Min son biter mig!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Min son biter mig!

    Aj aj aj, inga tänder än (peppar peppar) men fy tusan vad jag är mör i mina bröstvårtor. Han biter ihop och drar i bröstet. Varför gör han så? Och hur fasen blir det sen när tänderna kommer??? Kan man på något sätt försöka få honom att förstå att han gör fel? När jag säger Aj aj aj, så flinar han till lite med bröstet i munnen och jag antar att han tror att jag uppmuntrar honom.
    Tips tas tacksamt emot och nu blir det definitivt start med smakportionerna!
  2. 1
    Min son biter mig! Aj aj aj, inga tänder än (peppar peppar) men fy tusan vad jag är mör i mina bröstvårtor. Han biter ihop och drar i bröstet. Varför gör han så? Och hur fasen blir det sen när tänderna kommer??? Kan man på något sätt försöka få honom att förstå att han gör fel? När jag säger Aj aj aj, så flinar han till lite med bröstet i munnen och jag antar att han tror att jag uppmuntrar honom.
    Tips tas tacksamt emot och nu blir det definitivt start med smakportionerna!
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Så där gör Avve med! Men jag skriker till lite eftersom det gör så ont och då blir han lite rädd. Han gör faktiskt inte det så ofta numera!
    Minns att David också bet, men när han fått tänder! Tipset jag fick då var just att jag skulle reagera, typ skrika till så han också hajjar till. De fattar ju inte om man säger att det gör ont, utan det måste bli _lite_ obehagligt så att de förstår att de inte ska göra så.
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  4. 2
    Så där gör Avve med! Men jag skriker till lite eftersom det gör så ont och då blir han lite rädd. Han gör faktiskt inte det så ofta numera!
    Minns att David också bet, men när han fått tänder! Tipset jag fick då var just att jag skulle reagera, typ skrika till så han också hajjar till. De fattar ju inte om man säger att det gör ont, utan det måste bli _lite_ obehagligt så att de förstår att de inte ska göra så.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Håller med föregående talare! Markera att det gör ont!

    Dessutom, se till att du bara ammar när han är riktigt hungrig! Mina fyra har bara hållit på så när de varit mer eller mindre mätta.
  6. 3
    Håller med föregående talare! Markera att det gör ont!

    Dessutom, se till att du bara ammar när han är riktigt hungrig! Mina fyra har bara hållit på så när de varit mer eller mindre mätta.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    E har också hållit på så där, precis som Vims säger är det när hon okynnesäter, och använder mej som napp...Jag skriker oftast till och tar henne från bröstet, för det gör ju ont! Det går på instinkt. Men det händer mycket mera sällan nu, så det är väl ett beteende som kommer och går. Min stora pojke bet mej ofta precis runt tandsprickning, men det gav sej sen och jag kunde fortsätta amma 5 månader till. Men jag trodde först att jag skulle bli tvungen att sluta direkt, för det gjorde så ont!
  8. 4
    E har också hållit på så där, precis som Vims säger är det när hon okynnesäter, och använder mej som napp...Jag skriker oftast till och tar henne från bröstet, för det gör ju ont! Det går på instinkt. Men det händer mycket mera sällan nu, så det är väl ett beteende som kommer och går. Min stora pojke bet mej ofta precis runt tandsprickning, men det gav sej sen och jag kunde fortsätta amma 5 månader till. Men jag trodde först att jag skulle bli tvungen att sluta direkt, för det gjorde så ont!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    En vänninna till mig sa att man kan hålla för näsan på barnet när det bits vid amning.
  10. 5
    En vänninna till mig sa att man kan hålla för näsan på barnet när det bits vid amning.

Liknande trådar

  1. biter och det gör så ont
    By Islands mini in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 13:49
  2. Biter
    By Annwa70 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 18:35
  3. Han biter!
    By Ionnix32 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 09:53
  4. Han biter mej!!
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:09
  5. E. biter!
    By Vera m 2 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar