Julstök och förberedelser...
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Julstök och förberedelser...

    Är sedan barnen kom helt galen i julen! Älskar alla förberedelser och allt julmys som det innebär. Dottern är också helt förälskad i julen och tycker den är fullkomligt magisk...
    Senaste i julförberedelser & sånt finns nu i min julblogg!
    http://julfrid.blogspot.com/

    Välkommen in om du är nyfiken!

    Hur mycket energi lägger ni på julstök?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Julstök och förberedelser... Är sedan barnen kom helt galen i julen! Älskar alla förberedelser och allt julmys som det innebär. Dottern är också helt förälskad i julen och tycker den är fullkomligt magisk...
    Senaste i julförberedelser & sånt finns nu i min julblogg!
    http://julfrid.blogspot.com/

    Välkommen in om du är nyfiken!

    Hur mycket energi lägger ni på julstök?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Det blir mycket julstök

    såhär i december. Vi gillar att baka och laga mat och göra senap och snaps och allt det där. Och väldigt mycket julkonserter och avslutningar och sånt blir det ju med. 4 barn som alla spelar instrument, en sjunger dessutom i kör i domkyrkan, så allt som är i skolan också.....det tar mycket tid och energi både för barn och vuxna. Nu är dock det mesta avslutat. Skolan går in på sista veckan nu imorgon bitti!
    Men december är rolig också. Vi gjorde julgodis i lördags och har bakat pepparkakor och slagit in julklappar. Dagarna som kommer ska vi baka lite mer, köpa gran och städa riktigt ordentligt!
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  4. 2
    Det blir mycket julstök såhär i december. Vi gillar att baka och laga mat och göra senap och snaps och allt det där. Och väldigt mycket julkonserter och avslutningar och sånt blir det ju med. 4 barn som alla spelar instrument, en sjunger dessutom i kör i domkyrkan, så allt som är i skolan också.....det tar mycket tid och energi både för barn och vuxna. Nu är dock det mesta avslutat. Skolan går in på sista veckan nu imorgon bitti!
    Men december är rolig också. Vi gjorde julgodis i lördags och har bakat pepparkakor och slagit in julklappar. Dagarna som kommer ska vi baka lite mer, köpa gran och städa riktigt ordentligt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Jag älskar december!

    Älskar allt detta julstök och pysslande. 4½-åriga dottern är den enda i familjen som egentligen har några aktiviteter, så det blir bara en avslutning i år. (blir nog mer åren framöver). Sen är det julfest på dagis och lussefirande och jag bara njuter!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Jag älskar december! Älskar allt detta julstök och pysslande. 4½-åriga dottern är den enda i familjen som egentligen har några aktiviteter, så det blir bara en avslutning i år. (blir nog mer åren framöver). Sen är det julfest på dagis och lussefirande och jag bara njuter!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    För vår del har det blivit

    lite för mycket under just helgerna nu i december. Helgen 2a advent deltog barnen i sammanlagt 5 konserter....gissa om det var stressigt. Jätteroligt när alla är på plats och man har koll, men väldigt jobbigt innan och mellan. Nu är det lite lugnare och Zacharias hade sin sista cellolektion för terminen igår. Bara avslutning på skolorna + kulturskolan och sedan är det färdigt! Vi ska försöka komma ut och åka skridskor eller ta en halvdag i skogen när skolorna har slutat. Nu när det är så mörkt och rått och ändå ingen snö har jag svårt att motivera barnen att leka ordentligt utomhus.
    Julklappsinköpen är i det närmaste klara, och en del bak och godis också. Så nu är det storstädning och lite mat- och kak-planering inför julafton som återstår. (Även då, på julafton, är det konsert förstås! Kl 8 på morgonen i domkyrkan, så det blir ingen sovmorgon precis....)
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  8. 4
    För vår del har det blivit lite för mycket under just helgerna nu i december. Helgen 2a advent deltog barnen i sammanlagt 5 konserter....gissa om det var stressigt. Jätteroligt när alla är på plats och man har koll, men väldigt jobbigt innan och mellan. Nu är det lite lugnare och Zacharias hade sin sista cellolektion för terminen igår. Bara avslutning på skolorna + kulturskolan och sedan är det färdigt! Vi ska försöka komma ut och åka skridskor eller ta en halvdag i skogen när skolorna har slutat. Nu när det är så mörkt och rått och ändå ingen snö har jag svårt att motivera barnen att leka ordentligt utomhus.
    Julklappsinköpen är i det närmaste klara, och en del bak och godis också. Så nu är det storstädning och lite mat- och kak-planering inför julafton som återstår. (Även då, på julafton, är det konsert förstås! Kl 8 på morgonen i domkyrkan, så det blir ingen sovmorgon precis....)

Liknande trådar

  1. Julstök o dop
    By mie74 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 19:46
  2. Julstök
    By Mirakel-08 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 16:32
  3. Julstök
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 18:05
  4. julstök ??
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 22:36
  5. Julstök
    By Efemeris in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar