simtävlingspremiär
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    simtävlingspremiär

    ska Greta ha idag.
    Iaf ska hon få simma ett lopp före klubbmästerskapet.
    Och med dyna för den vågar hon inte släppa ännu, simmar dock jättefint 25 meter med dynan (hennes kompis som är året äldre ska simma mellan stegen och linan .
    Får se om hon startar som de övriga vid pallen eller om hon simmar från den grunda delen. Hon har iaf gjort upp med en tolvåring i klubben som ska gå på kanten bredvid

    Isadora ska iaf simma 25 meter ryggsim, hon har världens benspark (fråga mig som ibland sover bredvid på natten - aj) så det ska bli kul att se. Och hon kan starta för det har en pojke i klubben lärt henne

    Innan KM är det luciatåg, med levande ljus. Jag valde att de INTE fick ha det...
    De stora i klubben skla dock simma fackelsim innan och det är väldigt spännande att de ska simma med eld i vatnet. Hur ska det gå?

    Vi ska också köpa märken så det gäller att ta med stora plånboken....
  2. 1
    simtävlingspremiär ska Greta ha idag.
    Iaf ska hon få simma ett lopp före klubbmästerskapet.
    Och med dyna för den vågar hon inte släppa ännu, simmar dock jättefint 25 meter med dynan (hennes kompis som är året äldre ska simma mellan stegen och linan .
    Får se om hon startar som de övriga vid pallen eller om hon simmar från den grunda delen. Hon har iaf gjort upp med en tolvåring i klubben som ska gå på kanten bredvid

    Isadora ska iaf simma 25 meter ryggsim, hon har världens benspark (fråga mig som ibland sover bredvid på natten - aj) så det ska bli kul att se. Och hon kan starta för det har en pojke i klubben lärt henne

    Innan KM är det luciatåg, med levande ljus. Jag valde att de INTE fick ha det...
    De stora i klubben skla dock simma fackelsim innan och det är väldigt spännande att de ska simma med eld i vatnet. Hur ska det gå?

    Vi ska också köpa märken så det gäller att ta med stora plånboken....
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Spännande! David ska också ha simskoleavslutning idag, men han är inte på långa vägar så avancerad. Här måste de ha fyllt fem år av någon anledning innan de får gå i den "riktiga" simskolan. Han har gått i minisim i ett år nu. Efter jul ska Ida börja på minisim!
  4. 2
    Spännande! David ska också ha simskoleavslutning idag, men han är inte på långa vägar så avancerad. Här måste de ha fyllt fem år av någon anledning innan de får gå i den "riktiga" simskolan. Han har gått i minisim i ett år nu. Efter jul ska Ida börja på minisim!
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    i vår kommun

    måste man ha börjat förskoleklass för att få gå på simskola.
    Galet tycker jag (plus att många föräldrar struntar i det eftersom barnen får gratis simskola med skolan i årskurs två), galet som sagt...

    Greta får gå bara för att det är jag som bestämmer
    Hon tycker att det är jättekul och stimuleras bra av det.

    Hon simmade iaf från det djupa till det grunda med ett stort leende på läpparna och med fullsatta läktare som klappade händerna åt henne (och mamma grät lite

    Storasyster också nöjd då hon spöade sin kaxige klasspolare med nästan tio sekunder på 25 ryggsim

    Lillasyster mest nöjd med att hon fick duscha med "de tora flickorna"
    Här finns bara simgrupper till henne klockan 15 eller klockan 19 på måndagar, det är inga tider som funkar i den här familjen...
  6. 3
    i vår kommun måste man ha börjat förskoleklass för att få gå på simskola.
    Galet tycker jag (plus att många föräldrar struntar i det eftersom barnen får gratis simskola med skolan i årskurs två), galet som sagt...

    Greta får gå bara för att det är jag som bestämmer
    Hon tycker att det är jättekul och stimuleras bra av det.

    Hon simmade iaf från det djupa till det grunda med ett stort leende på läpparna och med fullsatta läktare som klappade händerna åt henne (och mamma grät lite

    Storasyster också nöjd då hon spöade sin kaxige klasspolare med nästan tio sekunder på 25 ryggsim

    Lillasyster mest nöjd med att hon fick duscha med "de tora flickorna"
    Här finns bara simgrupper till henne klockan 15 eller klockan 19 på måndagar, det är inga tider som funkar i den här familjen...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Heja!

    Albin är på g med crawl och ryggsim. Bröstsimmet är ju svårare, men jag väljer att inte fokusera så mycket på det längre. Som gammal simmare/tränare/simlärare på alla möjliga nivåer så har jag hållit tillbaka min egen iver ganska mycket för att inte A ska bli skrämd. Jag har ju varit simlärare i hans grupp hela hösten och kommer fortsätta under våren. I sommar kommer han kunna simma på något sätt, hur är inte så viktigt. Det känns himla tryggt med tanke på att vi bor nära sjön och har egen, stor, djup pool.

    Vi var också på badet i lördags. Jag var med och ordnade simklubbens Luciatåg och Albin älskade att titta på det. Fast det kommer dröja innan han själv får vara med, för de enda pojkarna som är med simmar med facklor och det är många år kvar innan han får göra.

    Däremot var han Lucia i torsdags på dagis! Kolla här: http://nyahuset.wordpress.com
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  8. 4
    Heja! Albin är på g med crawl och ryggsim. Bröstsimmet är ju svårare, men jag väljer att inte fokusera så mycket på det längre. Som gammal simmare/tränare/simlärare på alla möjliga nivåer så har jag hållit tillbaka min egen iver ganska mycket för att inte A ska bli skrämd. Jag har ju varit simlärare i hans grupp hela hösten och kommer fortsätta under våren. I sommar kommer han kunna simma på något sätt, hur är inte så viktigt. Det känns himla tryggt med tanke på att vi bor nära sjön och har egen, stor, djup pool.

    Vi var också på badet i lördags. Jag var med och ordnade simklubbens Luciatåg och Albin älskade att titta på det. Fast det kommer dröja innan han själv får vara med, för de enda pojkarna som är med simmar med facklor och det är många år kvar innan han får göra.

    Däremot var han Lucia i torsdags på dagis! Kolla här: http://nyahuset.wordpress.com
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Kul! Här har vi inte börjat ännu, man måste var 5 år fyllda. Hoppas på att få in Saga i nån simskoleklass till sommaren.
  10. 5
    Kul! Här har vi inte börjat ännu, man måste var 5 år fyllda. Hoppas på att få in Saga i nån simskoleklass till sommaren.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Häftigt - jag är så imponerad över alla barn som älskar vatten. Själv gjorde jag det som liten men mina pojkar vill hålla isg i vatten brynet, så simskola har inte känts aktuellt. Ska försöka gå till badhuset lite oftare med dem under våren så kanske det släpper.

    I vilket fall so mhelst Grattis till Greta och Isadora!!
  12. 6
    Häftigt - jag är så imponerad över alla barn som älskar vatten. Själv gjorde jag det som liten men mina pojkar vill hålla isg i vatten brynet, så simskola har inte känts aktuellt. Ska försöka gå till badhuset lite oftare med dem under våren så kanske det släpper.

    I vilket fall so mhelst Grattis till Greta och Isadora!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Oj!

    Är det inte väldigt tidigt att kunna simma riktigt vid 4,5 års ålder? Oliver är 6 år och kan inte än. Alexander var 8,5 när han lärde sig helt. Men alla är ju olika. Och du är väl simlärare om jag inte minns fel?
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  14. 7
    Oj! Är det inte väldigt tidigt att kunna simma riktigt vid 4,5 års ålder? Oliver är 6 år och kan inte än. Alexander var 8,5 när han lärde sig helt. Men alla är ju olika. Och du är väl simlärare om jag inte minns fel?
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    hon simmar med dyna

    så helt riktigt kan hon inte simma.
    Men hon är rätt tidig motorisk. Isadora som är 6 år kan ju simma över 100meter utan att stanna så de trivs väl i vatten

    Jo jag är simlärare men jag har inte haft dem i mina grupper jag låter andra ta hand om dem
    Gretas favvofröken är 12 år och superduktig.
  16. 8
    hon simmar med dyna så helt riktigt kan hon inte simma.
    Men hon är rätt tidig motorisk. Isadora som är 6 år kan ju simma över 100meter utan att stanna så de trivs väl i vatten

    Jo jag är simlärare men jag har inte haft dem i mina grupper jag låter andra ta hand om dem
    Gretas favvofröken är 12 år och superduktig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar