Gulliga funderingar...
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Gulliga funderingar...

    Jag är på tjänsteresa i Barcelona just nu... och i söndags kväll vid nattningen låg jag och pratade med Cornelai om att jag skulle resa bort några dagar med jobbet... hon vill gärna veta i förväg vad som kommer att hända... och så många funderingar en sån liten tjej kan ha...

    "Mamma, jag blir så orolig när du flyger flygplan"
    "Mamma, det kan vara farligt - man kan trilla ut" (VAR har hon fått det ifrån?) Fick lova att jag skulle spänna fast mig noga med bälte så jag inte trillade ut...

    ... tystnad...

    "Mamma, ska du åka till USA" (senaste resan gick ju dit). Nej... den här gången var det ju Spanien fick jag berätta...

    ... tystnad...

    "Mamma, finns det djur i Spanien"... svarar att ja, det finns det väl. Kor och grisar och hästar och sånt...

    "Mamma, finns krokodiler? Det är farligt med krokodiler"...

    Älskade unge. Skär ju i hjärtat att åka när hon är så orolig över allt som ska hända mamma... fick såklart lova att nej, de har inga krokodiler i Spanien och att det inte är någon fara, jag kommer snart hem igen... Men ändå, liten som hon är... så många funderingar... och att hon kan sätta så bra ord på dem... Tur att jag åker hem imorgon igen...
  2. 1
    Gulliga funderingar... Jag är på tjänsteresa i Barcelona just nu... och i söndags kväll vid nattningen låg jag och pratade med Cornelai om att jag skulle resa bort några dagar med jobbet... hon vill gärna veta i förväg vad som kommer att hända... och så många funderingar en sån liten tjej kan ha...

    "Mamma, jag blir så orolig när du flyger flygplan"
    "Mamma, det kan vara farligt - man kan trilla ut" (VAR har hon fått det ifrån?) Fick lova att jag skulle spänna fast mig noga med bälte så jag inte trillade ut...

    ... tystnad...

    "Mamma, ska du åka till USA" (senaste resan gick ju dit). Nej... den här gången var det ju Spanien fick jag berätta...

    ... tystnad...

    "Mamma, finns det djur i Spanien"... svarar att ja, det finns det väl. Kor och grisar och hästar och sånt...

    "Mamma, finns krokodiler? Det är farligt med krokodiler"...

    Älskade unge. Skär ju i hjärtat att åka när hon är så orolig över allt som ska hända mamma... fick såklart lova att nej, de har inga krokodiler i Spanien och att det inte är någon fara, jag kommer snart hem igen... Men ändå, liten som hon är... så många funderingar... och att hon kan sätta så bra ord på dem... Tur att jag åker hem imorgon igen...
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Men ÅH! Gulle! Vilken liten klok tjej - nästan lite väl klok, för klok för sitt eget bästa?!

    Som sagt, tur att du åker hem!
  4. 2
    Men ÅH! Gulle! Vilken liten klok tjej - nästan lite väl klok, för klok för sitt eget bästa?!

    Som sagt, tur att du åker hem!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Ja, man blir lite orolig nästan när hon funderar sååå mycket. Hoppas att det handlade mer om att fördröja nattningen något än att hon var orolig egentligen.

    Men hon kopplar snabbt och mycket nu. Första kvällen jag var borta var hon så ledsen och saknade mig att min man lät henne somna i vår säng och DET har hon inte glömt. 'En gång fick hon somna i vår säng för pappa' berättade hon igår kväll när jag nattade... Hon ville gärna somna där igen igår och blev högligen upprörd när jag sa att nej, det får du inte för mamma (inte pappa heller i vanliga fall)...

    ... och till min man sa hon häromkvällen att han inte fick suga på hennes tår... Nej, sa han - det skulle han inte göra (har väl aldrig gjort något sådant så han fattade inte riktigt)... hon upprepade flera gången och till slut kom det fram att min man förra helgen när vi bakade pepparkakor hade dammsugit lite på hennes strumpor för de var så fulla med mjöl efter baket... och det ville hon inte att han skulle göra igen. Tänk vad det kommer fram saker när man ska somna.
  6. 3
    Ja, man blir lite orolig nästan när hon funderar sååå mycket. Hoppas att det handlade mer om att fördröja nattningen något än att hon var orolig egentligen.

    Men hon kopplar snabbt och mycket nu. Första kvällen jag var borta var hon så ledsen och saknade mig att min man lät henne somna i vår säng och DET har hon inte glömt. 'En gång fick hon somna i vår säng för pappa' berättade hon igår kväll när jag nattade... Hon ville gärna somna där igen igår och blev högligen upprörd när jag sa att nej, det får du inte för mamma (inte pappa heller i vanliga fall)...

    ... och till min man sa hon häromkvällen att han inte fick suga på hennes tår... Nej, sa han - det skulle han inte göra (har väl aldrig gjort något sådant så han fattade inte riktigt)... hon upprepade flera gången och till slut kom det fram att min man förra helgen när vi bakade pepparkakor hade dammsugit lite på hennes strumpor för de var så fulla med mjöl efter baket... och det ville hon inte att han skulle göra igen. Tänk vad det kommer fram saker när man ska somna.

Liknande trådar

  1. Gulliga Ni...
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 19:37
  2. Gud vad gulliga ni är!!!
    By merivel in forum Änglabarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 22:47
  3. Åh, vad ni gulliga!
    By annakrist in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 12:57
  4. Min gulliga gulliga bvc-tant..
    By K-line in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 07:45
  5. Vad gulliga ni är!!
    By Lotta m Tim,Philip,Linus in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar