Till BM med dotter!
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Till BM med dotter!

    Hej! Håller tummarna för er inför operationen. Hörde via min dotter vad som är på gång. Det blir väl ingen lång inläggning? Sjukhusen vill ju helst man ska åka hem innan man är färdig för det själv.

    OT: Virusvarningen jag fick var ett virus från din hotmail. Sprids till alla dina hotmailadresser på så sätt att fönster öppnas för msnchat med en text om att man ska klicka för att se någons bilder....och det var "dina" bilder då...dig ovetandes! I all hast klickade jag först borde frågat *dig* om vad det var för bilder men man litar ju på en som man tror det är i från vän. Hur som helst så vill jag varna alla för viruset som tar din hotmailadress och lösenord, sen skickar det till alla dina tillagda vänner. PHISH/MSN.B
  2. 1
    Till BM med dotter! Hej! Håller tummarna för er inför operationen. Hörde via min dotter vad som är på gång. Det blir väl ingen lång inläggning? Sjukhusen vill ju helst man ska åka hem innan man är färdig för det själv.

    OT: Virusvarningen jag fick var ett virus från din hotmail. Sprids till alla dina hotmailadresser på så sätt att fönster öppnas för msnchat med en text om att man ska klicka för att se någons bilder....och det var "dina" bilder då...dig ovetandes! I all hast klickade jag först borde frågat *dig* om vad det var för bilder men man litar ju på en som man tror det är i från vän. Hur som helst så vill jag varna alla för viruset som tar din hotmailadress och lösenord, sen skickar det till alla dina tillagda vänner. PHISH/MSN.B
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    rapportering

    Nu är det fixat,vi är hemma igen. Vi var kallade redan på måndagen,en hel dag gick åt skogen. avdelningen vi skulle ligga på hade magsjuka och de visste inte om det skulle bli något. Vi fick träffa narkosläkaren och kirurgen. Effektiv tid blev 60 minuter. Det förlorade vi en hel skol/arbetsdag för.Efter att ha surnat till och bett om besked fick vi med oss specialtvål och duscha hemma.Avdelningen skulle saneras och vi skulle skrivas in kl.8 tisdag morgon.Båda son nog rätt lite och dåligt den natten.Dottern var fastande och skulle opereras efter lunch.De körde ner henne 14:50!!!Då ville kirurgen avboka med narkos sa nu kör vi.Tur för dem,annars hade jag gjort något olagligt med kirurgen.Operationen som skulle ta 2 h och 37 min tog 40 min.Någon hade skrivit fel och därför var tidsberäkningen fel.Herre gud vad håller de på med?!
    Efter en natt på sjukhuset är vi hemma.dottern har ett stift i lilltån och några stygn under foten. De har skurit i senan så tån rätat ut sig och stiftet ska få den att läka rakt. Stiftet ska dras ut om 4-5 veckor.
    Jag kan bara ännu en gång fråga mig varför så många absolut vill värna denna sjukvården.Personalen är duktig,trevlig och vet vad de gör.Planeringen är så bedrövlig att jag kan inte ens skriva det,,,,denna gången var det ingen läkare som jobbat och haft jour i flera dygn.Jag struntar i om vården är statlig,komunal eller privat.Vi har världens högsta skatter och en vårdmaskin som är ,,,,,,en uråldrig, ineffektiv dinosaurie.Jag hoppas det kommer en ändring snart.
    Det är skönt att det är gjort.Jag ska kolla min mailadress,men jag har fått precis det samma från andra.Vad är det som händer??
    Ha det bra!
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  4. 2
    rapportering Nu är det fixat,vi är hemma igen. Vi var kallade redan på måndagen,en hel dag gick åt skogen. avdelningen vi skulle ligga på hade magsjuka och de visste inte om det skulle bli något. Vi fick träffa narkosläkaren och kirurgen. Effektiv tid blev 60 minuter. Det förlorade vi en hel skol/arbetsdag för.Efter att ha surnat till och bett om besked fick vi med oss specialtvål och duscha hemma.Avdelningen skulle saneras och vi skulle skrivas in kl.8 tisdag morgon.Båda son nog rätt lite och dåligt den natten.Dottern var fastande och skulle opereras efter lunch.De körde ner henne 14:50!!!Då ville kirurgen avboka med narkos sa nu kör vi.Tur för dem,annars hade jag gjort något olagligt med kirurgen.Operationen som skulle ta 2 h och 37 min tog 40 min.Någon hade skrivit fel och därför var tidsberäkningen fel.Herre gud vad håller de på med?!
    Efter en natt på sjukhuset är vi hemma.dottern har ett stift i lilltån och några stygn under foten. De har skurit i senan så tån rätat ut sig och stiftet ska få den att läka rakt. Stiftet ska dras ut om 4-5 veckor.
    Jag kan bara ännu en gång fråga mig varför så många absolut vill värna denna sjukvården.Personalen är duktig,trevlig och vet vad de gör.Planeringen är så bedrövlig att jag kan inte ens skriva det,,,,denna gången var det ingen läkare som jobbat och haft jour i flera dygn.Jag struntar i om vården är statlig,komunal eller privat.Vi har världens högsta skatter och en vårdmaskin som är ,,,,,,en uråldrig, ineffektiv dinosaurie.Jag hoppas det kommer en ändring snart.
    Det är skönt att det är gjort.Jag ska kolla min mailadress,men jag har fått precis det samma från andra.Vad är det som händer??
    Ha det bra!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Oj, vilken röra :(

    ...men måste varit jätteskönt få det gjort. Kan tänka mig att det var viktigt för balans och gående? Man kan bli mörkrädd när man får läsa om hur ni blev bemötta, virrvarr....De flesta sjukhus drar väl ner verksamheten i juletider men STHLM liksom borde ju fungera ändå.

    Här slås alla avdelningar samman till en som är öppen dagtid med liten personal, telefonväxeln brukar aldrig fungera. När maken upprörd hoppade in på avd en dag för att klaga över att de aldrig svarade intygade personalen att det ju varit såå lugnt den dagen och inga telefonsamtal??? maken hade dom då att själva ringa upp och prova sin egen telefon som började spela "vacker" musik i deras öra ....sen blev det fart på dom

    Virus och hoaks sprids som en löpeld just nu!
  6. 3
    Oj, vilken röra :( ...men måste varit jätteskönt få det gjort. Kan tänka mig att det var viktigt för balans och gående? Man kan bli mörkrädd när man får läsa om hur ni blev bemötta, virrvarr....De flesta sjukhus drar väl ner verksamheten i juletider men STHLM liksom borde ju fungera ändå.

    Här slås alla avdelningar samman till en som är öppen dagtid med liten personal, telefonväxeln brukar aldrig fungera. När maken upprörd hoppade in på avd en dag för att klaga över att de aldrig svarade intygade personalen att det ju varit såå lugnt den dagen och inga telefonsamtal??? maken hade dom då att själva ringa upp och prova sin egen telefon som började spela "vacker" musik i deras öra ....sen blev det fart på dom

    Virus och hoaks sprids som en löpeld just nu!

Liknande trådar

  1. julklapp till dotter
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 12:40
  2. Till min dotter
    By Mormorsan in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 13:50
  3. Dotter till bvc idag
    By Lo-X in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 11:21
  4. Min dotter till...
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 17:23
  5. Min dotter vet hur det ska gå till!
    By -texas- in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar