En eftermiddag på sjukhuset...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    En eftermiddag på sjukhuset...

    Här sitter jag och har tråkigt på Astrid Lindgren och Sofia är sövd och gör MR och gastroskopi. Det blir värre och värre för varje gång hon ska sövas av nån anledning men det kanske beror på att man var mer van förut...

    Jag är i övrigt totalt överkörd och har snällt fått ta lite hjälp på sista tiden. Jag läser varje dag men jag orkar inte alltid svara. Det har blivit jobbigare att börja jobba än vad jag hade tänkt och dessutom har jag fått tid över till att tänka (vilket inte var så himla bra då tre års händelser nu måste tas tag i).

    Hoppas att alla får en skön julledighet och får vara friska!
    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    En eftermiddag på sjukhuset... Här sitter jag och har tråkigt på Astrid Lindgren och Sofia är sövd och gör MR och gastroskopi. Det blir värre och värre för varje gång hon ska sövas av nån anledning men det kanske beror på att man var mer van förut...

    Jag är i övrigt totalt överkörd och har snällt fått ta lite hjälp på sista tiden. Jag läser varje dag men jag orkar inte alltid svara. Det har blivit jobbigare att börja jobba än vad jag hade tänkt och dessutom har jag fått tid över till att tänka (vilket inte var så himla bra då tre års händelser nu måste tas tag i).

    Hoppas att alla får en skön julledighet och får vara friska!
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Hoppas allt har gått bra!
    Skönt att du fått hjälp. Det är en pärs att börja jobba och att få allting att gå ihop och framför allt att själv räcka till.
    Jobbigt att tänka men det är nog ett måste för att kunna gå vidare.
    Får du någon hjälp med ditt tänkande och bearbetning av allt som har hänt?
    God Jul och hoppas ni får en trevlig helg.
    Kram.
  4. 2
    Hoppas allt har gått bra!
    Skönt att du fått hjälp. Det är en pärs att börja jobba och att få allting att gå ihop och framför allt att själv räcka till.
    Jobbigt att tänka men det är nog ett måste för att kunna gå vidare.
    Får du någon hjälp med ditt tänkande och bearbetning av allt som har hänt?
    God Jul och hoppas ni får en trevlig helg.
    Kram.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag hoppas att allt gick bra för Sofia igår! Var ni inne på en "standardundersökning" eller var det något extra?

    Vad skönt att du har möjlighet att få hjälp! Att jobba och ha tre barn är en ekvation jag inte riktigt förstår hur man får att gå ihop. Vi har fullt upp, och då har vi ändå bara två barn. Hur vi skulle hinna med ett tredje barn mitt i allt... Nej, det är en gåta. Är det någon snäll släkting som hjälper till, eller har ni tagit hjälp utifrån så att säga?

    Tankar... Ja, förr eller senare måste de nog dyka upp. Kanske kan du få hjälp av en kurator eller så att sortera allt som har hänt de sista åren?

    Lycka till med allt!
  6. 3
    Jag hoppas att allt gick bra för Sofia igår! Var ni inne på en "standardundersökning" eller var det något extra?

    Vad skönt att du har möjlighet att få hjälp! Att jobba och ha tre barn är en ekvation jag inte riktigt förstår hur man får att gå ihop. Vi har fullt upp, och då har vi ändå bara två barn. Hur vi skulle hinna med ett tredje barn mitt i allt... Nej, det är en gåta. Är det någon snäll släkting som hjälper till, eller har ni tagit hjälp utifrån så att säga?

    Tankar... Ja, förr eller senare måste de nog dyka upp. Kanske kan du få hjälp av en kurator eller så att sortera allt som har hänt de sista åren?

    Lycka till med allt!
  7. S-mamman
    #4
    Förstår att det är mycket med 3 små barn och så jobb på det, uh jag fasar för när den dagen kommer...Visst kan det vara jobbigt att gå hemma som föräldraledig också men på ett annat sätt.

    Jag tror det är bra att du hinner tänka också, jobbigt säkert det förstår jag, men bra ändå att du tar tag i det nu och inte om 10 eller 20 år...Hoppas också du kan få hjälp att bearbeta det som hänt.

    Önskar er en skön, "fridfull" och härlig julhelg!
    Många kramar, S.
  8. 4
    Förstår att det är mycket med 3 små barn och så jobb på det, uh jag fasar för när den dagen kommer...Visst kan det vara jobbigt att gå hemma som föräldraledig också men på ett annat sätt.

    Jag tror det är bra att du hinner tänka också, jobbigt säkert det förstår jag, men bra ändå att du tar tag i det nu och inte om 10 eller 20 år...Hoppas också du kan få hjälp att bearbeta det som hänt.

    Önskar er en skön, "fridfull" och härlig julhelg!
    Många kramar, S.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Tack!

    Det gick bra igår men det tog sin tid, åkte därifrån vid 19. När allt är klart blir man helt slut, det är en anspänning som man inte tänker så värst på förens det är klart och man inte orkar nåt och bara vill hem.

    Jodå jag har fått hjälp (fått och fått men skaffat mig), skriver mer om det i bloggen för jag vill inte skriva för mycket här.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  10. 5
    Tack! Det gick bra igår men det tog sin tid, åkte därifrån vid 19. När allt är klart blir man helt slut, det är en anspänning som man inte tänker så värst på förens det är klart och man inte orkar nåt och bara vill hem.

    Jodå jag har fått hjälp (fått och fått men skaffat mig), skriver mer om det i bloggen för jag vill inte skriva för mycket här.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Tack...

    det gick bra! Tog tid men så skönt att det är över. Hon röntgade benen, MR på huvudet och en gastroskopi när de ändå höll på Det mesta är väl rutin, eller sånt som måste göras pga sjukdomen så de kan bestämma vilken slags behandling hon ska ha nästa år.

    Jag skaffade mig hjälp till slut om det hjälper återstår väl att se men jag har iaf gjort nåt åt det.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  12. 6
    Tack... det gick bra! Tog tid men så skönt att det är över. Hon röntgade benen, MR på huvudet och en gastroskopi när de ändå höll på Det mesta är väl rutin, eller sånt som måste göras pga sjukdomen så de kan bestämma vilken slags behandling hon ska ha nästa år.

    Jag skaffade mig hjälp till slut om det hjälper återstår väl att se men jag har iaf gjort nåt åt det.

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Tack..

    ja det är fullt upp med tre och ändå är ju mannen fortfarande hemma. Jag fasar för i februari när vi ska få hela helvetet att gå ihop trots att båda ska jobba och annat.

    Jag inser väl att jag måste tänka och måste komma vidare på nåt sätt men om det här är rätt vet jag inte. Jag får prata men det blir ju inga direkta "lösningar" på nåt. Idag sa jag t ex att när ska det bli roligt, jag vill ju att det ska vara kul och inte bara känna att man ska överleva, fram till nästa vecka, fram till jul, över jul, till våren osv...

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  14. 7
    Tack.. ja det är fullt upp med tre och ändå är ju mannen fortfarande hemma. Jag fasar för i februari när vi ska få hela helvetet att gå ihop trots att båda ska jobba och annat.

    Jag inser väl att jag måste tänka och måste komma vidare på nåt sätt men om det här är rätt vet jag inte. Jag får prata men det blir ju inga direkta "lösningar" på nåt. Idag sa jag t ex att när ska det bli roligt, jag vill ju att det ska vara kul och inte bara känna att man ska överleva, fram till nästa vecka, fram till jul, över jul, till våren osv...

    Kram!

Liknande trådar

  1. Sjukhuset?
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 18:43
  2. Sjukhuset kom...
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 07:38
  3. mot sjukhuset
    By Maka71 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 10:48
  4. Sjukhuset
    By Starchildgirl in forum _0706 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 22:09
  5. Sjukhuset.
    By cammi_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 17:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar