Ett syskon till på väg
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Ett syskon till på väg

    Vi ska (om allt går vägen) få en till liten kotte i juni. Denna bebis är inte alls planerad... bebisen är dock välkommen. Fast gå igenom en graviditet till är jag inte så sugen på just nu De andra syskonen har ju varit väldigt planerade och jag/vi har planerat våra liv redan innan jag blivit gravid efter alla svårigheter som finns då jag är gravid och alla psykiska orosmoln. Denna gång känner jag mig helt oförberedd... känns läskigt. och ger mig ångest.. och tar tyvärr bort en del av glädjen att få möjligheten att vara gravid och få ett barn till. Är i vecka 13 och vägen fram till sommaren känns oändligtlång.
    Det känns dessutom som den läkare och BM jag träffat hittills verkar tycka att eftersom graviditeten med Melina gick så bra så finns det inget problem längre... *Theodor* föddes ju extemt prematurt, Melvin höll på att födas extramt prematurt med föddas bara 4 veckor förtidit (efter att jag till bringat veckor på sjukhuset och efter blivit beordrad att ligga hemma i sängen och vila). Så att jag har haft en graviditet som gått bra betyder inte för mig iallafall att risken och oron för att föda förtidigt inte finns...
    Jag ska bli fyrabarns mamma hur som helst och det är ju stort!!! Melvin har bestämt att bebisen i mammas mage är en lillebror och han ska heta Lill-Melvin Vi får väl se hur det blir med det...
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  2. 1
    Ett syskon till på väg Vi ska (om allt går vägen) få en till liten kotte i juni. Denna bebis är inte alls planerad... bebisen är dock välkommen. Fast gå igenom en graviditet till är jag inte så sugen på just nu De andra syskonen har ju varit väldigt planerade och jag/vi har planerat våra liv redan innan jag blivit gravid efter alla svårigheter som finns då jag är gravid och alla psykiska orosmoln. Denna gång känner jag mig helt oförberedd... känns läskigt. och ger mig ångest.. och tar tyvärr bort en del av glädjen att få möjligheten att vara gravid och få ett barn till. Är i vecka 13 och vägen fram till sommaren känns oändligtlång.
    Det känns dessutom som den läkare och BM jag träffat hittills verkar tycka att eftersom graviditeten med Melina gick så bra så finns det inget problem längre... *Theodor* föddes ju extemt prematurt, Melvin höll på att födas extramt prematurt med föddas bara 4 veckor förtidit (efter att jag till bringat veckor på sjukhuset och efter blivit beordrad att ligga hemma i sängen och vila). Så att jag har haft en graviditet som gått bra betyder inte för mig iallafall att risken och oron för att föda förtidigt inte finns...
    Jag ska bli fyrabarns mamma hur som helst och det är ju stort!!! Melvin har bestämt att bebisen i mammas mage är en lillebror och han ska heta Lill-Melvin Vi får väl se hur det blir med det...
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Vad roligt med en till i familjen! Oron finns ju alltid där och du kommer säkert att känna lite glädjen när graviditeten blir mer påtaglig. Hoppas du inte mår för dåligt under tiden och att BM & läkare tar dig på allvar - även om de senaste graviditeterna gått bra så har man ju kvar oron. Grattis till hela familjen! När är bebisen beräknad till?
  4. 2
    Vad roligt med en till i familjen! Oron finns ju alltid där och du kommer säkert att känna lite glädjen när graviditeten blir mer påtaglig. Hoppas du inte mår för dåligt under tiden och att BM & läkare tar dig på allvar - även om de senaste graviditeterna gått bra så har man ju kvar oron. Grattis till hela familjen! När är bebisen beräknad till?
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    ca. 20 juni

    men det är cirka. Hade inte fått tillbaka mensen sedan jag slutade amma Melina i sommras så något sista mens datum har jag inte. Har varit på VUL för att beräkna graviditetslängd och då kom hon fram till BF 20 juni, men hon sa att det var svårt att mäta rätt så tidigt och att det säkert kommer diffa några dagar/en vecka. Så vi får väl ett mera riktigt datum på vanliga UL i januari. Tack för grattiset!!!
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  6. 3
    ca. 20 juni men det är cirka. Hade inte fått tillbaka mensen sedan jag slutade amma Melina i sommras så något sista mens datum har jag inte. Har varit på VUL för att beräkna graviditetslängd och då kom hon fram till BF 20 juni, men hon sa att det var svårt att mäta rätt så tidigt och att det säkert kommer diffa några dagar/en vecka. Så vi får väl ett mera riktigt datum på vanliga UL i januari. Tack för grattiset!!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Stort grattis till graviditeten, även om den var oplanerad...

    Hoppas att allt går bra och att du får ett bra/bättre bemötande inom sjukvården!
  8. 4
    Stort grattis till graviditeten, även om den var oplanerad...

    Hoppas att allt går bra och att du får ett bra/bättre bemötande inom sjukvården!
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Åh, grattis!
  10. 5
    Åh, grattis!
  11. Annam.4
    #6
    Grattis !
  12. 6
    Grattis !
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Grattis!!
    Jag förstår PRECIS hur du känner, jag blev också oplanerat gravid, och det tog mig lång tid innan jag vande mig vid tanken på ännu ett barn. Jag pendlade mellan glädje och ångest många veckor. Nu är jag i v. 29 och jag känner total lycka över det lilla pyret i min mage, men vägen hit har varit jobbig många gånger.
    Om du känner för någon att ösa tankar över, så får du gärna maila mig privat:
    [email protected]

    Många kramar och lycka till!!
  14. 7
    Grattis!!
    Jag förstår PRECIS hur du känner, jag blev också oplanerat gravid, och det tog mig lång tid innan jag vande mig vid tanken på ännu ett barn. Jag pendlade mellan glädje och ångest många veckor. Nu är jag i v. 29 och jag känner total lycka över det lilla pyret i min mage, men vägen hit har varit jobbig många gånger.
    Om du känner för någon att ösa tankar över, så får du gärna maila mig privat:
    [email protected]

    Många kramar och lycka till!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Grattis, vad roligt med en till, även om det var oplanerat och jag förstår att det är mycket omvälvande för dig. Tjata på så att du får extra hjälp denna gång också.
  16. 8
    Grattis, vad roligt med en till, även om det var oplanerat och jag förstår att det är mycket omvälvande för dig. Tjata på så att du får extra hjälp denna gång också.

Liknande trådar

  1. Till er som har syskon
    By zandran in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 17:14
  2. Syskon till...
    By -texas- in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 18:12
  3. ang det att få ett syskon till
    By Paddel in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 19:27
  4. syskon till Li
    By erika-li in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 21:09
  5. Syskon till
    By Hojhoj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 07:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar