Olika stora testiklar
_0712 Decemberbarn
  1. kycklingmammma?
    #1

    Olika stora testiklar

    Har under ett par veckors tid reagerat på att min son bara verkar ha en testikel i pungen. Vid alla barnläkartester har de ju tittat på testiklarna och lugnt konstaterat att han har två så jag har helt enkelt antagit att en har "krupit upp" lite och att den snart kommer ner igen.

    När han nu nyss hade badat och var varm och mjuk provade jag att lite försiktigt klämma honom på magen ovanför snoppen för att se om den ville komma ner, och det gjorde den...men den testikeln är mycket större än den andra. Den ena testikeln är säkert 4-5ggr så stor som den andra och det gör mig lite orolig.
    Är detta normalt? Någon som varit med om något liknande? Vad kan det bero på?
  2. 1
    Olika stora testiklar Har under ett par veckors tid reagerat på att min son bara verkar ha en testikel i pungen. Vid alla barnläkartester har de ju tittat på testiklarna och lugnt konstaterat att han har två så jag har helt enkelt antagit att en har "krupit upp" lite och att den snart kommer ner igen.

    När han nu nyss hade badat och var varm och mjuk provade jag att lite försiktigt klämma honom på magen ovanför snoppen för att se om den ville komma ner, och det gjorde den...men den testikeln är mycket större än den andra. Den ena testikeln är säkert 4-5ggr så stor som den andra och det gör mig lite orolig.
    Är detta normalt? Någon som varit med om något liknande? Vad kan det bero på?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Kan inte ge ett direkt svar, ingen expert, men jag skulle nog kolla upp det. Det är ju normalt att testiklarna ska vara olika stora men en sådan märkbar skillnad skulle jag kolla upp.
  4. 2
    Kan inte ge ett direkt svar, ingen expert, men jag skulle nog kolla upp det. Det är ju normalt att testiklarna ska vara olika stora men en sådan märkbar skillnad skulle jag kolla upp.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Kan lika gärna skriva under min riktiga nick. Finns ingen orsak till att vara anonym, ville nog mest bara inte verka onödigt hönsig :P

    Var med Neo hos doktorn idag, det visade sig vara ett bråck. Det jag trott varit en kraftigt förstorad testikel var i själva verket en del av han tarm som trängt ner genom bråcket. Det skulle sändas en remiss till kirurgen så skulle de avgöra hur snart det blir tal om operation.
    Det viktiga just nu var att om han verkar få ont, bli svullen och det inte går att trycka tillbaka tarmen upp i maghålan så måste vi åka in akut. Om det skulle hända så måste han vara under operation inom sex timmar för att inte tamarna ska börja dö.

    Bråck är vär egentligen ganska vanligt men det känns ändå inte kul. nu kommer jag ju att börja oroa mig så snart han börjar gråta
  6. 3
    Kan lika gärna skriva under min riktiga nick. Finns ingen orsak till att vara anonym, ville nog mest bara inte verka onödigt hönsig :P

    Var med Neo hos doktorn idag, det visade sig vara ett bråck. Det jag trott varit en kraftigt förstorad testikel var i själva verket en del av han tarm som trängt ner genom bråcket. Det skulle sändas en remiss till kirurgen så skulle de avgöra hur snart det blir tal om operation.
    Det viktiga just nu var att om han verkar få ont, bli svullen och det inte går att trycka tillbaka tarmen upp i maghålan så måste vi åka in akut. Om det skulle hända så måste han vara under operation inom sex timmar för att inte tamarna ska börja dö.

    Bråck är vär egentligen ganska vanligt men det känns ändå inte kul. nu kommer jag ju att börja oroa mig så snart han börjar gråta
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    å vad det ska vara mycket för er. hoppas allt går bra med op mm.
    Jag tycker inte du är hönsig det är ju självklart att man oroar sig
    många styrkekramar från oss
  8. 4
    å vad det ska vara mycket för er. hoppas allt går bra med op mm.
    Jag tycker inte du är hönsig det är ju självklart att man oroar sig
    många styrkekramar från oss
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Men oj. Tur att du gick till läkaren med honom. Hoppas det går bra. En massa lycka till från oss.
  10. 5
    Men oj. Tur att du gick till läkaren med honom. Hoppas det går bra. En massa lycka till från oss.
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Aj pungbråck är inte skönt har jag förstått. Min L hade vattenbråck så det var min första tanke men du fick ju det bekräftat nu.
    Man ska vara en kycklingmamma det är sunt.
  12. 6
    Aj pungbråck är inte skönt har jag förstått. Min L hade vattenbråck så det var min första tanke men du fick ju det bekräftat nu.
    Man ska vara en kycklingmamma det är sunt.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Tack för styrkekramen.
    Förmodligen kommer allt att gå finfint, men nu önskar jag bara att operationen blir av så snart som möjligt så att vi slipper gå och oroa oss.
  14. 7
    Tack för styrkekramen.
    Förmodligen kommer allt att gå finfint, men nu önskar jag bara att operationen blir av så snart som möjligt så att vi slipper gå och oroa oss.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Ja, det känns verkligen bra att jag tog det hela på allvar. Ibland har det känts som om jag letar fel på honom efter att han fick sin diagnos, men det bästa är nog att lita på sin mammainstinkt.
  16. 8
    Ja, det känns verkligen bra att jag tog det hela på allvar. Ibland har det känts som om jag letar fel på honom efter att han fick sin diagnos, men det bästa är nog att lita på sin mammainstinkt.
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Min första tanke efter att ha läst en del på nätet var också att det skulle vara ett vattenbråck, tyvärr var det ju dock inte så.

    Jag har lite svårt att springa till läkare i tid och otid men man ska helt klart lita på sina mammainstinkter, de brukar vanligtvis ha rätt.
    Själv kan jag skjuta upp läkarbesök i det oändliga (maken blir tokig på att jag alltid säger att det snart går över ) men när det gäller barnen är jag mycket snabbare med att söka hjälp.
  18. 9
    Min första tanke efter att ha läst en del på nätet var också att det skulle vara ett vattenbråck, tyvärr var det ju dock inte så.

    Jag har lite svårt att springa till läkare i tid och otid men man ska helt klart lita på sina mammainstinkter, de brukar vanligtvis ha rätt.
    Själv kan jag skjuta upp läkarbesök i det oändliga (maken blir tokig på att jag alltid säger att det snart går över ) men när det gäller barnen är jag mycket snabbare med att söka hjälp.

Liknande trådar

  1. Olika stora:(
    By Trollmor in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 07:35
  2. Olika stora twins
    By Dubbl1 in forum _0906 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 14:57
  3. Olika stora bröst
    By the boob... in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 17:53
  4. Olika stora brost?
    By mimiWNY m N&M in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 09:34
  5. Olika stora fötter
    By Lina m Meja+v33 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 17:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar