Hej och hallå!
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Hej och hallå!

    Hej! Gör som några andra och smyger in.. Torde ha haft ÄL senaste veckan, mys *flera vilket torde resultera i en liten efterlängtad två-foting. Enda molnet är väl att jag slutade m p-pillren för en månad sedan, vilket kan göra det svårare... (fast jag tog ju inte dom regelbundet...) Många diskussioner har varit här hemma eftersom vi eg skulle vilja börja tillverkningen efter sommaren, men då inga preventivmedel fungerar bra så resonerar vi att: blir det- så blir det.. Å nu hoppas jag ju förståss att det blir! Någon som vet hur tidigt jag kan testa+??? Har 2 pojkar sedan tidigare och då kände jag ju av att brösten ömmade direkt nästan, men det är flera år sedan nu.. Ändrar grav symptomen om man byter karl ??
  2. 1
    Hej och hallå! Hej! Gör som några andra och smyger in.. Torde ha haft ÄL senaste veckan, mys *flera vilket torde resultera i en liten efterlängtad två-foting. Enda molnet är väl att jag slutade m p-pillren för en månad sedan, vilket kan göra det svårare... (fast jag tog ju inte dom regelbundet...) Många diskussioner har varit här hemma eftersom vi eg skulle vilja börja tillverkningen efter sommaren, men då inga preventivmedel fungerar bra så resonerar vi att: blir det- så blir det.. Å nu hoppas jag ju förståss att det blir! Någon som vet hur tidigt jag kan testa+??? Har 2 pojkar sedan tidigare och då kände jag ju av att brösten ömmade direkt nästan, men det är flera år sedan nu.. Ändrar grav symptomen om man byter karl ??
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Välkommen i gänget av hoppfulla kvinnor som också önskar oss små tvåfotingar

    Själv har jag fyra döttrar med maken och har haft två MA sedan i juli. Vi försöker en tredje gång med nummer 5 alltså.

    Har ingen aning om gravsymptomen ändrar karaktär om man byter man. Jag har ju haft samma karl i 20 år så jag är nog inte rätt person att svara på det

    Däremot så har mina tidigare graviditeter (som slutat bra) börjat med ömmande bröst och illamående som hållit i sig fram till v.12 ungefär.

    När det gäller testen så finns det väl rekommendationer på BIM-3/4 (Clearblue) dagar på de flesta men för vissa kvinnor stiger ju hCG-halten snabbt och det går att se resultat redan på BIM-7.

    För att vara riktigt säker ska man ju helst vänta tills BIM innan man testar. Tyvärr finns det ju kvinnor som har väldigt låga värden i början och det kan dröja längre innan testen ger utslag.

    När har du testat vid dina tidigare graviditeter?
  4. 2
    Välkommen i gänget av hoppfulla kvinnor som också önskar oss små tvåfotingar

    Själv har jag fyra döttrar med maken och har haft två MA sedan i juli. Vi försöker en tredje gång med nummer 5 alltså.

    Har ingen aning om gravsymptomen ändrar karaktär om man byter man. Jag har ju haft samma karl i 20 år så jag är nog inte rätt person att svara på det

    Däremot så har mina tidigare graviditeter (som slutat bra) börjat med ömmande bröst och illamående som hållit i sig fram till v.12 ungefär.

    När det gäller testen så finns det väl rekommendationer på BIM-3/4 (Clearblue) dagar på de flesta men för vissa kvinnor stiger ju hCG-halten snabbt och det går att se resultat redan på BIM-7.

    För att vara riktigt säker ska man ju helst vänta tills BIM innan man testar. Tyvärr finns det ju kvinnor som har väldigt låga värden i början och det kan dröja längre innan testen ger utslag.

    När har du testat vid dina tidigare graviditeter?
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Hej och välkommen hit
  6. 3
    Hej och välkommen hit
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Vid mina tidigare graviditeter (-00 och -03) började det nog med ömmande bröst. Så fort jag kissat positivt så fick jag börja med mammabyxor. Kommer bara inte ihåg att jag var såhär "inne" på det. Vill gotta mig i allt vad graviditeter handlar om. Köpte grav test idag, som naturligtvis var negativt, vad väntade jag mig? Jag hade ju precis just ÄL... så kanske i nästa vecka att jag vet mer.. På nått sätt vill jag ha ett tecken på att jag är gravid redan nu, fast det i princip är just nu som ägget ska fastna i livmodern, enligt dagarna.. Inget är som väntans tider.. nej just det. Till på det så är det ju inte alls säkert att det blir något närmast månaderna, om vi så skulle stå på huvudet när vi gör det, eftersom ajg just slutat m p-pillrena..
  8. 4
    Vid mina tidigare graviditeter (-00 och -03) började det nog med ömmande bröst. Så fort jag kissat positivt så fick jag börja med mammabyxor. Kommer bara inte ihåg att jag var såhär "inne" på det. Vill gotta mig i allt vad graviditeter handlar om. Köpte grav test idag, som naturligtvis var negativt, vad väntade jag mig? Jag hade ju precis just ÄL... så kanske i nästa vecka att jag vet mer.. På nått sätt vill jag ha ett tecken på att jag är gravid redan nu, fast det i princip är just nu som ägget ska fastna i livmodern, enligt dagarna.. Inget är som väntans tider.. nej just det. Till på det så är det ju inte alls säkert att det blir något närmast månaderna, om vi så skulle stå på huvudet när vi gör det, eftersom ajg just slutat m p-pillrena..

Liknande trådar

  1. Hallå, Hallå, finns ni kvar
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 08:16
  2. Hallå hallå, har ni plockat fram
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 15:15
  3. Hallå! Hallå! *knackar i glas*
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 18:52
  4. Mensen halla, hallå, hallå
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 21:23
  5. Hallå *ropar* hallå hallå *Eko*
    By Gula in forum Våra barn (födda 2003–07)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 07:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar