40 dagar kvar!
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    40 dagar kvar!

    Du har gått 240 fulla dagar (av 280).

    Du är i tredje trimestern (av tre)
    Du är i 8:e månaden (av 9 - kalendermånader)
    Du är i 9:e gravmånaden (av 10 - lunarmånader)
    Du är i 35:e veckan (av 40)
    Du är i v34+2 (av 40+0)

    Idag har jag känt kraftiga ilningar nedåt som att bebisen borrar sig ut därnere. Ska bli spännade att se om den har fixerat sig till nästa beBM-besök nästa vecka. Fats när man väntar andra behöver den väl inte fixeras alls innan förlossningen?

    Har fortafarande grym halsbränna, har börjat om med Losec efter uppehåll och lagt till Gaviscon (urk vad det är äckligt ). Tung är magen och står precis rätt ut som en basketboll, kanske den sjuknker ner nu när bebisen borrar
  2. 1
    40 dagar kvar! Du har gått 240 fulla dagar (av 280).

    Du är i tredje trimestern (av tre)
    Du är i 8:e månaden (av 9 - kalendermånader)
    Du är i 9:e gravmånaden (av 10 - lunarmånader)
    Du är i 35:e veckan (av 40)
    Du är i v34+2 (av 40+0)

    Idag har jag känt kraftiga ilningar nedåt som att bebisen borrar sig ut därnere. Ska bli spännade att se om den har fixerat sig till nästa beBM-besök nästa vecka. Fats när man väntar andra behöver den väl inte fixeras alls innan förlossningen?

    Har fortafarande grym halsbränna, har börjat om med Losec efter uppehåll och lagt till Gaviscon (urk vad det är äckligt ). Tung är magen och står precis rätt ut som en basketboll, kanske den sjuknker ner nu när bebisen borrar
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    22 dagar kvar + ny film

    Hej!
    Dom där ilningarna känner jag igen. Inge vidare skönt. Hoppas bäbis sjunker ner lite.

    För dom som vill se finns en ny magfilm på min sida : http://anya.lustgas.nu/alingsas/
  4. 2
    22 dagar kvar + ny film Hej!
    Dom där ilningarna känner jag igen. Inge vidare skönt. Hoppas bäbis sjunker ner lite.

    För dom som vill se finns en ny magfilm på min sida : http://anya.lustgas.nu/alingsas/
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Haha! Vilken rolig film. Har också upplevt ett sånt där tydligt bökande, men kontakten ni fick där var ju riktigt kul att se!
  6. 3
    Haha! Vilken rolig film. Har också upplevt ett sånt där tydligt bökande, men kontakten ni fick där var ju riktigt kul att se!
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Vilken kul film Själv har jag 24dagar kvar:O
    Kram Marina
  8. 4
    Vilken kul film Själv har jag 24dagar kvar:O
    Kram Marina
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Haha, den är ju jätteläskig! Ser ut som att bebisen ska gräva sig ut rakt genom magen!
  10. 5
    Haha, den är ju jätteläskig! Ser ut som att bebisen ska gräva sig ut rakt genom magen!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Åh, hjälp! Jag tror att jag har lite för mycket underhudsfett för att kunna se så tydliga rörelser . Det såg verkligen ut som att bebisen skulle sparka sig ut!
  12. 6
    Åh, hjälp! Jag tror att jag har lite för mycket underhudsfett för att kunna se så tydliga rörelser . Det såg verkligen ut som att bebisen skulle sparka sig ut!
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7
    Får jag härma? Så kul! Var inte medveten om att rörelserna syntes så tydligt utifrån förrän igår då jag satt på ett möte på jobbet. Märker att två av mina kvinnliga kollegor stirrar på min mage, och när det ser att jag ser att de tittar utbrister de samtidigt: "men guuuud vad din mage hoppar omkring" .
    Ska också filma magen nu, så som du har gjort!
  14. 7
    Får jag härma? Så kul! Var inte medveten om att rörelserna syntes så tydligt utifrån förrän igår då jag satt på ett möte på jobbet. Märker att två av mina kvinnliga kollegor stirrar på min mage, och när det ser att jag ser att de tittar utbrister de samtidigt: "men guuuud vad din mage hoppar omkring" .
    Ska också filma magen nu, så som du har gjort!
  15. Medlem sedan
    May 2008
    #8
    Åh, vilken fin film. Måste vara jätteroligt att kunna visa bäbisen att ni lekte kurragömma redan innan h*n föddes!
  16. 8
    Åh, vilken fin film. Måste vara jätteroligt att kunna visa bäbisen att ni lekte kurragömma redan innan h*n föddes!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    ja det är roligt, hon är ofta med på noterna och buffar-sparkar tillbaka!
  18. 9
    ja det är roligt, hon är ofta med på noterna och buffar-sparkar tillbaka!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    ja nu har vi inte långt kvar!
    Passade på att shoppa loss idag på en lagerränsning. Hittade massa sött i plysch.
  20. 10
    ja nu har vi inte långt kvar!
    Passade på att shoppa loss idag på en lagerränsning. Hittade massa sött i plysch.
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    en alien!
  22. 11
    en alien!
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    ja man ser ju rätt tydligt!
  24. 12
    ja man ser ju rätt tydligt!
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    roligt att någon annan noterar det vilda livet i magen! Härma på! Fast min mage har varit lite svår att fånga på film. Hon har rört sej jätte mycket och jag har hämtat kameran och då har hon lugnat ner sej.
    Du får visa upp filmen sedan!
  26. 13
    roligt att någon annan noterar det vilda livet i magen! Härma på! Fast min mage har varit lite svår att fånga på film. Hon har rört sej jätte mycket och jag har hämtat kameran och då har hon lugnat ner sej.
    Du får visa upp filmen sedan!
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Ja kul att ha det dokumenterat. För hon är väldigt lätt att busa med, hon ställer gärna upp på lite "bråk"
  28. 14
    Ja kul att ha det dokumenterat. För hon är väldigt lätt att busa med, hon ställer gärna upp på lite "bråk"
  29. Medlem sedan
    Jun 2008
    #15
    Hihihi..
    Vilken skojig film. Såg riktigt mysigt ut det där!
    Kram
  30. 15
    Hihihi..
    Vilken skojig film. Såg riktigt mysigt ut det där!
    Kram
  31. Medlem sedan
    Jun 2008
    #16
    Eller hur?!
  32. 16
    Eller hur?!
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17
    Hej!
    Bor inte du i göteborg? Var i göteborg bor du? Och du ska ha din bäbis rätt tidigt i januari också va? Kanske kan vi ordna så göteborgarna kan träffas? Vet att det är någon i december gruppen också som vill.
  34. 17
    Hej!
    Bor inte du i göteborg? Var i göteborg bor du? Och du ska ha din bäbis rätt tidigt i januari också va? Kanske kan vi ordna så göteborgarna kan träffas? Vet att det är någon i december gruppen också som vill.
  35. Medlem sedan
    Jun 2008
    #18
    Hallå!
    Jo jag bor vid redbergsplatsen. Vart bor du? Ska ha den 1:e jan. Hade vart skoj att få tll en träff!
  36. 18
    Hallå!
    Jo jag bor vid redbergsplatsen. Vart bor du? Ska ha den 1:e jan. Hade vart skoj att få tll en träff!
  37. Medlem sedan
    Aug 2000
    #19
    Mina siffror:
    Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
    Du är i vecka 37.
    Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
    Du är i 8:e kalendermånaden.
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 10 jan 2009
    Du har 27 dagar kvar till förlossning.

    Låter läskigt med den där halsbrännan, tycker jag. Hade också lite problem ett tag, men när jag slutade proppa i mig frukt och annat sent på kvällen så gick det över, som tur var.

    Min förra bebis fixerade sig inte förrän på förlossningen, jag tror det är rätt vanligt.
  38. 19
    Mina siffror:
    Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
    Du är i vecka 37.
    Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
    Du är i 8:e kalendermånaden.
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 10 jan 2009
    Du har 27 dagar kvar till förlossning.

    Låter läskigt med den där halsbrännan, tycker jag. Hade också lite problem ett tag, men när jag slutade proppa i mig frukt och annat sent på kvällen så gick det över, som tur var.

    Min förra bebis fixerade sig inte förrän på förlossningen, jag tror det är rätt vanligt.
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Hej!
    Jag bor i Majorna så det är ju en bit ifrån. Men en fika i stan hade ju varit kul!
  40. 20
    Hej!
    Jag bor i Majorna så det är ju en bit ifrån. Men en fika i stan hade ju varit kul!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 2 dagar kvar....
    By Ziggy in forum Sport
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 14:26
  2. Hur många dagar kvar? jag 100 dagar
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:33
  3. 43 dagar kvar !!
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 17:11
  4. 40 dagar kvar
    By Doftranka in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 09:41
  5. 70 dagar kvar nu...
    By Älsklingsfrö in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar