut en liten stund sen om jag klär honom ordentligt! Han kommer att bli tokig om han inte får gå ut! Nu är han ju pigg igen!
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  6. 3
    Till råga på allt så snöar det ute!!!!
    Men nu hade han bara 37,5, så kanske han får gå ut en liten stund sen om jag klär honom ordentligt! Han kommer att bli tokig om han inte får gå ut! Nu är han ju pigg igen!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Svårt det där!
    Om han verkar orka med luciafirandet så hade jag gått dit, till just lussetåget, sen hem igen.

    De flesta förkylningar osv smittar mest innan de bryter ut. Att de ska vara hemma en dag extra efter att febern försvunnit, beror ju mest på att de själva ska orka.

    *Skickar en stor krya på sig kram*
  8. 4
    Svårt det där!
    Om han verkar orka med luciafirandet så hade jag gått dit, till just lussetåget, sen hem igen.

    De flesta förkylningar osv smittar mest innan de bryter ut. Att de ska vara hemma en dag extra efter att febern försvunnit, beror ju mest på att de själva ska orka.

    *Skickar en stor krya på sig kram*
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Han har varit så pigg nu på dagen, så vi går nog i väg om han inte blir sämre. Han har härjat och hoppat i soffan hos mormor och morfar när jag var där och skottade snö!
    Tack för kramen!
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  10. 5
    Han har varit så pigg nu på dagen, så vi går nog i väg om han inte blir sämre. Han har härjat och hoppat i soffan hos mormor och morfar när jag var där och skottade snö!
    Tack för kramen!
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Tack föresten...
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  12. 6
    Tack föresten...

Liknande trådar

  1. Sjuk sjuk sjuk men vänder snart....
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:48
  2. Snart lucia
    By funni in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 21:24
  3. snart dax för dagis lucia
    By Jenny m Thea & Moa in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 15:23
  4. Glad Lucia ! sjuk....
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 13:53
  5. Det är ju snart Lucia
    By Ulla05 in forum Downs Syndrom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 21:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar