Kläder på begravningskaffe?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2001
    #1

    Kläder på begravningskaffe?

    Min mormor dog i föra veckan och det blir begravning efter nyår. Tanken är att barnen ska vara med på kaffet i församlingshemmet efteråt. "Vanliga kläder!" säger min mamma, men det känns ju som om jag vill att de ska vara lite diskret klädda ändå. Inga tryck och blommmor och sådant. Hur tänker ni? August kan ju ha en vanlig enfärgad ljusblå skjorta med marinblå manchesterbyxor. Det känns sobert och värdigt på något vis. Isabelle är värre. har ni några tips på vad man tar på henne? När jag tänker igenom hennes garderob så är det fjärilar och prickar och rosa och rött och glitter... Det enda jag kan komma på är naturfärgad polo och strumbbyxor under jeansklänning, men det känns nästan för uttänkt och tråkigt om ni förstår hur jag menar. Hur har ni gjort/ hur skulle ni göra? Tacksam för tips!
  2. 1
    Kläder på begravningskaffe? Min mormor dog i föra veckan och det blir begravning efter nyår. Tanken är att barnen ska vara med på kaffet i församlingshemmet efteråt. "Vanliga kläder!" säger min mamma, men det känns ju som om jag vill att de ska vara lite diskret klädda ändå. Inga tryck och blommmor och sådant. Hur tänker ni? August kan ju ha en vanlig enfärgad ljusblå skjorta med marinblå manchesterbyxor. Det känns sobert och värdigt på något vis. Isabelle är värre. har ni några tips på vad man tar på henne? När jag tänker igenom hennes garderob så är det fjärilar och prickar och rosa och rött och glitter... Det enda jag kan komma på är naturfärgad polo och strumbbyxor under jeansklänning, men det känns nästan för uttänkt och tråkigt om ni förstår hur jag menar. Hur har ni gjort/ hur skulle ni göra? Tacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Naturfärger, blått låter bra, inga bil- och stora djurtryck, inte glitter, rättså stillsamt, klassiskt skulle jag välja, dock inte vuxensorgekläder.

    Att ha med barn på begravningskaffe tycker jag är bra, det påminner mig om att livet går vidare, att det finns en ljusning, barn är ju lätta till sinnet även om vuxna runtomkring är tungsinta.

    Lycka till!
  4. 2
    Naturfärger, blått låter bra, inga bil- och stora djurtryck, inte glitter, rättså stillsamt, klassiskt skulle jag välja, dock inte vuxensorgekläder.

    Att ha med barn på begravningskaffe tycker jag är bra, det påminner mig om att livet går vidare, att det finns en ljusning, barn är ju lätta till sinnet även om vuxna runtomkring är tungsinta.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Tycker ni tänker helt rätt

    Bara det inte glittrar, så tar nog ingen anstöt.
    Jag beklagar sorgen!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  6. 3
    Tycker ni tänker helt rätt Bara det inte glittrar, så tar nog ingen anstöt.
    Jag beklagar sorgen!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Beklagar sorgen. Säger som ovan, stilla färger och sparsamt med tryck och glitter och sånt känns helt rätt.
    Kram!
  8. 4
    Beklagar sorgen. Säger som ovan, stilla färger och sparsamt med tryck och glitter och sånt känns helt rätt.
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Aug 2001
    #5
    Tack för tips och råd! jag tror vi löst klädfrågan. Nu hoppas vi bara att August både hinner få och bli frisk från Isabelles vattkoppor innan min mormors begravning, men det känns som om vi har tiden emot oss!
  10. 5
    Tack för tips och råd! jag tror vi löst klädfrågan. Nu hoppas vi bara att August både hinner få och bli frisk från Isabelles vattkoppor innan min mormors begravning, men det känns som om vi har tiden emot oss!

Liknande trådar

  1. barnsliga kläder - vuxna kläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 07:25
  2. inte barn kläder men kläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 20:18
  3. Kläder!
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 11:37
  4. Kläder
    By Achelois in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 20:58
  5. dyra kläder=hållbara kläder?
    By 73mia in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar