Hemma som trebarnsmor!
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Hemma som trebarnsmor!

    De släppte hem oss vid lunchdags idag, och sedan dess har det varit full rulle!

    Min mamma tog emot hemma, och fixade lunch åt oss, och sedan tog vi och tvättade bebiskläderna (ähum... som jag skulle ha så mycket tid till...), tog fram bärmojängerna så att min man kunde haka på sig henne, och så drog vi iväg på sonens luciatåg vid tretiden. Mina föräldrar var med också.
    Hem igen. Min mamma fotade familjebilder av oss alla fem, och sedan har vi ägnat oss åt de stora barnen medan lill-humlan har tagit det lugnt och sovit i stort sett konstant.
    Nattade nyss sonen med feber... Så det blir en intressant helg!...

    Japp, det blev bebis i tisdags, 20.34!
    Hann med 19 minuter på Danderyds förlossning, innan det sa PLASK, och krystningarna satte igång, och hon var ute. Barnmorskorna skrattade mest av förvåning, trots att vi plaskade ner en helt...
    Har just tittat på fotona vi tog, och så oförskämt pigg som jag ser ut på bilderna direkt efteråt, har jag väl aldrig sett ut! Med eller utan lustgas!
    Lite skillnad mot de 4 dygn som jag minns från förra gången!

    Ska såklart försöka skriva en mer strukturerad förlossningsberättelse när vi har mer tid och ork, men ville bara tala om att vi är hemma igen, efter en diskussion med en läkare kring mitt tryck som varit lite svajigt igen sedan i förrgår kväll. Kom undan med remiss till riktig blodtrycksläkare, till slut.
    Bra!

    Lillasyster är fullkomligt bedårande, trots mina bröstvårtors tillstånd. (Och idag, tredje dagen, mjölkstasen...) Hon är lugn, gosig, och lite lagom solbränd.

    Hon ligger ute som webbis på www.ds.se.
    Nu ska jag se vilka som har fött barn medan vi har varit borta!

    Kram på er allihop! Har svårt att sluta le sedan i tisdags!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  2. 1
    Hemma som trebarnsmor! De släppte hem oss vid lunchdags idag, och sedan dess har det varit full rulle!

    Min mamma tog emot hemma, och fixade lunch åt oss, och sedan tog vi och tvättade bebiskläderna (ähum... som jag skulle ha så mycket tid till...), tog fram bärmojängerna så att min man kunde haka på sig henne, och så drog vi iväg på sonens luciatåg vid tretiden. Mina föräldrar var med också.
    Hem igen. Min mamma fotade familjebilder av oss alla fem, och sedan har vi ägnat oss åt de stora barnen medan lill-humlan har tagit det lugnt och sovit i stort sett konstant.
    Nattade nyss sonen med feber... Så det blir en intressant helg!...

    Japp, det blev bebis i tisdags, 20.34!
    Hann med 19 minuter på Danderyds förlossning, innan det sa PLASK, och krystningarna satte igång, och hon var ute. Barnmorskorna skrattade mest av förvåning, trots att vi plaskade ner en helt...
    Har just tittat på fotona vi tog, och så oförskämt pigg som jag ser ut på bilderna direkt efteråt, har jag väl aldrig sett ut! Med eller utan lustgas!
    Lite skillnad mot de 4 dygn som jag minns från förra gången!

    Ska såklart försöka skriva en mer strukturerad förlossningsberättelse när vi har mer tid och ork, men ville bara tala om att vi är hemma igen, efter en diskussion med en läkare kring mitt tryck som varit lite svajigt igen sedan i förrgår kväll. Kom undan med remiss till riktig blodtrycksläkare, till slut.
    Bra!

    Lillasyster är fullkomligt bedårande, trots mina bröstvårtors tillstånd. (Och idag, tredje dagen, mjölkstasen...) Hon är lugn, gosig, och lite lagom solbränd.

    Hon ligger ute som webbis på www.ds.se.
    Nu ska jag se vilka som har fött barn medan vi har varit borta!

    Kram på er allihop! Har svårt att sluta le sedan i tisdags!
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Vilken fin liten gosa, grattis!! Har hon hunnit få något namn ännu?
  4. 2
    Vilken fin liten gosa, grattis!! Har hon hunnit få något namn ännu?
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Där är du ju!!
    Välkommen hem! Och grattis igen
    jag sitter här med bubbelvin och tillber fullmånen
  6. 3
    Där är du ju!!
    Välkommen hem! Och grattis igen
    jag sitter här med bubbelvin och tillber fullmånen
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Grattis mysigt med liten bäbis
  8. 4
    Grattis mysigt med liten bäbis
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Vilken fin liten tös ni fått. GRATTIS!!!
    Skönt att det gick fortare denna gång än förra.
    KRAM och ta hand om varandra!
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  10. 5
    Vilken fin liten tös ni fått. GRATTIS!!!
    Skönt att det gick fortare denna gång än förra.
    KRAM och ta hand om varandra!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Stort grattis till er
    Vad söt hon är!!!
    Kram
  12. 6
    Stort grattis till er
    Vad söt hon är!!!
    Kram
  13. Medlem sedan
    Jun 2008
    #7
    Åh, vilka gosiga kinder! Gisar att hon blir väldigt mycket pusad på dem
  14. 7
    Åh, vilka gosiga kinder! Gisar att hon blir väldigt mycket pusad på dem
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Grattis från oss
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  16. 8
    Grattis från oss
  17. Medlem sedan
    May 2006
    #9
    Jättegrattis till tjejen! .Det var en snabb förlossning. Mina barn är ju samma ålder som dina så här är det också fullt ös med de stora barnens aktiviteter. Tiden stannar inte för att man får en bebis. Alfons hänger med i ur och skur. Oftast hängandes vid tutten.
  18. 9
    Jättegrattis till tjejen! .Det var en snabb förlossning. Mina barn är ju samma ålder som dina så här är det också fullt ös med de stora barnens aktiviteter. Tiden stannar inte för att man får en bebis. Alfons hänger med i ur och skur. Oftast hängandes vid tutten.
  19. Medlem sedan
    Jun 2006
    #10
    Grattis till lilla plask!
    Tänk-inläggningar, väntan mm men när hon väl kom så gick det undan-verkar vara en bestämd tjejja:-)

    Supersöt!!

    Kram
  20. 10
    Grattis till lilla plask!
    Tänk-inläggningar, väntan mm men när hon väl kom så gick det undan-verkar vara en bestämd tjejja:-)

    Supersöt!!

    Kram
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Grattis Ann! Vad söt hon var plaskisen! Undrar just vad hon ska heta nu då ?

    Njut!! Själv trivs lillan utomordentligt bra i magen *morr*
  22. 11
    Grattis Ann! Vad söt hon var plaskisen! Undrar just vad hon ska heta nu då ?

    Njut!! Själv trivs lillan utomordentligt bra i magen *morr*
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12

    Men så söööt! Vilka kinder!

    Stor grattiskram!
    Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det!
  24. 12
    Men så söööt! Vilka kinder! Stor grattiskram!
  25. Medlem sedan
    Feb 2007
    #13
    Sort grattis till lilla Plask! Hon är bedårande söt ju. Skönt att det gick snabbt och att ni mår bra. Trist att storebror är sjuk bara.

    Kram!!!
  26. 13
    Sort grattis till lilla Plask! Hon är bedårande söt ju. Skönt att det gick snabbt och att ni mår bra. Trist att storebror är sjuk bara.

    Kram!!!
  27. Medlem sedan
    Nov 2007
    #14
    Grattis..
    Låter som en drömförlossning...
    =)=)
    Massa kramar till er.
  28. 14
    Grattis..
    Låter som en drömförlossning...
    =)=)
    Massa kramar till er.
  29. Medlem sedan
    May 2008
    #15
    Hej Ann! Kollade in beben på webbis - vilken bedårande liten tjej. Vad härligt att det gått bra och du verkar må bra trots lite svaj med trycket. Nu längtar jag också efter att få föda - och få le sådär fånigt som man gör när man är nyförälskad i bebisen. Många kramar från mig
  30. 15
    Hej Ann! Kollade in beben på webbis - vilken bedårande liten tjej. Vad härligt att det gått bra och du verkar må bra trots lite svaj med trycket. Nu längtar jag också efter att få föda - och få le sådär fånigt som man gör när man är nyförälskad i bebisen. Många kramar från mig
  31. Medlem sedan
    Jun 2000
    #16
    Åhhh vilken ljuvlig liten tjej..
    Vad kul att höra ifrån dig.. Verkar som att det går väldans fort för alla 3 barns mammorna.. får nog ha bråttom in när det väl är min tur ;-)
    Men du.. hade du inte bf typ vid jul?

    Kramisar!!!
  32. 16
    Åhhh vilken ljuvlig liten tjej..
    Vad kul att höra ifrån dig.. Verkar som att det går väldans fort för alla 3 barns mammorna.. får nog ha bråttom in när det väl är min tur ;-)
    Men du.. hade du inte bf typ vid jul?

    Kramisar!!!
  33. Medlem sedan
    Nov 2000
    #17

    Tack!

    Nej, verkligen inte! Inget av våra barn har iofs fått namn innan sjätte dagen, men nu är det inplanerade namnmöten som gäller, när hon börjat slå upp sina oljeblå emellanåt.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  34. 17
    Tack! Nej, verkligen inte! Inget av våra barn har iofs fått namn innan sjätte dagen, men nu är det inplanerade namnmöten som gäller, när hon börjat slå upp sina oljeblå emellanåt.
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18

    Tack!

    Låter som en underbar sysselsättning, iofs! Synd att det inte gav utdelning!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  36. 18
    Tack! Låter som en underbar sysselsättning, iofs! Synd att det inte gav utdelning!
  37. Medlem sedan
    Nov 2000
    #19

    Tack!

    Ja, det är så supermysigt! Och en ganska skum känsla, för nu när hon svullnar av, så är hon SÅ lik sina syskon - som ju ändå går omkring och både pratar och fixar frukost själva, medan hon rä ett litet gosigt kommatecken, som bara gnisslar lite mysigt emellanåt.
    Det blir en lite dubbel verklighet, på något sätt.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  38. 19
    Tack! Ja, det är så supermysigt! Och en ganska skum känsla, för nu när hon svullnar av, så är hon SÅ lik sina syskon - som ju ändå går omkring och både pratar och fixar frukost själva, medan hon rä ett litet gosigt kommatecken, som bara gnisslar lite mysigt emellanåt.
    Det blir en lite dubbel verklighet, på något sätt.
  39. Medlem sedan
    Nov 2000
    #20

    Mmm!

    Tack! Ja, nu är det bara att ta det lugnt och mysa ihop - när vi röjt undan efter rumsbytena härhemma, så att BVC inte burar in oss!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  40. 20
    Mmm! Tack! Ja, nu är det bara att ta det lugnt och mysa ihop - när vi röjt undan efter rumsbytena härhemma, så att BVC inte burar in oss!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag är trebarnsmor!
    By Karolina. in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 21:20
  2. Trebarnsmor :D
    By janfebbarn in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 20:35
  3. Trebarnsmor..(OT)
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 22:07
  4. Trebarnsmor!!
    By resel in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 20:30
  5. Hej trebarnsmor!?
    By linella in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar