Sovtider?????????
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Sovtider?????????

    Hur tusan ska man styra upp sovtiderna lite bättre....

    Nicole har nu i ca 2-3 veckor plötsligt fått för sig att hon minsann inte ska sova på kvällen. Hon är supertrött vid 20-21 och då har vi alltid som rutin att byta pyjamas, varva ner o ta det lugnt osv o hon somnar alltid efter flaskan vid den tiden (då har hon varit vaken kanske fr 16 tiden). Men varje kväll vaknar hon igen efter max en timme, oftast typ efter 30-45 minuter o är så pigg så hela spjälsängen skakar av hennes bensprattel.

    Då är det omöjligt o få henne o somna om. Så då är hon vaken till typ 23. Därefter sover hon hela natten till kl 8 då hon får ersättning i sängen o sen slocknar hon direkt igen o sover till 10-11!!!

    Det är just förmiddagarna som blir knepiga då hon sover så länge, försöker jag ta upp henne och tex åka i väg nånstans efter morgonmåltiden vid 8 blir hon på ett sånt jäkla humör o då är resten av dagen förstörd med svårt att sova o supergrinig. Låter jag henne sova till 10-11 är det en glad bebis resten av dan.

    Vill få henne o sova tidigare dvs att hon fortsätter sova från 20-21 o då gör det inget om hon vaknar vid 5-6 för o äta o sen somnar igen, då är det lagom att vakna vid 8 tiden.

    Men huuuuuuuur gör vi? Har försökt med allt men det går inte.....

    Tips?
  2. 1
    Sovtider????????? Hur tusan ska man styra upp sovtiderna lite bättre....

    Nicole har nu i ca 2-3 veckor plötsligt fått för sig att hon minsann inte ska sova på kvällen. Hon är supertrött vid 20-21 och då har vi alltid som rutin att byta pyjamas, varva ner o ta det lugnt osv o hon somnar alltid efter flaskan vid den tiden (då har hon varit vaken kanske fr 16 tiden). Men varje kväll vaknar hon igen efter max en timme, oftast typ efter 30-45 minuter o är så pigg så hela spjälsängen skakar av hennes bensprattel.

    Då är det omöjligt o få henne o somna om. Så då är hon vaken till typ 23. Därefter sover hon hela natten till kl 8 då hon får ersättning i sängen o sen slocknar hon direkt igen o sover till 10-11!!!

    Det är just förmiddagarna som blir knepiga då hon sover så länge, försöker jag ta upp henne och tex åka i väg nånstans efter morgonmåltiden vid 8 blir hon på ett sånt jäkla humör o då är resten av dagen förstörd med svårt att sova o supergrinig. Låter jag henne sova till 10-11 är det en glad bebis resten av dan.

    Vill få henne o sova tidigare dvs att hon fortsätter sova från 20-21 o då gör det inget om hon vaknar vid 5-6 för o äta o sen somnar igen, då är det lagom att vakna vid 8 tiden.

    Men huuuuuuuur gör vi? Har försökt med allt men det går inte.....

    Tips?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Jag har EXAKT samma problem med Selma som är fem månader den artonde. VAD GÖR MAN?
    Hon slocknar typ vid 20-21 och vaknar igen vid 22 och är pigg som en mört till typ 00-01 och det vill jag helst slippa nu när hon sover hela natten...
    Hjälp!
  4. 2
    Jag har EXAKT samma problem med Selma som är fem månader den artonde. VAD GÖR MAN?
    Hon slocknar typ vid 20-21 och vaknar igen vid 22 och är pigg som en mört till typ 00-01 och det vill jag helst slippa nu när hon sover hela natten...
    Hjälp!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    vi har haft samma här också men jag vet inte riktigt om jag har ngt råd... Alfred sov förut oftast ett pass mellan typ 19:30 -21:00 vilket gjorde att han var jätte pigg fram till typ 23 när vi lade oss. På BVC sa de att han ju hellst ska sova för natten vid 19-19:30 plus att han nu senaste tiden ofta gallskrek av trötthet när han vaknade på kvällen och vi tog upp honom. Vi har som sagt börjat ge honom lite gröt så att han ska sova längre plus att när han nu vaknar efter vi har lagt honom (Vi lägger omkr 19:30) går jag el pappan in och bara ger honom nappen eller ammar om han är hungrig. Det har funkat än så länge - han somnar om, men jag tycker fortfarande att han vaknar ofta. Kanske blir det ändring på det när han får större gröt portioner....
  6. 3
    vi har haft samma här också men jag vet inte riktigt om jag har ngt råd... Alfred sov förut oftast ett pass mellan typ 19:30 -21:00 vilket gjorde att han var jätte pigg fram till typ 23 när vi lade oss. På BVC sa de att han ju hellst ska sova för natten vid 19-19:30 plus att han nu senaste tiden ofta gallskrek av trötthet när han vaknade på kvällen och vi tog upp honom. Vi har som sagt börjat ge honom lite gröt så att han ska sova längre plus att när han nu vaknar efter vi har lagt honom (Vi lägger omkr 19:30) går jag el pappan in och bara ger honom nappen eller ammar om han är hungrig. Det har funkat än så länge - han somnar om, men jag tycker fortfarande att han vaknar ofta. Kanske blir det ändring på det när han får större gröt portioner....
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Nicole

    blir också 5 månader den 18e

    Jaa nu är maken inne hos henne o försöker söva om henne, hon vaknade precis igen suck....... Få se hur det går.....
  8. 4
    Nicole blir också 5 månader den 18e

    Jaa nu är maken inne hos henne o försöker söva om henne, hon vaknade precis igen suck....... Få se hur det går.....
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Jaa hungrig

    är hon då inte, får i sig en rejäl portion gröt o sen flaskan.... Vi får hoppas det går över o att vi kan få henne o sova från 8-9 tills morgonen, får väl försöka fortsätta kämpa o se till hon somnar upp. Vi jobbar på att inte ta upp henne när hon vaknar utan försöker söva om henne, vi lägger oss också o har det nästan mörkt i sovrummet för att "visa" att nu ska vi sova... Försöker med allt möjligt nu..
  10. 5
    Jaa hungrig är hon då inte, får i sig en rejäl portion gröt o sen flaskan.... Vi får hoppas det går över o att vi kan få henne o sova från 8-9 tills morgonen, får väl försöka fortsätta kämpa o se till hon somnar upp. Vi jobbar på att inte ta upp henne när hon vaknar utan försöker söva om henne, vi lägger oss också o har det nästan mörkt i sovrummet för att "visa" att nu ska vi sova... Försöker med allt möjligt nu..
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    hihi, det måste ju vara något åldersrelaterat! ;-)
  12. 6
    hihi, det måste ju vara något åldersrelaterat! ;-)

Liknande trådar

  1. Sovtider?
    By emilteasmammapappa in forum Stora barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 23:35
  2. Sovtider?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 22:29
  3. sovtider
    By femella in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 12:15
  4. Sovtider?
    By zenzi in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 16:03
  5. sovtider
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar