Bebis med mycket gälla skrik...
_0802 Februaribarn
  1. Noramtre
    #1

    Bebis med mycket gälla skrik...

    Hej!

    Var längesedan jag skrev här inne men nu är jag här igen! Vår lilla tjej skriker så himla gällt och högt. Det riktigt skär sig i öronen och alla kommenterar detta. Då menar jag inte att hon skriker för att hon är ledsen utan hon skriker för att hon vill något. Först har jag skrattat åt det och tänkt att det går över. Men hon är så envis och vill hon något, t ex få mat snabbt, lyftas upp, lekas med, etc då skriker hon gälla skrik, hur högt som helst..

    Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det - säga "aj aj!" eller ignorera? Det är lite svårt att ignorera för det är så otroligt högt. Syskonen sätter händerna för öronen och skriker sluta! Vilket hon ju tycker är lite roande tror jag. Hon får ju uppmärksamhet till tusen! Kan tillägga att dessa skrik som säkert hörs till grannhuset hör vi ett flertal gånger per dag. Suck! Men annars är hon en underbar liten prinsessa förstås!
  2. 1
    Bebis med mycket gälla skrik... Hej!

    Var längesedan jag skrev här inne men nu är jag här igen! Vår lilla tjej skriker så himla gällt och högt. Det riktigt skär sig i öronen och alla kommenterar detta. Då menar jag inte att hon skriker för att hon är ledsen utan hon skriker för att hon vill något. Först har jag skrattat åt det och tänkt att det går över. Men hon är så envis och vill hon något, t ex få mat snabbt, lyftas upp, lekas med, etc då skriker hon gälla skrik, hur högt som helst..

    Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det - säga "aj aj!" eller ignorera? Det är lite svårt att ignorera för det är så otroligt högt. Syskonen sätter händerna för öronen och skriker sluta! Vilket hon ju tycker är lite roande tror jag. Hon får ju uppmärksamhet till tusen! Kan tillägga att dessa skrik som säkert hörs till grannhuset hör vi ett flertal gånger per dag. Suck! Men annars är hon en underbar liten prinsessa förstås!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Låter precis som Alexander. Han är sån han med. En MYCKET envis kille! Skulle oxå vilja veta svar på dina frågor.
  4. 2
    Låter precis som Alexander. Han är sån han med. En MYCKET envis kille! Skulle oxå vilja veta svar på dina frågor.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Det är bara att gilla läget! Hon har upptäckt att hon har olika skrik och hon uppnår olika med dem. Troligen kommer det minska med höga skrik.

    Gör ont i öronen.
  6. 3
    Det är bara att gilla läget! Hon har upptäckt att hon har olika skrik och hon uppnår olika med dem. Troligen kommer det minska med höga skrik.

    Gör ont i öronen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Amanda gör likadant. Försöker bekräfta henner mer när hon talar med mindre bokstäver och inte att reagera så mycket på hennes skrik. Det är svårt.
    Ofta skriker hon bara för att hon kan.
  8. 4
    Amanda gör likadant. Försöker bekräfta henner mer när hon talar med mindre bokstäver och inte att reagera så mycket på hennes skrik. Det är svårt.
    Ofta skriker hon bara för att hon kan.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Hej! Hon har ju upptäckt sin fina röst
    Ebba skrek sådär för jämnan för ett par veckor sedan. Speciellt om vi var och fikade på nåt café hojtade och tjoade hon genom hela fikat och folk runtomkring kunde se lite besvärade ut... Nu har det gått över och hon övar motorik igen istället.
    ALLT går över
  10. 5
    Hej! Hon har ju upptäckt sin fina röst
    Ebba skrek sådär för jämnan för ett par veckor sedan. Speciellt om vi var och fikade på nåt café hojtade och tjoade hon genom hela fikat och folk runtomkring kunde se lite besvärade ut... Nu har det gått över och hon övar motorik igen istället.
    ALLT går över
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    Tror bara det är att gilla läg

    och stå ut...
    Kanske försöka att inte ge uppmärksamhet just vid skriken, utan hellre vid andra tillfällen. Då är det kanske inte roligt längre... Skulle tro att det går över.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  12. 6
    Tror bara det är att gilla läg och stå ut...
    Kanske försöka att inte ge uppmärksamhet just vid skriken, utan hellre vid andra tillfällen. Då är det kanske inte roligt längre... Skulle tro att det går över.
  13. Noramtre
    #7
    Ja det är väl bara att stå ut Tack för era svar! Ska försöka tänka på att uppmuntra hennes "tal" istället för hennes gälla skrik men ingen av de andra barnen har varit i närheten av så pass höga och gälla skrik som lillasyster yster har! Kanske en framtid inom opera- eller rockbranchen?
  14. 7
    Ja det är väl bara att stå ut Tack för era svar! Ska försöka tänka på att uppmuntra hennes "tal" istället för hennes gälla skrik men ingen av de andra barnen har varit i närheten av så pass höga och gälla skrik som lillasyster yster har! Kanske en framtid inom opera- eller rockbranchen?

Liknande trådar

  1. kan gälla mig men kan gälla nån annan
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 19:46
  2. Skrik när bebis vaknar.
    By Knorken in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 19:15
  3. Skrik bebis
    By Nenneb in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 10:38
  4. Mycket skrik för lite ull
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 16:57
  5. Skrik och bök = Missnöjd bebis
    By smilla_1 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar