Barn med överlappande diagnoser
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Barn med överlappande diagnoser

    Snart kommer en av böckerna jag brukar rekommendera på svenska! Originalet heter Kids in the syndrome mix och översättningen som det står i rubriken.

    http://www.bokus.com/b/9789185327645.html
  2. 1
    Barn med överlappande diagnoser Snart kommer en av böckerna jag brukar rekommendera på svenska! Originalet heter Kids in the syndrome mix och översättningen som det står i rubriken.

    http://www.bokus.com/b/9789185327645.html
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Tack, det var intressant. Har ju minst ett barn med (enligt mig) tre diagnoser. Ett barn som för övrigt skrev ett brev häromdan men ´vi vet inte riktigt var det är...
  4. 2
    Tack, det var intressant. Har ju minst ett barn med (enligt mig) tre diagnoser. Ett barn som för övrigt skrev ett brev häromdan men ´vi vet inte riktigt var det är...
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Jag tror ju också vi har en här med tre diagnoser...men jag vet inte om diagnos behövs. Men det här med Tourettes på 13-åringen är rätt så framträdande enligt mig men jag är ju å andra sidan ingen läkare.
  6. 3
    Jag tror ju också vi har en här med tre diagnoser...men jag vet inte om diagnos behövs. Men det här med Tourettes på 13-åringen är rätt så framträdande enligt mig men jag är ju å andra sidan ingen läkare.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Har varit på kurs på Aspergercenter i dagarna tre och är helt färdig och har helt total komplett glömt bort att få det där jämra brevet på lådan... Hoppas du kan förklara, när jag väl fått iväg det och det kommit fram.
  8. 4
    Har varit på kurs på Aspergercenter i dagarna tre och är helt färdig och har helt total komplett glömt bort att få det där jämra brevet på lådan... Hoppas du kan förklara, när jag väl fått iväg det och det kommit fram.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Nä, jag vet inte heller om det behövs diagnoser. Hon uppfyller ju kriterierna på Tourettes iom sina tics, som dock peppar peppar blivit bättre, kanske beroende på stratteran (förra året var det hon som var lucia i skolan och en mer ticsig lucia har de nog aldrig haft, medan hon i år stod helt still och sjöng så sött så tomte hon var).
    Och gräsligt aspig är hon- uppfyller ju inte allt men uppfyller kriterier inom alla områden och hela hennes väsen är aspigt.

    Men så länge det funkar hyfsat och inte går att göra nåt egentligt åt känner jag inte behov att sätta fler diagnoser på henne.
  10. 5
    Nä, jag vet inte heller om det behövs diagnoser. Hon uppfyller ju kriterierna på Tourettes iom sina tics, som dock peppar peppar blivit bättre, kanske beroende på stratteran (förra året var det hon som var lucia i skolan och en mer ticsig lucia har de nog aldrig haft, medan hon i år stod helt still och sjöng så sött så tomte hon var).
    Och gräsligt aspig är hon- uppfyller ju inte allt men uppfyller kriterier inom alla områden och hela hennes väsen är aspigt.

    Men så länge det funkar hyfsat och inte går att göra nåt egentligt åt känner jag inte behov att sätta fler diagnoser på henne.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Jamen hon blir så glad bara det kommer nåt brev så det behövs inga förklaringar! Ska se om hon hittar sitt brev också...
  12. 6
    Jamen hon blir så glad bara det kommer nåt brev så det behövs inga förklaringar! Ska se om hon hittar sitt brev också...

Liknande trådar

  1. Två barn med olika diagnoser.
    By Jessi2011 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 12:38
  2. Barn med överlappande diagnoser
    By makiko in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 18:29
  3. Barn med överlappande diagnoser
    By vajl in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 22:52
  4. om att slänga diagnoser efter barn
    By cogito in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 04:41
  5. Vad har ni för diagnoser?
    By - Veronica - in forum Känsliga snack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar