Storlek på vårdbidrag??
Vårdbidrag/försäkringar
  1. anonymt namn
    #1

    Storlek på vårdbidrag??

    Hej
    Tänkte höra ifall det är någon här som har VB för 3 barn? Vi har nu 1 1/4 för 2 barn med AS.(en har sömnstörningar också) Bägge är HYPERaktiva har tvång,tics,ritualer mm.Nu ska vi söka för ett till som får diagnos inom autismområdet(inte AS) och förmodligen ADHD(även et av dom andra barnen har fått ADHD diagnos efter VBansökan på det barnet)

    Vi lever i dagligt kaos och har inget "liv" utanför familjen då det inte orkas med. All tid,ork och pengar läggs ner på barnen. (allt är inte negativt men man är ju inte mer än männsklig, barnen är ju väldigt positiva och underhållande ibland också annars skulle man inte orka)

    Om någon har liknande situation så får ni gärna berätta hur mycket ni får i VB, vi har fått merkostnader godkända också, lägsta procenten.
    Tack på förhand ifrån en trött och utbränd mamma
  2. 1
    Storlek på vårdbidrag?? Hej
    Tänkte höra ifall det är någon här som har VB för 3 barn? Vi har nu 1 1/4 för 2 barn med AS.(en har sömnstörningar också) Bägge är HYPERaktiva har tvång,tics,ritualer mm.Nu ska vi söka för ett till som får diagnos inom autismområdet(inte AS) och förmodligen ADHD(även et av dom andra barnen har fått ADHD diagnos efter VBansökan på det barnet)

    Vi lever i dagligt kaos och har inget "liv" utanför familjen då det inte orkas med. All tid,ork och pengar läggs ner på barnen. (allt är inte negativt men man är ju inte mer än männsklig, barnen är ju väldigt positiva och underhållande ibland också annars skulle man inte orka)

    Om någon har liknande situation så får ni gärna berätta hur mycket ni får i VB, vi har fått merkostnader godkända också, lägsta procenten.
    Tack på förhand ifrån en trött och utbränd mamma
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2
    nu har inte jag barn med nån utav ovanstående diagnoser har 1/4 på 2 barn. Man kan ju få ett helt bidrag för varje barn så så jag tycker ni ska söka om förhoppningsvis få en höjning även fast det inte tar bort det vardagliga kaoset så hjälper det lite i plånboken iaf.
    Mamma till 4a UNDERBARA VILDAR
  4. 2
    nu har inte jag barn med nån utav ovanstående diagnoser har 1/4 på 2 barn. Man kan ju få ett helt bidrag för varje barn så så jag tycker ni ska söka om förhoppningsvis få en höjning även fast det inte tar bort det vardagliga kaoset så hjälper det lite i plånboken iaf.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Det är nog ovanligt, iaf enligt deras publikation ovan. men ni får helt enkelt spalta upp alla timmar ni lägger och ta en diskussion med handläggaren- Lägger du 90timmar i veckan på barnen så bör du ju ha över två hela vb tex.
  6. 3
    Det är nog ovanligt, iaf enligt deras publikation ovan. men ni får helt enkelt spalta upp alla timmar ni lägger och ta en diskussion med handläggaren- Lägger du 90timmar i veckan på barnen så bör du ju ha över två hela vb tex.
  7. Anonym
    #4
    Skickade in läkarutlåtandet igår så nu återstår att se vad som komma skall.
  8. 4
    Skickade in läkarutlåtandet igår så nu återstår att se vad som komma skall.
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Vad är det för diagnos inom autismområdet? Jag har 1,5 för två barn med AS och ett med autism.....
    Nu beror det ju på hur gamla barnen är också...... Ju äldre barn desto högre VB. Baserat på hur mycket merarbete jämfört med åldern förstås.
  10. 5
    Vad är det för diagnos inom autismområdet? Jag har 1,5 för två barn med AS och ett med autism.....
    Nu beror det ju på hur gamla barnen är också...... Ju äldre barn desto högre VB. Baserat på hur mycket merarbete jämfört med åldern förstås.

Liknande trådar

  1. Storlek vårdbidrag?
    By Anonymius in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 19:02
  2. Storlek vårdbidrag?
    By Anonymius in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 09:48
  3. Vårdbidrag
    By EvaKar in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 20:11
  4. vårdbidrag för AS el ADD
    By Hankim in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 12:41
  5. Vårdbidrag för 2?
    By Linda801 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar